Mogelijke overname SoundCloud door Twitter

Wootson

Ouwe rot
Vandaag is bekend geworden dat Twitter mogelijk SoundCloud gaat overnemen. Je weet wel, de YouTube der audio waar zo'n beetje ieder forumlid gebruik van maakt.

Bron: http://gizmodo.com/hey-twitter-please-dont-ruin-soundcloud-1578578325

Mocht de overname daadwerkelijk plaatsvinden dan is een doorvoering van bepaalde veranderingen niet uit te sluiten. Wat denken jullie dat deze dienst (en indirect misschien jezelf) te wachten staat?

Ik heb niet veel fantasie, dat je twitter vasthangt aan je soundcloud. En ik denk dat twitter geen bal opbracht, was het niet? Wie weet neemt Apple weldra gans 't boeltje wel over…
Ik twitter al genoeg op fora zodat ik niets lul op twitter.
us comments in je track zie je dan op twitter. Boeiend :-S

Twitter, bestaat dat nog? :?

Ik lig er niet wakker van. Ik soundcloud haast niet meer (door al die problemen laatste tijd). Het populaire format om nog altijd muziek aan te brengen en previews van releases te brengen is nog altijd Youtube volgens mij..
Youtube is voor mij gewoon toegankelijker dan soundcloud.

Zal in de praktijk niet veel uitmaken verwacht ik. Diensten worden doorgaans overgenomen omdat ze populair en goed zijn, niet om ze vervolgens compleet om te gooien. Wellicht zullen er wat meer tooltjes komen om muziek makkelijker via Twitter te delen voor zover dat niet al het geval is maar ik denk dat er voor zowel de mensen die hun muziek er op zetten als degenen die daar naar luisteren niet veel zal veranderen.

Wie gaat dat betalen? Platenmaatschappijen die aandacht willen trekken voor hun nieuwe producten (en iteindelijk de consument)? Particuliere gebruikers? Moet je straks eest 30 seconden naar een reclametrack luisteren. Geen probleem natuurlijk als het Suzanne Ciani is.

Vrijwel alle populaire internetdiensten zijn eigendom van één van de grote technologiegiganten (Apple, Facebook, Google, Microsoft, Twitter en Yahoo). SoundCloud zal er vroeg of laat ook aan moeten geloven. Het maakt in principe niet uit met wie ze in zee gaan, zolang ze maar voor Amerika kiezen. Freedom! 8o)

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_mergers_and_acquisitions_by_Twitter

Waar ik me aan stoor op Twitter en Soundcloud is het aantal nep-volgers. Op Soundcloud verkloten comment bots en random -likers het hele sociale gebeuren en op Twitter is het sociale gehalte ook nogal beperkt.

Ook is Soundcloud nogal sloom en lijkt me niet dat ze veel winst maken.. geen 700.000.000 waard dacht ik zo

En de kikker blies zichzelf op.. en op.. en op... :) nee, ben inderdaad geen fan van twitter, zou er niet wakker van liggen als het een stille dood zou sterven. Denk altijd maar, ga toch lekker wat (nuttigs) doen met uw leven, of ga eerst een fatsoenlijke mening vormen voordat je die ongenuanceerd uit aan de hele wereld.. oh wacht, dat doe ik nu ook :) mja, niemand zit er op te wachten op je mening toch? is mijn mening..

Facebook, twitter, allemaal tijd killers die je afleiden van wat belangrijk(er) is, doe er daarom ook niks aan en als ik om me heen kijk.. ben ik daar heel blij mee, dat dit allemaal aan mij voorbij gaat.

Soundcloud heb ik (beschamend I know) nooit echt goed begrepen.. heb me rot gezocht op Soundcloud naar de ins/outs, hoe werkt het nu exact, wie ziet nu precies wat?? Ik kreeg het niet fatsoenlijk geordend en vond dat ik moest kiezen tussen "de hele wereld" of "helemaal niemand".. vond ik wat extreem. Later zag ik dat je ook 1-op-1 kon delen of aan een groep.. maar het bleef lastig te ordenen ; volgorde van uploads? Pff een zooitje dus.

Ben wel echt fan van Youtube, als dat ooit mocht verdwijnen -of veranderen in slechte zin- zal ik daar wel verdrietig van zijn.. er zijn niet veel sites waar je letterlijk een avondvullend programma kan samenstellen voor jezelf wat zo ontzettend breed georienteerd is.

