Zeer goedkope (HEEL GOEDKOOP!) midi interfaces

Ik hoop dat ze aankomen. De HK Post heb ik zeer slechte ervaringen mee.

Ik heb al zeker 5x wat via dealextreme besteld, alles kwam aan, na een week of 4 a 5.

Ik twijfelde ook met deze midi kastjes, ze staan vak voor 10 a 15 euro op marktplaats, tussenhandelaren :D
Maar ben gegaan voor een 2e hand's e-mu 1x1 midi kastje voor 15 euro, mede ivm sysex met de alpha juno. En die werkt prima.
Ook al kost iets weinig en zal het niet boeien om 6 euro te verliezen, ik heb liever gelijk goed spul. want als het niks is moet je alsnog iets anders kopen en ben je duurder uit.

Ik heb ook al talloze malen "troep" besteld bij dx.com, die met HK Post verzenden, is altijd nog aangekomen zonder problemen. Ook nog nooit invoerrechten en BTW hoeven te betalen :D.

Heb ook al ooit eens garantie bij ze geclaimed, kreeg netjes, wel even wachten, mijn geld terug en zelfs de portokosten van de retourzending!

Ook al kost iets weinig en zal het niet boeien om 6 euro te verliezen, ik heb liever gelijk goed spul. want als het niks is moet je alsnog iets anders kopen en ben je duurder uit.

En je zorgt gelijk weer voor minder troep op de wereld.....

Voor het simpel spelen van noten zijn ze prima. Maar grotere data-sets zoals sysex doen het inderdaad niet goed.

Mvg.

CoolRunning

Deze ezel stoot zich in een keer 3x aan dezelfde steen.

Das soms het nadeel van eigenwijs zijn :D

Ik heb ze binnen, en inderdaad een paar midi noten kun je er wel naar toe sturen, maar voor de rest zijn ze compleet onbruikbaar. Dropouts, sysex problemen blabla, chinese meuk dus. Had beter die 8 euro kunnen bijleggen op een betere interface :D

Lesje geleerd!

Ja, dat had ik je ook wel kunnen voorspellen.
Ik heb deze voor onderweg: http://www.futurestyle.org/archives/images/e/edirol-UM2ex.jpg
maar daar heb ik wel een paar euro's extra voor betaald, hij is wel zijn geld helemaal waard:

edirol-UM2ex.jpg

Deze ezel stoot zich in een keer 3x aan dezelfde steen.

Das soms het nadeel van eigenwijs zijn :D

Ik heb ze binnen, en inderdaad een paar midi noten kun je er wel naar toe sturen, maar voor de rest zijn ze compleet onbruikbaar. Dropouts, sysex problemen blabla, chinese meuk dus. Had beter die 8 euro kunnen bijleggen op een betere interface :D

Lesje geleerd!

Gaar man! Het is dat ik er al genoeg heb anders had ik ze wel overgenomen :D.

Toch maar een Midisportje scoren dan ofzo....

principes!

Is het hier niet het idee dat je voor 2,66 ook niks kan verwachten. Ik vind het nog meevallen dat het ding uberhaupt wat noten af kan spelen. Het doet wat het moet doen. Dus om dan een geschil te starten.

Toch nog even toevoegen, in de categorie midi-inter-face-in-kabel, zijn deze echt wel een van de beste:
http://www.esi-audio.com/products/midimate2/
Deze hebben mij nog nooit gefaald, en ik gebruik ze redelijk intensief voor firmware's flashen en sysex control.
Gebruikt ploytec chip, staan bekend als een van de beste midi processors

Toch nog even toevoegen, in de categorie midi-inter-face-in-kabel, zijn deze echt wel een van de beste:
http://www.esi-audio.com/products/midimate2/
Deze hebben mij nog nooit gefaald, en ik gebruik ze redelijk intensief voor firmware's flashen en sysex control.
Gebruikt ploytec chip, staan bekend als een van de beste midi processors

Amen :okdan:

Back