The Unspoken Rule [Feedback Gevraagd]

Haha, in een gruizig reggae-trekkie misschien...

Mooi sfeertje weer. lekker arrangement. Choir string en vocal zijn mij iets wat te ethnic. Qua laag is er wel wat over te zeggen ja. maar dat wist je al Die arp werkt wel maar ik denk dat er ene beter alternatief is. Zoeken Dr.... zoeken
Maar op de achtergrond tijdens een wilde nacht met me meissie zou t helemaal niet misstaan op downtempo internet radio.

Mooi sfeertje weer. lekker arrangement. Choir string en vocal zijn mij iets wat te ethnic. Qua laag is er wel wat over te zeggen ja. maar dat wist je al Die arp werkt wel maar ik denk dat er ene beter alternatief is. Zoeken Dr.... zoeken
Maar op de achtergrond tijdens een wilde nacht met me meissie zou t helemaal niet misstaan op downtempo internet radio.

Waarde Ted, dank voor het luisteren om mee te beginnen, en voor je complimenten natuurlijk. Ik ben wel benieuwd wat je met ethnic precies bedoelt. Als het om de vocal gaat, heb je het dan over haar accent bijvorbeeld= Want dat vond ik nou juist wel lekker. Een keertje Brits in plaats van plat Amerikaans :-).

En een alternatief voor die arp, tja... Weet je wat het is, soms probeer ik gewoon iets en als het dan goed klinkt (naar mijn persoonlijke smaak), dan gebruik ik het en is dat hoofdstukje afgerond. Heel soms denk ik na een paar maanden wel eens dat iets anders kan in een oude track en dan probeer ik het ook. Maar zoeken doe ik minder snel in dit soort gevallen, juist omdat het wel ok is. Ik realiseer me dat het misschien niet past in de stijl die verwacht wordt na de eerste minuut.

En euh, downtempo, het is 127 bpm. Ik geloof niet dat ik eerder een track op die snelheid heb gemaakt :D. Ik ga je verder niet vragen naar je definitie van een wilde nacht ;).

Ik vind het een hele mooie track. Percussie is erg goed. Mooi gedaan met de vocalen! Ik vind zelf niet dat er echt te weinig lage tonen in zitten, valt best mee.

Wel een apart stijltje...:)

Tof plaatje. Ik ervaar geen gebrek aan bas.

Mijn tip zou zijn niets toe te voegen maar kritisch te kijken of je de losse delen nog wat spannender kan maken met automations en modulatiefx. Ik vind het nog vrij steriel en het mag wmb wat meer gaan leven.

Tof plaatje hoor!

Ik vind het een hele mooie track. Percussie is erg goed. Mooi gedaan met de vocalen! Ik vind zelf niet dat er echt te weinig lage tonen in zitten, valt best mee.

Wel een apart stijltje...:)

Thanks Hein! Die percussie is nou net het enige dat ik niet zelf heb gedaan (ja, en de vocals dan). Ik heb voor het eerst gebruik gemaakt van samples/loops, in dit geval timbals. Er zijn links en rechts hier op het forum wat discussies te vinden over het greuik van samples en loops en ik wilde het gewoon eens toepassen. Blijkt nu dat dat prima werkt. Alleen jammer dat ik die trommeltjes niet zelf kan maken, althans nog niet :).

Ook prettig om te lezen dat er dus niet perse in de hele track een bass line hoeft mee te lopen. Dat stijltje, tja, ik doe eigenlijk ook maar wat joh.

Tof plaatje. Ik ervaar geen gebrek aan bas.

Mijn tip zou zijn niets toe te voegen maar kritisch te kijken of je de losse delen nog wat spannender kan maken met automations en modulatiefx. Ik vind het nog vrij steriel en het mag wmb wat meer gaan leven.

Tof plaatje hoor!

Dank voor het luisteren Nakken! Prima advies. Ik zal morgen eens kijken of het iets extra's gaat brengen met wat extra phaser op de strings misschien, zo nu en dan. Beetje stoeien met eq automation voor het wisselen van de stukken. Dat heb ik op de voices overigens wel gedaan, maar dat pakt minder spectaculair uit dat ik had gehoopt. Hij klinkt alleen maar harder, terwijl ik hem liever meer had horen moduleren.

Steriel is overigens wel een beetje mijn ding :). Had je iets specifieks in gedachte?

Lekkere space track met een mooie dromerige flow! :walker:

Kijk of je de overgang in de mix op 2:00 minuut wat beter kan maken want nu klopt het nog niet, het valt 'te' stil imo.

Scherp gehoord. Ik had hem eigenlijk bewust zo laten overgaan, maar ik denk dat ik ook hoor wat jij hoort. Ik zal eens kijken of ik iets kan vinden om te verbinden (man man, het lijkt wel poëzie wat ik schrijf).

Dank voor je feedback BB! :okdan:

Ik mis de bass totaal niet. We leven in een muzikale tijd dat vrijwel iedere mixmeneer de focus legt op de kick en de snare, en op de bass. Dan heb ik het vooral over F.O.H. mixers bij bandjes. Dan is dit een mooi voorbeeld van hoe het ook kan. Mooie balans van alles!

Zo, eindelijk de tijd gehad en genomen om deze eens goed te beluisteren. Erg mooie track moet ik zeggen, zit veel sfeer in! Ik vind de break rond de 2 min iets minder doordat de bass iets later begint dan de arp. Verder is de wisseling wel erg cool! De tweede break is alweer een halve minuut later en dat vind ik wel erg snel, had wat mij betreft iets langer mogen duren. Het einde vind ik erg mooi en erg goed gecomponeerd maar weet nog niet helemaal of het wel past bij de rest van het nummer.

Verder vraag ik me af of je de vocals in je nummers altijd als uitgangspunt hanteerd?

Thanks Dr.!

Scherp geluisterd vwb die bass. Ook die bass is een arp en die sequence wilde ik niet op de eerste tal laten beginnen omdat het anders zonder carnavals stamper zou worden. maar dan mist er dus inderdaad iets op die eerste tel. Kwestie van luiheid. Ik had gewoon even een extra spoort moeten aanmaken met een losse noot en klaar :).

Ik zie trouwens de overgangen of de tijd ertussen niet als break in deze track. In een break zou je opbouwen naar het stuk dat komen gaat. Hier zijn het de stukken zelf die iets zouden moeten vertellen.

Ik neem nooit de vocals als uitgangspunt. Ik maak een track en zoek daar later eventueel vocals bij. Ik weet dan namelijk veel beter in welke richting ik het moet zoeken. En dan is voor mij de sfeer vele malen belangrijker dan de tekst. Heel soms, als ik vast zit in een track, kunnen vocals me opnieuw op weg helpen. Maar daarvan was bij deze track in elk geval geen sprake.

Back