Zeer goedkope (HEEL GOEDKOOP!) midi interfaces

SynnyS

Groot lid
Ik kom wat midi poorten te kort, en stond eigenlijk op het punt om zelf een DIY midi thru doosje te gaan maken, toen keek ik echter even op ebay en zag ik deze dingen:

new-usb-in-out-midi-interface-cable-converter.jpg

Omgerekend: 2,66 euro inclusief verzending vanuit Hong Kong :D Daar koop je nog niets eens twee midi connectors voor LOL

Iemand hier ervaring mee? Koop er sowieso wel twee denk ik...

Hier de link naar de goedkoopste die ik kon vinden.

Goedkoop is duurkoop en bij deze bakjes mag je van een of andere dial-up FTP in Shenzen de drivers voor Windows XP downloaden en dan hopen dat het werkt.

Ik heb ook eens de iets prijzigere versie hier van gehad - ESI MIDIMate. Heeft toen ook de enige BSOD veroorzaakt die ik ooit op mijn DAW heb gehad (in 5 jaar tijd).

Brol, Brol en nog eens brol.
Vermijden. Dingen lopen volledig in het 100 met sysex berichten.
Eens een midi monitor aangehangen en ongelofelijk wat voor rotzooi eruit kwam.

Wil je een degelijke compacte midi interface, ga voor zo'n ESI MidiMate II, kost ook maar een 16 tal euro en is echt een heel degelijke midi interface, plug en play. Zowel op mac, windows als ipad.

deze dingen werken echt voor geen meter.

bij mij lopen de gierend vast na een druk op het toetenbord.

( en met een beetje mazzel de rest van de computer ook)

:koffie:

Ik heb er 2 en die doen het echt gewoon goed, tenminste voor wat ik er van verlang :).

- Yamaha CS1X Control Synthesizer als main keys
- Roland SH-32
- Nanozwerg

Ja zoiets heb ik ook gehad en werkte niet goed/volledig. SysEx was een probleem en Midi in haperde af en toe.

Ik heb toen een Midi Mate gekocht (zelfde idee) en die werkt prima! Iets duurder, maar niet heel erg...

Zou wel gaar zijn als je sysex nodig hebt en het werkt niet.

Enige wat ik er mee doe is nootjes spelen en dat doen ze (wel) goed.

Anders staat er vast nog wel een Midisport ofzo te koop voor weinig? Of is dat ook "rommel"?

Voor € 2,66 kan je natuurlijk al eens een gokje wagen. Laat ons weten hoe ze presteren. Er zullen vast wel goede en mindere goede varianten tussen zitten en mss is dit wel eens een goede...

Back