future Synth

Zalig maar ook triest want dit is wel echt waar we naartoe gaan. :D We gaan in de toekomst paranoïde worden want we kunnen artiesten niet meer vertrouwen op vlak van authenticiteit. :bekdicht:

Ik denk zelf dat dat een andere hobby is dan "onze" hobby, of i.i.g. Mijn hobby.
Mijn hobby is de reis, niet de bestemming, als je i.d.d. op het internet kijkt, lijkt het voor een hoop meer te gaan om de bestemming, het zoeken van een platform, jezelf in de etalage zetten en zo snel mogelijk ontdekt te worden en roem te vergaren. Niet maken wat je zelf leuk vind, maar vooral maken wat je denkt wat hip is en goed valt bij publiek.

Ik heb geen aspiraties of talent in die richting :D dus aan mij zal het allemaal wel voorbij gaan.
Hoe je er ook tegenaan kijkt, het hebben van plezier en voldoening, daar gaat het volgens mij sowieso altijd om.

Net een pre order geplaatst, zou uitgeleverd moeten worden in januari 2015 volgens BAX. :D

:D hehehe.

Minimal Techno !!

Hmmm, het filmpje is wellicht grappig bedoeld maar het komt eigenlijk behoorlijk flauw, pretentieus en zelfingenomen over.

Wat is er mis met het feit dat iedereen straks in de toekomst, nog makkelijker muziek kan maken?

Muziek is voor iedereen, niet voor een select groepje.

Bovendien is muziek maken zowiezo niet echt moeilijk als je je even een beetje verdiept in de theorie.

tja,
gewoon wat we nu al hebben , maar dan alle presets/ sampletjes op 1 stick toch
wel goedkoop
zou het spectaculairder hebben gevonden als je de usb stick in je achterhoofd had kunnen steken voor instant control

wat is muziek?
een aantal opeenvolgende noten volgens een bedacht schema , of een uiting van je emotie.
dat laatste heb je toch enige "muzikaliteit ""voor nodig lijkt me

tja,
wel goedkoop
zou het spectaculairder hebben gevonden als je de usb stick in je achterhoofd had kunnen steken voor instant control

wat is muziek?
een aantal opeenvolgende noten volgens een bedacht schema , of een uiting van je emotie.

Dat schema kwam pas later, de muziek was er al eerder. Ook mede door muzieknotatie werd muziek beschikbaar voor een NOG breder publiek, dus ik snap dat geouwehoer over dit soort onderwerpen nooit echt goed. Ik denk altijd maar dat het gewoon een beetje zeiken is om de eigen onvrede te uiten; "Andere lukt het wel met simpele (trance/house) muziek, maar mij met mijn moeilijke super intellectuele muziek niet", jaloezie dus....

Muziek emotie? Mwahhh dat vind ik altijd zo'n cheesy uitspraak om eerlijk te zijn. Het kan wel natuurlijk, maar muziek kan ook eigenlijk een uiting van vanalles zijn dus die cliché uitspraken sta ik niet zo achter.

tja,
wel goedkoop

wat is muziek?

Dat schema kwam pas later, de muziek was er al eerder. Ook mede door muzieknotatie werd muziek beschikbaar voor een NOG breder publiek, dus ik snap dat geouwehoer over dit soort onderwerpen nooit echt goed aangezien notenschrift niet zo heel moeilijk te begrijpen is...

Ik denk altijd maar dat het gewoon een beetje zeiken is om de eigen onvrede te uiten; "Andere lukt het wel met simpele (trance/house) muziek, maar mij met mijn moeilijke super intellectuele muziek niet", jaloezie dus....

Muziek emotie? Mwahhh dat vind ik altijd zo'n cheesy uitspraak om eerlijk te zijn. Het kan wel natuurlijk, maar muziek kan ook eigenlijk een uiting van vanalles zijn dus die cliché uitspraken sta ik niet zo achter.

Jeetje wat een lange tenen hier, je post een grapje en al het miskent talent struikelt erover..... Lighten up gents! It's only humor.......

cheesy, misschien niet de exact goede woorden, maar vanalles is me te vaag en zweverig
d'r is niks mis met de muziekfabrieken van aldous huxly, maar een gepassioneerde technisch goed onderlegde muzikant krijg je toch echt never nooit niet uit je stick
ik vind het wel een fijn idee trouwens een stick , of liefst nog kleiner ( een inslik en doorpoep chip ) , waarmee je meteen de perfecte pianosound en bossanova rythmes tot je beschikking hebt , en dat voor nog geen 4 tienjes !

Jeetje wat een lange tenen hier, je post een grapje en al het miskent talent struikelt erover..... Lighten up gents! It's only humor.......

Mooie paradox, volgens mij is die kerel in dat filmpje zelf ook een "miskend muzikaal genie", sterker nog ik weet het wel zeker!

Dat denk ik ook, uit een stick komt met de tijd stock muzak. :D maar ook daar is een markt voor
Zijn zat mensen die heel gepassioneerd met loopjes en samples in de weer kunnen zijn.

cheesy, misschien niet de exact goede woorden, maar vanalles is me te vaag en zweverig
Goed, ik denk dus precies het tegenovergestelde, maargoed.

d'r is niks mis met de muziekfabrieken van aldous huxly, maar een gepassioneerde technisch goed onderlegde muzikant krijg je toch echt never nooit niet uit je stick
Dat is toch ook helemaal niet de bedoeling van een stick??? Je zou ook kunnen zeggen "een technisch goed onderlegde muzikant krijg je toch ook niet uit je CD of vinyl", precies dezelfde drogredenatie.

ik vind het wel een fijn idee trouwens een stick , of liefst nog kleiner ( een inslik en doorpoep chip ) , waarmee je meteen de perfecte pianosound en bossanova rythmes tot je beschikking hebt , en dat voor nog geen 4 tienjes !

En weer een hele mooie paradox.

Wat n ongelooflijk duf slappe hanger filmpje.
Zoveel moeite om iets zo slecht uit te voeren.
Vanaf de allereerste seconde al voorspelbaar en niet leuk.
Ik vrees dat de muziek van de maker hetzelfde is. Lekker je best doen om voorspelbare talentloze drek te maken...
Mijn zeer zonnige mening:)
Al dat gezeur altijd over hoe muziek gemaakt wordt.
Dat is een dekmantel voor eigen onvermogen vrees ik.
Wat het spul ook doet, het is aan de muzikant om er iets eigens van te maken en de beslissingen te nemen

Back