Keep The Clap Alive (P-funk in progress)

MacGyverGear

midi-life crisis
'n Paar weken terug me eens gewaagd aan het Parliament Clap geluid na te maken.
Van alles uit de kast getrokken, noisegenerators, heel veel human claps en andere fx.. en tijdens het experimenteren onstond er wel een leuke jam.
Heb er gisteren en vandaag nog wat aangesleuteld.. En bij deze het resultaat so far

Het resultaat van het slap/clap-achtige geluid is niet echt dat typische geluid geworden wat ik voor ogen en oren had. maar hij klinkt toch best gezellig.. :D
Alles is nogal los getimed enzo.. bewust niet gequantized..
De structuur is nog een beetje raar misschien... feedback is dus welkom.. hope you like it :mega:

Ik vind m vrij geweldig, echt, maar zou de clap thuislaten.
Die is niet vet ... wel gezellig, maar te vlezerig, ik mis het echte swpletch! effect

Ja dit is lekker hoor! :okdan: Ik vind dat je al redelijk in de buurt bent met je sound(s). Mist wel nog gitaarparijen die zich met het toetsenwerk kunnen meten. Ik zou hier graag een verder uitgewerkte track van horen. :D

Ik vind m vrij geweldig, echt, maar zou de clap thuislaten.
Die is niet vet ... wel gezellig, maar te vlezerig, ik mis het echte swpletch! effect

Die clap heeft idd een soort noise-achtige " swpletch" (mooi verwoord) erin zitten maar wat het is???
Heb er al 3 verschillende noises inzitten, het geluid van 2 planken die tegen elkaar aan knallen en die opname omlaag gepitched.. tambourine toegevoegd..
verder mijn zelf ingeclapte claps 5 tonen naar beneden gepitched.. allemaal as suggested maar misschien heb ik gewoon wel de verkeerde huidskleur. :D

Ja dit is lekker hoor! :okdan: Ik vind dat je al redelijk in de buurt bent met je sound(s). Mist wel nog gitaarparijen die zich met het toetsenwerk kunnen meten. Ik zou hier graag een verder uitgewerkte track van horen. :D

Ha.. thanx.. de synthjes ben ik ook heel tevreden over.. gitaarwerk is wat hakkelig nog.. 'k weet het.. :D
Heb er nu weer ff lekker aan gesleuteld en erg van genoten.. Ga er dus nog wel een paar weekendjes aan werken en wie weet wat er nog gaat toegevoegd worden.. :)

Laatst gewijzigd:
Toch nog weer ff aan de Clap gesleuteld.. Het vlees voert nu niet meer zo de boventoon volgens mij... :D

Gitaarriffje wat met de synhtbass samenloopt ff opnieuw gedaan ook :D en nog een paar funky toeters in het begin gestopt.. :luv:
structurele wijzigingen ga ik binnenkort mee verder.. :)

Update staat in de OP

klinkt goed hoor! :okdan:
lekkere 80's funk sound
alleen die clap klinkt wel een beetje als een natte vaatdoek
het is mijn nog steeds een raadsel hoe george clinton die clap zo wreed kreeg

Hehe.. er bestaat ook nog de mythe dat ze met een theedoek op de tafel sloegen.. :D
Maar idd.. die wrede clap sound is gewoon niet te kraken.. thanx iig :)

Lekker hoor, erg muziekaal en een goede mix qua instrumenten en lekkere geluiden. (Hoor hem nu voor 't eerst.)

Misschien de kick wat meer aanzetten, die is wat verborgen nu in de mix. Nu is het vooral clap-clap-clap, maar misschien moet het meer kaBOEM Clap, tsk tsk kaBOEM Clap zijn.... :P

Om de clap dikker de maken zou je er een mid-laag kickje of snare of zo bij kunnen doen zodat hij meer impact heeft.

Tijdens het luisteren heb ik onderstaande puntje even ingetypt. Ik heb nu geen zin om het vriendelijk te gaan verwoorden, maar ik bedoel het uiteraard wel heel vriendelijk:

Solootje te dun. Kan die dikker? Met een lekker phaser erover?
Op 1:13 en 2:17 even de clap eruit een piano solo erin.
Die toeter op links klinkt me iets teveel Candy Dulfer achtig. Die mag meer staccato.
Lekker een heel dikke Rhodes eronder.
Bass is lekker, misschien tikkie minder swing erop.

Wat ik nog niet had geschreven is dat ik het echt een heel erg lekker track vind! Ik ben benieuwd of je er nog een slot aan gaat breien. ;)

maar hoe ze het origineel maakte bedoel ik
:) Idd dat is voor mij ook de uitdaging een beetje.. lekker een beetje sounddesignen.. ook al leidt het niet naar die typische 1 op 1 P-funk clap.
Ik ben er nu, na heel luisteren wel achter dat ie echt ontzettend levendig is.. het samplen zou slechts een moment opname zijn.
Naast de real claps in de achtergrond lijkt het net alsof er een noise " iets" met een filter op zit wat de hele tijd veranderd.. het leeft ofzo :)

Lekker hoor, erg muziekaal en een goede mix qua instrumenten en lekkere geluiden. (Hoor hem nu voor 't eerst.)