Dan te bedenken dat er nog steeds veel mensen zijn zonder internet.. of zonder enige kennis/kunde van het internet ; zonder enige focus of know-how is het internet mss uitdagend, een bodemloze put, 1 grote brei. Maar met een beetje focus, zoals die van een muzikant en zijn passie, is het fantastisch.. muziekgeschiedenis mét beeld.. hoeveel bieb's moest je af om dat allemaal te vinden?? les video's, info over nieuwste gadgets, interviews met je grote voorbeelden.. het houdt niet op.

Als YT ooit betaalde dienst zou worden, zonder die irritante reclames e.d., ik zou het direct doen.. is de keuze TV-box <> Youtube.. dan gaat de TV-box er onherroepelijk uit gewoon, no-brainer voor mij.
Heb het aleens getest voor 3 maanden zonder TV kast, gewoon, om mezelf te bewijzen dat ik het niet zou missen.. binnen een paar weken weet je niet beter, je mist werkelijk niks aan die stomme tv.. tenzij je graag voetbal kijkt misschien of gecharmeerd bent van het mooie HD beeld, is ook wel mooi.. maar zo belangrijk? nee.

Laatst gewijzigd:
Voor het overgrote deel sluit ik me aan bij Sander. Ik begrijp Twitter en Facebook evenmin, zeker als sociaal netwerk (commercieel is wellicht een ander verhaal). Wel ben ik tot voor kort een groot fan van SoundCloud geweest, de classis version dan. Ik heb sterk het idee dat de focus van SoundCloud met de introductie van de nieuwe site al aan het verschuiven is. Het is niet langer primair een site voor muzikanten. Meer en meer zie je dat er voor de snelle consument wordt ontwikkeld, net als Twitter dus. Oppervlakkigheid troef (mening, I know). Een voorbeeld is de "stream" van SC. Waar je in de classic version keurig nieuw ingekomen tracks kon beluisteren van muzikanten die je volgde, en vervolgens na het beluisteren de tracks kon verwijderen uit de ljist, kan dat bij de nieuwe versie niet langer. Sterker, je ziet ook de reposts en gecreëerde sets van anderen zonder de mogelijkheid deze na het beluisteren te "archiveren". Dat betekent voor mij maar 1 ding, het is de bedoeling dat je je stream aanzet en afspeelt. That's it.

Een ander voorbeeld is het feit dat je na het openen van SC eerst het menu in moet duiken om bij je eigen tracks te komen. De openingspagina toont de stream... Dus graag snel consumeren die tracks, ongeacht of je ervoor hebt gekozen deze te willen terugzien in je stream (repostst, track lists). Overigens is de kans dat je tracks van bevriende muzikanten mist wel erg groot geworden op deze manier. Ik ben bang dat ik heel hard op zoek moet gaan naar een alternatief als dit zo door gaat. Een mogelijke overname door Twitter maakt het voor mij dan ook zeker niet beter.

Youtube is geen alternatief voor mij. Het probleem met Youtube is voor mij dat Google op basis van je mailadres (of login) alle gegevens van jou aan elkaar koppelt. En daar zit ik echt niet op te wachten. Google is voor mij het tweede Facebook aan het worden. Bij de overname van Whatsapp door Facebook, heb ik ook direct mijn Whatsapp verwijderd.

Ik denk dat er een markt aan het ontstaan is voor een betaalde site, zonder commercials, waar lieden hun muziek (in ons geval) kunnen posten, zonder dat men bang hoeft te zijn dat Big Brother aan het meekijken is. Ik ben voor.

Laatst gewijzigd:
Ik kan me wel vinden in wat Dr van Lansberg zegt. Facebook en Twitter zijn grotendeels gericht op "sociaal" geneuzel. YouTube is geen alternatief doordat een Google account verplicht is. Maar ook omdat de grootschalige driemaandelijkse veranderingen van deze site me echt de neus uit komen. Tevens vanwege het feit dat ik video's moet gaan genereren, waar veel tijd in gaat zitten. En dan heb ik het nog niet over de frustraties uit de tijd dat ik nog een groot videokanaal had op deze site. Mijn Bandcamp account heb ik recent nog verwijderd omdat het in vergelijking met SoundCloud vrijwel geen hits en downloads opleverde. Helaas zit SoundCloud wel barstensvol met nepaccounts en "professionele likers". Melding hiervan doen helpt overigens niet. De vernieuwde lay-out is ook niet altijd even handig.

