BCR 2000 stopt ermee

Matthijsv

Stamgast
Hallo allemaal,

Misschien een beetje een suffe thread hoor, maar mijn bcr 2000 is er laatst mee gestopt. Gaf nog wat random lichtjes in het display en stopte er mee.. Hij doet nu helemaal niets meer en ik vraag me zomaar af of iemand een idee heeft wat het kan zijn, of iemand hier ervaringen mee heeft of wat dan ook :)

Alvast bedankt!

Ik vind dat je zoiets zonder bewijzen helemaal niet kan zeggen hier...
Het onderwerp dat je aanhaalt is heel serieus en een ernstig probleem vandaag in onze samenleving
maar ik betwijfel ten zeerste of Behringer hieraan deel neemt.
Het is sowieso al een hype op het internet om Behringer zwart te maken.

Hmm, dan had ik daar toch ook wel meer over kunnen vinden neem ik aan?

Wellicht een voedingsprobleempje. Zit de stekker plug stevig? Is er iets te zien als j'm openmaakt?

Reset geprobeerd?
To reset the BCF2000 after use to its standard factory settings use the following procedure.
1. Close software
2. Turn the device off and on again.
3. Press the ‘Edit’ and the ‘Exit’ buttons on your BCF2000 simultaneously.
4. The BCF2000 is now in the default state again.

Ah thanks voor de hulp! Maar helaas, helemaal niets. Ik heb m ook opengemaakt.. Wel een glaszekeringetje te zien, maar daar mankeert volgens mij helemaal niets aan. Al kan ik dat ook niet helemaal bepalen omdat ie niet transparant is maar wit :/

Voor alle zekerheid een nieuwe zekering? Ik las ook iets over een het laden van de factory sysex (en geschiklte USB poort). Maar als -ie helemaal niks doet (geen enkele led licht op) dan zal dat ook niet gaan.

Ah thanks voor de hulp! Maar helaas, helemaal niets. Ik heb m ook opengemaakt.. Wel een glaszekeringetje te zien, maar daar mankeert volgens mij helemaal niets aan. Al kan ik dat ook niet helemaal bepalen omdat ie niet transparant is maar wit :/

Ik zou het gewoon ffkes proberen, waarschijnlijk zal het het probleem niet zijn maar proberen kan geen kwaad. ;)

@Knobtwiddler I agree, het lijkt me sterk dat Behringer hier aan mee doet.
Echter snap ik het gehaat op Behringer wel, mensen begrijpen niet dat Behringer een andere doelgroep heeft. Weinig kwaliteit voor weinig geld, zo is het nou eenmaal. Niks mis mee, en prima als je net begint met dit wereldje.

Alleen snappen sommige mensen niet dat als je zo goedkoop apparatuur kan kopen dat het dan wss geen pioneer kwaliteit is

@Knobtwiddler I agree, het lijkt me sterk dat Behringer hier aan mee doet.
Echter snap ik het gehaat op Behringer wel, mensen begrijpen niet dat Behringer een andere doelgroep heeft. Weinig kwaliteit voor weinig geld, zo is het nou eenmaal. Niks mis mee, en prima als je net begint met dit wereldje.

Alleen snappen sommige mensen niet dat als je zo goedkoop apparatuur kan kopen dat het dan wss geen pioneer kwaliteit is
]

Ja, het gaat dus meer over onwetendheid.
Die dingen gaan inderdaad sneller kapot maar dit heeft niks te maken met Planned_obsolescence maar met de productiekwaliteit zoals je zelf zegt.

Kent er iemand een midi controller die alle functies van de BCR2000 heeft maar die eventueel in een hogere prijsklasse ligt? Ik ken er geen. Misschien ook interresant voor de TS als zijn BCR2000 de geest gegeven heeft.

er staan wel geregeld 2de hans BCR's op de marktplaats hier.

dit werkt eigenlijk niet, als er iets zeer voortijdig overlijdt, dan denken de meeste mensen wel even na voordat ze weer eenzelfde merk kopen.

philips had jaren terug zoiets in hun tv´s gezet, een iets te klein weerstandje, wat het ongeveer 5 jaar uithield ( ongeveer dezelfde leeftijd als de backupbatterij voor de geheugens)

verder ben ik het nog nooit tegengekomen.
wel echt crappy soldeerwerk, en dit in combinatie met zilversoldeer, zorgd er ook voor dat dingen niet te lang leven, maar dat is toch van een andere orde....

:mega:

tja, ik vind het vrij krom dat niemand de markt opstapt met een stalen bak met knoppen. dat hoeft volgens mij niet heel veel te kosten. ik hoef geen presets of wat dan ook. ik kijk er ook niet echt naar uit om minimaal 300e voor een livid neer te tellen. tja, dat zekeringetje. misschien maar even ergens een op de kop tikken...

ja, daar heb ik dus serieus aan zitten denken! :) maar als er nou 1 rijtje meer knoppen op had gezeten...

hehe, ja die is misschien weer net te.. die sleep je ook niet zo gemakkelijk mee :) ik ging dus meer richting de novation zero sl mk1 /2 of de bitstream 3x .. maar die staan geloof ik een beetje stil qua firmware (heb je overigens wel dat hele preset gebeuren en die zijn misschien ook weer net te uitgebreid), maar er is gewoon niets wat ertussenin zit hehe

Heb je al de batterij gecheckt, als die erin zit?

Die zit er niet in hoor.
Maar is de reset gelukt?
En in de global options is er ook niks veranderd? Edit + Store ?

Back