De nederlandse levenslied Party Kickdrum

patrickandriese

Nieuwkomer
Beste mede lezers op het forum,

Ik ben bezig met een projectje. De vraag van de artiest is dan ook kan je een liedje produceren die zo zelfde soort drumbeat heeft als de Engel Bewaarder van Marco Schuitemaker. Nou ben ik zelf meer van de lekkere volle kits en met name de analoge drums. Het ouderwetse zeg maar. Weet iemand hoe je zo kick en snare maakt ik ben al het 1 en ander aan het draaien geweest aan compressoren en andere meuk maar krijg het er niet uit. (ik zal wel een hele slechte producer zijn denk ik of het is gewoon mijn style niet. Je hoort het ook veel in die opgepimpte moderne apresski knallers!! Wie helpt me?
Alvast Bedankt

engelbewaarder
De bevers

Misschien helpt dit je verder.
Stukje drum van de engelbewaarder

En een stukje drum van de bevers

En nog een stukje drum uit de Berk studio.

Laatst gewijzigd:
Hehe.. vet idee om gewoon die AI tools erop los te laten en de drums eruit te filteren.. ik zoek nog naar een AI model die de sax de eruit filtert.. zang gaat al super goed en gebruik ik best vaak.. toch zit er altijd een randje in, niet echt bruikbaar als panklaar gerecht..

Je kan ook bij Karaoke-versie tracks kopen met losse sporen.. trakcs solo-en en de preview opnemen van je loop-back audio.. daar heb je iets minder last van de AI artifx. De preview is wel een lagere kwaliteit.. de gekochte versie klinkt vaak beter.. Engelbewaarder - Marco Schuitmaker (Backing-track MP3 Zang) en voor de prijs (€3,-) hoeft je het niet te laten..

Sommige tracks bij Karaoke-versie zijn best goed geproduceerd.. ze putten ze uit een goed netwerk van muzikanten/ producers.. maar soms is het ook weer bagger.. ik kocht laatst een track van de Stones.. Miss you.. de EP en drums klonken zo statisch en slecht dat het totaal niet inspireert.. maar heb ook hele vette tracks kunnen kopen waar je echt van geniet van de productie.. en ik anders jaren over had moeten doen om het allemaal in te spelen.. :D

Ik heb voor mijn pa een tijd terug een Genos keyboard gekocht.. hij speelde ooit ook sax (wat niet meer lukt nu) en hij is helemaal lyrisch over de saxgeluiden die daarin zitten.. maar daar zitten dit soort beats instantly in.. misschien zelsf wel uit gehaald.. vaak hebben die producers ook een Genos of Tyros (voorloper) in hun studio staan. Luister naar die blazers hieronder.. dat lijkt ook nogal een typerend soundje te zijn in dit soort producties..

Ik zal eens kijken of als ik ze heel strak knipt ze als sample kan gaan inladen.
Maar er zou toch ook een manier zijn om zo kick te kunnen maken met een vsti
In ieder geval bedant alvast voor jullie bijdrage tot dusver

Er zitten ook claps achter die ritmes.. ben nu toevallig ff bij mijn ouwe lui en het keyboard.geclaimd.. :D

Dit zijn ze allemaal:

dank je wel en sorry dat ik zo laat reageer. Ik was even een paar dagen op cursus. Dank je wel voor de samples. zoals ik al zei ik ga ze ff inladen en een eigen virtual instrumentje maken.

Back