Door de jaren heen heb ik zo'n beetje alles wel geprobeerd qua services. Helaas is er nog altijd niets wat aan alle eisen voldoet. Een eigen website voldoet in principe aan alle eisen, maar dan mis je wel het publiek en de integratie met bijvoorbeeld Synthforum d.m.v. de audioplayer.

Ik kan me wel vinden in wat Dr van Lansberg zegt. Facebook en Twitter zijn grotendeels gericht op "sociaal" geneuzel. YouTube is geen alternatief doordat een Google account verplicht is. Maar ook omdat de grootschalige driemaandelijkse veranderingen van deze site me echt de neus uit komen. Tevens vanwege het feit dat ik video's moet gaan genereren, waar veel tijd in gaat zitten. En dan heb ik het nog niet over de frustraties uit de tijd dat ik nog een groot videokanaal had op deze site. Mijn Bandcamp account heb ik recent nog verwijderd omdat het in vergelijking met SoundCloud vrijwel geen hits en downloads opleverde. Helaas zit SoundCloud wel barstensvol met nepaccounts en "professionele likers". Melding hiervan doen helpt overigens niet. De vernieuwde lay-out is ook niet altijd even handig.

Door de jaren heen heb ik zo'n beetje alles wel geprobeerd qua services. Helaas is er nog altijd niets wat aan alle eisen voldoet. Een eigen website voldoet in principe aan alle eisen, maar dan mis je wel het publiek en de integratie met bijvoorbeeld Synthforum d.m.v. de audioplayer.

Je kan gewoon je track hier uploaden hoor, deden maar meer mensen dat, je hebt iets van een gig ruimte als forumgebruiker. Ik snap wel dat het makkelijk likes harken is op sf voor je eigen sc pagina.

Mensen zeuren te veel, ze willen aan de ene kant dolgraag traffic, aan de andere kant niet de commercie die daar bij hoort. Altruïstische sites met een gelijke hoeveelheid traffic bestaan gewoonweg niet en hebben ook geen levensvatbaarheid, want zo snel er critical mass is gaan ze de etalage in.

Zal wellicht dan niet meer gratis zijn??????:?

tuurlijk wel, en anders maak je gewoon weer een oldschool orion records homepage ;)

vergeet niet dat soundcloud eigenlijk zowiezo al vanaf het begin niet gratis is (als je meer dan een bepaalde tijd erop wilt hebben...meeste mensen die er iets meer mee doen dan hobby betalen wel voor die extra dingetjes)

Dan te bedenken dat er nog steeds veel mensen zijn zonder internet.. of zonder enige kennis/kunde van het internet ; zonder enige focus of know-how is het internet mss uitdagend, een bodemloze put, 1 grote brei. Maar met een beetje focus, zoals die van een muzikant en zijn passie, is het fantastisch.. muziekgeschiedenis mét beeld.. hoeveel bieb's moest je af om dat allemaal te vinden?? les video's, info over nieuwste gadgets, interviews met je grote voorbeelden.. het houdt niet op.

Als YT ooit betaalde dienst zou worden, zonder die irritante reclames e.d., ik zou het direct doen.. is de keuze TV-box <> Youtube.. dan gaat de TV-box er onherroepelijk uit gewoon, no-brainer voor mij.
Heb het aleens getest voor 3 maanden zonder TV kast, gewoon, om mezelf te bewijzen dat ik het niet zou missen.. binnen een paar weken weet je niet beter, je mist werkelijk niks aan die stomme tv.. tenzij je graag voetbal kijkt misschien of gecharmeerd bent van het mooie HD beeld, is ook wel mooi.. maar zo belangrijk? nee.

Je kan je niet voorstellen hoeveel ik geleerd heb van Youtube filmpjes.

Mensen zeuren te veel, ze willen aan de ene kant dolgraag traffic, aan de andere kant niet de commercie die daar bij hoort. Altruïstische sites met een gelijke hoeveelheid traffic bestaan gewoonweg niet en hebben ook geen levensvatbaarheid, want zo snel er critical mass is gaan ze de etalage in.

Maar wie dan? Ik zie in elk geval in dit draadje niemand "zeuren" over het feit dat je of moet betalen of gedwongen wordt commerciële boodschappen te verwerken. Hoe dan ook zit mijn probleem zeker niet in die hoek, maar in het koppelen van je gegevens, in het gebrek aan anonimiteit en in alle risico's die dat met zich meebrengt.

Vergelijkbare discussies

Back