Dikke ruis over KRK-5 speaker

bikkel

Everything is on the One
Ik heb mijn spullen een tijdje uitgeleend en er blijkt een van de twee van een setje KRK RP-5's het begeven te hebben. Als je hem aan zet krijg je direct een hoop ruis en waarschijnlijk komt er ook helemaal geen geluid meer uit als je hem aanstuurt.

Valt hier nog wat mee te doen?

Komt het heel nauw welke caps het zijn? Of gaat het puur om een bepaalde specificatie die heel standaard is? Aangezien electronische onderdelen importeren lastig is kan het beste mijn familie de boel meenemen.

Condensatoren zijn standaard onderdelen die je overal kan kopen. Capaciteit moet hetzelfde zijn en het voltage gelijk and of groter. Temperatuur is van belang omdat het in de versterker warm kan worden.

De caps die in het fotootje staan zijn Elco's en simpel overal te verkrijgen. Waarde gelijk en spanning gelijk aan of hoger (ik zou ze dan hoger nemen) en op de plus en min letten wanneer je ze vervangt. Kan aan de foto niet de capaciteit aflezen. Maar aan de positie op de print te zijn lijken mij het doodnormale afvlak elco's in het voedingsdeel en verklaart ook de brom.

Back