Soundcloud copyright beschuldigingen

binaural

Ouwe rot
Hi allemaal!

Ik kreeg vandaag van Soundcloud het opmerkelijke bericht dat ik met een van mijn tracks een copyright inbreuk zou hebben gemaakt. De track is offline gehaald en ik moet maar bezwaar maken.

De track stamt uit 1998 of daar in de buurt en is zonder samples gemaakt, maar kennelijk denkt de SC computer daar anders over. Er wordt ook aangegeven wat de track is waarop een inbreuk zou zijn gemaakt, maar het lijkt er in de verste verte niet op.

Op zich heb geen bezwaar tegen een automatische check op inbreuken, maar wat daarna gebeurt slaat echt nergens op. Ik moet maar bezwaar maken tegen het verwijt dat me wordt gemaakt. Daarbij moet ik vanalles wegtekenen: tot en met de juridische kosten aan toe. Zie de voorwaarden die je moet aanvinken om alleen het bezwaarformulier in te vullen!

Ben benieuwd hoe dit verder loopt. Als dit niet netjes wordt opgepakt ga ik van SC af. Vond het interessant genoeg om hier te melden. Ik had er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord...

Attachments

• SC.jpg
    SC.jpg
    64,1 KB · Bekeken: 132
kan je hem niet deleten en opnieuw uploaden .. misschien is het random ... gewoon proberen..

YouTube flikt dat ook soms.

PLAGIAAT!!!

Uuuuuh, nou nee. Ik ben te lui om te samplen.

Ik heb vorig jaar hetzelfde meegemaakt. Nummer van 'aanklager' geluisterd en leek nergens naar, die van mij wel. Enige overeenkomsten waren 4x4 kick en een baslijn in dezelfde toonsoort. Ik vroeg mij toen af of de 'aanklager' zelf had geklaagd of dat SC een soort programma heeft die zogenaamde overeenkomstige elementen eruit vist. In het eerste geval was die gast gewoon jaloers. In het tweede geval werkt dat programma niet. Zat ook wel even te kijken voordat ik ondertekende maar had er alle vertrouwen in. Ik kreeg later ook een (standaard)mailtje dat het in orde was en ik de track weer terug kon zetten, als zij dat al niet gedaan hadden.
Succes!

Gewoon een effect geluidje voor de track zetten als intro ofzo dan ziet dat sc scan programma het niet meer

Ik heb dit probleem met dj mixen die ik op youtube knal. Hoe ik ook aangeef geen recht te hebben, die publishers blijven het maar unfair use vinden. :'(

Ik heb dit wekelijks op mijn Soundcloud. De meeste tracks worden daadwerkelijk als de juiste herkend en aangezien deze ergens uitgebracht zijn moet ik bewijzen dat ik de originele auteur/producer ben.
Dan typ ik een standaard verhaaltje, dat ik het echt ben en zelf heb geproduceerd. Vink al die onzin aan en de volgende dag is de track weer vrijgegeven op Soundcloud.
Vooral niet over nadenken, die vinkjes zijn er alleen voor om zichzelf in te dekken.

Een keer werd een track van mij ook inderdaad totaal verkeerd herkend (leek er in de verste verte niet op). Toen heb ik gewoon het standaard verhaaltje getypt en alles aangevinkt en hopla... vrijgegeven.

Hm, je zegt het zelf, je hebt geen recht...

Leg mij dan eens uit hoe youtube vol kan staan met dj mixes, ook van soul muziek?

Back