Reason 7/Mixtafel

aanilles

Stamgast
Is het mogelijk?

Je maakt 2 audio tracks aan. En geeft ze elk een "eigen" output. ( mits de geluidskaart meerdere outputs heeft)

Uit de geluidskaart gaan 2 kabels naar de mengtafel( analoog, externe mengtafel)

Audio Track 1; op kanaal 1 van de mengtafel

Audio Track 2; op kanaal 2 van de mengtafel

Hoe kan je de master section over beide audio tracks toepassen maar dat je wel beide outputs apart kunt blijven uitsturen.

Dus de MS over Audio Track 1en2, maar wel apart uitsturen...

Is dit op een bepaalde manier te routen???

De master sectie is de flessenhals, dat trek je niet meer uit elkaar.

Maar waarom wil je de mastersectie gebruiken, puur voor de buscompressor ?
Zo niet, dan kan je gewoon de audio kanaal direct outs gebruiken en die rechtstreeks op de hardware interface bovenaan het reason rack aansluiten.
Eventueel weer terug een audio channel in en zo naar de mastersectie.

Dus 2 kanalen los uit via direct out, 2 kanalen los in (nieuwe inputs, audio channel) en dan beide kanalen naar master sectie.

Het hoeft idd niet direct via de ms wat jij zegt kan immers ook..

Eigenlijk wil ik kanaal direct outs gebruiken en die rechtstreeks op de hardware interface bovenaan het reason rack aansluiten. Dus Audio Track 1,direct out channel 1 en audio track 2, channel 2.

Maar deze dus apart uitsturen en deze met 1 combinator beide bedienen. Als totaal wel als flessenhals...

Kan dat wel?

Hoezo is dat een flessenhals ? Audio streams zijn iets anders als cv controller streams he.
Je kan een berg spul met audio outs in een combi stoppen , de "from devices" gewoon overslaan en direct naar de hardware interface gaan.
Je moet inderdaad niet alles via de 2 ins en out van de combinator doen nee, maar dat spreekt voor zich.

Maar wat is nou exact je bedoeling ? Want dat is mij nog steeds niet helemaal duidelijk, wat wil je bedienen ?

Ik heb het al voor elkaar…

De audio Track’s komen nu via de hardware interface. Ieder op zijn eigen kanaal op de mengtafel. (analoog, externe mengtafel)
Alle audio tracks’s ieder dus zijn eigen kanaal. Maar nu een “totale” filter (bijvoorbeeld) die werkt over de audio track’s als totaal…

En dat je niet per audio track een filter eroverheen zet. Maar 1 filter over meerdere audio track’s. Dat je dit als geheel kan bedienen. En met dus ieder zijn eigen kanaal op de mengtafel.

Het kan dus wat ik graag wou. Bedankt voor de hulp!

Back