Misschien de kick wat meer aanzetten, die is wat verborgen nu in de mix. Nu is het vooral clap-clap-clap, maar misschien moet het meer kaBOEM Clap, tsk tsk kaBOEM Clap zijn.... :P

Om de clap dikker de maken zou je er een mid-laag kickje of snare of zo bij kunnen doen zodat hij meer impact heeft.

Hey thanx voor de feedback skies :) Ik moet om eerlijk te zijn het hele ritme gebeuren nog wat meer aandacht geven.. Heb net iig de kick al wat harder gezet. :)
Ben op dit moment voor m'n gevoel nog steeds niet klaar met de P-funk clap.. maar ik blijf wel lekker bezig zo.. snare had ik er al licht onder maar dat gaf niet echt het effect wat ik in gedachten had.

Tijdens het luisteren heb ik onderstaande puntje even ingetypt. Ik heb nu geen zin om het vriendelijk te gaan verwoorden, maar ik bedoel het uiteraard wel heel vriendelijk:

Solootje te dun. Kan die dikker? Met een lekker phaser erover?
Op 1:13 en 2:17 even de clap eruit een piano solo erin.
Die toeter op links klinkt me iets teveel Candy Dulfer achtig. Die mag meer staccato.
Lekker een heel dikke Rhodes eronder.
Bass is lekker, misschien tikkie minder swing erop.

Wat ik nog niet had geschreven is dat ik het echt een heel erg lekker track vind! Ik ben benieuwd of je er nog een slot aan gaat breien. ;)

Hey thanx Bob. :) Dank voor de heldere en frisse invalshoek die even een ander licht schijnt op het geheel. :okdan:

De Rhodes zit er al wel in maar idd een beetje subtiel.. dat vind ik zelf het lekkerst.. onbewust aanwezig zeg maar ;)
Het sax partijtje had ik gisteren ff gedaan... misschien nog ff wat meer staccato idd.. Er zit ook een gitaarriffje achter.. ff kijken hoe dat voegt samen
Er zit een solootje in wat idd wat dunnig is.. (gok die vanaf 0:58 ergens) ff vlug ingespeeld maar geen midi van...
Ga er es ff een phaser op gooien :okdan: mocht dat niet werken dan maar opnieuw inspelen met een wat dikker geluid.

Het einde is nog een beetje een twijfelgevalletje ben er nog lange niet meer klaar... De levendige clap eist alle aandacht een beetje op nu.. maar het her-arrangeren en ook het einde komt binnenkort hopelijk in zicht

Eigenlijk mist er nog wel wat zang op deze track! :-)

De 'clap' kan op de goedkope oortelefoontjes die ik nu in heb, wat meer hoog gebruiken..
Ook een wat fellere attack misschien? Het klinkt nu iets te sloom terwijl de clap zou moeten stuwen..

IMHO

Verder vond ik de track best een authentiek geluid hebben.
Luistert lekker weg.

May the Phunk be with you....... mooie opzet Pat, mag wat mij betreft een vleugje Candy (of een homemade sax partijtje) en een snufje Bootsy Collins bij.

Ik lust dit verder wel :okdan:

Eigenlijk mist er nog wel wat zang op deze track! :-)

De 'clap' kan op de goedkope oortelefoontjes die ik nu in heb, wat meer hoog gebruiken..
Ook een wat fellere attack misschien? Het klinkt nu iets te sloom terwijl de clap zou moeten stuwen..

IMHO

Verder vond ik de track best een authentiek geluid hebben.
Luistert lekker weg.

Thanx man :) Ja die clap.. heb vanavond weer van alles zitten editen ga er morgen waarschijnlijk wel weer wat aan veranderen :D

Ik had wel een stukkie zang maar dat heb ik er maar uitgelaten. Strand meetal op 2 regels tekst... maar misschien dat ik nog wat meer inspiratie ga krijgen als ik de clap onder de knie heb.. ehm :mega:

May the Phunk be with you....... mooie opzet Pat, mag wat mij betreft een vleugje Candy (of een homemade sax partijtje) en een snufje Bootsy Collins bij.

Ik lust dit verder wel :okdan:

Dank je.. :mega: Was toch al redelijk uitgeschoten met de sax qua solo in de Candy richting aldus Dr.. maar anything can happen..
Zo'n funky Bootsy basline is ook wel wat.. Maar moet ik eerst een basgitaar aanschaffen.. :D Er gaat iig nog aan gesleuteld worden.. :okdan:

lekker lekker! in de aanloop van de clap, net iets voor de tel, mis ik iets. de swpletch is meer een pletch. probeer er eens een "sw" voor te zetten, misschien wordt die dan ook wat "sleperiger"
wat een jargon vinden we hier uit zeg :P

Vergelijkbare discussies

Back