Terratec ESW88mt:Cubase wel geluid, MAAR alle andere niet!

musica

Trance is my middle name
Ik heb mijn Terratec ESW88mt geluidskaart geinstalleerd en Cubase (de audiokanalen) klinken goed. Ik krijg alleen verder uit geen 1 ander programma geluid. OF het nu Cool Edit is of Windows media player...het lukt niet. Ik heb alle instellingen in Cool edit al proberen te veranderen, maar het lukt niet. Bij mijn vorige geluidskaarten (1 stereo uitgang) was het nooit een probleem, want Cool Edit etc. waren dan altijd standaard goed ingesteld.

Welke instellingen moet ik veranderen?

Thanx!!

heel vaag allemaal . als je media player het ook niet doet heb je een probleem ( hoor je wel de bekende windows tune tijdens opstarten ?)

Heb zelf na aankoop van een nieuwe pc mijn kaart overgezt , nieuwste drivers van terratec gehaald en hij loopt als een zonnetje ! misschien moet je de kaart eens opnieuw installeren ?

nu ik zelf zit te rommelen met die kaart bedenk ik me iets :

Heb je de pc - out op je mixer ?
of een van de break-out outs ?

Anyways . Sluit de output aan de achterzijde van je pc aan op je mixer , kijk of dat werkt.

ja...als ik de monitor uit aan de achterkant gebruik heb ik ineens wel geluid....hoe kan dat dan niet uit de breakout komen?

je wave - geluiden uit de pc komen default uit je monitor. Is dus handig , je hoeft niet al je interne geluidjes uit te zz als je muziek gaat maken ( anders mix je iets af , komt je msn bliep er ineens door ). Dus :

1 . je pc out , gaat naar stereo in op de mixer zodat je geluid kan luisteren maar niet opneemt .
2 . De acht overgebleven outputs in je breakout stel je met behulp van je editor ter beschikking aan je op te nemen geluiden.

Zo moet het te doen zijn lijkt me ( gebruik zelden of nooit de extra outs daar ik genoeg machines heb om geluid uit te halen ) .

Kijk eens in je control panel bij sound en audio devices onder tabblad audio!!

Succes...

gr. Mario

Ik heb ook een terratex ews 88mt met pentium 4 2.6ghz en 1gB ram..

Bij mij werkte alles prima onder windows 2000. Let erop dat er een special uitgang voor je system out is Als je achterop je geluidskaart kijkt de meest rechtse aansluiting. Kijk vervolgens onder je ews control panel om te zien of alle kanalen aan staan. Kijk daarna bij volumecontrole van windows of je wave out wel signaal doorgeeft.. succes ermee..

Hier nog n ews88mt bezitter .... er staat mij iets bij dat je bij de audio/asio instellingen kan kiezen of hij multitracking voor één prg doet of meerdere prg's enkel afspeelt ...... beetje vage uitleg, maar ik weet bijna zeker dat je het daar moet zoeken, aangezien alles verder wel werkt.

Origineel geplaatst door mario
Kijk eens in je control panel bij sound en audio devices onder tabblad audio!!

Succes...

gr. Mario

Kopt!

er staat staandaard symstem wave , maar je kan ook een van de 'breakout-paren' toewijzen als je het wilt.

Back