Mogelijke overname SoundCloud door Twitter

Correct maar op een gegeven moment is er zoveel data dat er geen beginnen meer aan is om er een protocol (die de voorspelling zou moeten doen) aan vast te knopen.

Algoritmen en aantal flops wordt alleen maar beter en meer.
Eind vorig jaar was er een Tegenlicht aflevering die wel aardig was.
http://tegenlicht.vpro.nl/afleveringen/2013-2014/persoonlijke-data.html
Hierin hebben ze het zelfs over dat de waarde van je persoonlijke data de armoedegrens gaat overstijgen. Dat lijkt mij een beetje overdreven maar de het gaat wel die richting op.
Volgens mij zit in deze aflevering ook een stukje waar een supermarkt door het koopgedrag al eerder weet van het zwanger zijn van een klant dan de klant zelf. :) En dan daarop gaat adverteren. oei

Over privacy:
Snowden had er ook over in zijn kersttoespraak:
http://www.telegraph.co.uk/technolo...d-Snowdens-Alternative-Christmas-message.html

Jazeker wel! Die staan in de email....
Meestal sluit je af met je naam en in de email staat vaak meer data.
Met een beetje data mining is het verhaal zo rond of we het willen of niet.

En ook nog makkelijk te koppelen aan dat ene ipadres. :eureka:

Wel, omdat ik wel klaar ben met de muziek voor vandaag, nog even een reactie. Los van het feit dat ik niet geloof dat Google een aantal stagiairs in dienst heeft die dagelijks de tientallen miljoenen emails van haar gebruikers handmatig scant op afzender om ze vervolgens te archiveren, geef je als gebruiker helemaal geen toestemming aan Google om de inhoud van je mails te lezen. Wat wèl in End User License Agreement staat is zij metadata van jou als klant mogen verzamelen, combineren, koppelen en verkopen. Het grote probleem is dat er weinig mensen zijn die die EULA grondig zullen doorlezen (omdat ie vaak in het Engels wordt aangeboden en pagina's lang is) of begrijpen. Een en ander wordt in algemeenheden opgeschreven. Je geeft dus ook toestemming voor gebruik van je data in de toekomst voor toepassingen die we nu nog niet kunnen bedenken.

Zo werkt dat natuurlijk niet...

Sowieso verkopen bedrijven data aan elkaar, dus w mss heeft bax al wel je naam aan Google gegeven en knopen ze die nu standaard aan je i.p. (Waarschijnlijk niet, gewoon een voorbeeld)

Je kan ervan uitgaan dat Google veel meer van jou weet dan je nu denkt. Niet getreurd, de waarde van big data daalt al een tijdje, er is simpelweg al zoveel data per persoon dat je er als het ware niks meer aan hebt... :)

Niet zonder mijn toestemming.

Wat betreft big data, we zitten net aan het begin van de ontwikkelingen. Big data wordt alleen maar bigger. De meeste bedrijven hebben nog geen benul wat ze ermee moeten of wat het uberhaupt betekent, laat staan consumenten.

Daarnaast worden er ook steeds nieuwe mensjes geboren hè :).

Ze kunnen niks met die data zonder je toestemming. Ze hebben de data wel.

Anyway, het is een beetje een non-discussie in mijn optiek, heb hem al te vaak gevoerd met meestal hetzelfde resultaat; mensen zijn super boos op Google en gebruiken het de ganse tijd.
We moeten niet vergeten dat het internet compleet anders was geweest als Google er niet was geweest. Ik zeg niet beter of slechter maar anders.

Ik opt me out! :)

bij bedrijven heb ik nog noooit mijn goede email toegezonden. ik ben echt niet gek.. de bekende spam mail box.. heb ik al van af het begin .. en gegevens vul ik nooit helemaal goed in .. dus mochten ze gegevens van mij hebben dan is het niet geheel juist. minstens 50% .. zelf faceboek heb ik op een aparte stik staan met een apart os die hoost vanaf het begin. dit doe ik trouwens ook als ik bankzaken doe .. een stikkie met os van 32gb alleen dat doen... en als je dan goed update is het super veilig

Ik maak me niet zo druk over privacy, want ik leid zo'n volstrekt oninteressant leven met oninteressante interesses en oninteressante vrienden dat ik me niet kan voorstellen dat er iemand echt in geïnteresseerd zou kunnen zijn. Dus ik gebruik al die Google en LinkedIn en iCloud en Youtube en Facebook diensten etc. allemaal. Nu weten ze wie ik ben, met wie ik om ga, waar ik kom en wat me boeit. Veel succes ermee. De beste verdediging in mijn optiek is om in elk geval je profielen niet allemaal wagenwijd open te zetten (zodat bij een Google search op je naam niet meteen je complete doopceel op straat ligt) en de MVB regel te volgen bij alles wat je post; ga er vanuit dat alles wat je post op een dag door je Moeder, je Vrouw en/of je Baas gezien wordt. Als je verwacht dat dat geen problemen geeft, lekker doen.

Gisteren en vandaag lag de site weer plat door een DDoS-aanval. Blijkbaar is iemand niet zo tevreden over SoundCloud i.v.m. het afkeuren van de mogelijke overname? }:|

Vergelijkbare discussies

Back