Dr van Lansberg
Gepokt en gemazeld
Beste Doc,
Bij deze m'n persoonlijke mening.
Algehele indruk: duurt misschien wat lang voor het openbloeit maar eens zover is het goed vertrokken.
Wat met opvalt is 1) het cleane en 2) de strakheid.
Bij de gitaar en sax kan je horen dat deze ingespeeld zijn door muzikanten.
De percussie en andere instrumenten die jij aangewend hebt zijn, (ook al heb je verschillende soorten quantizing toegepast) te strak in het geheel.
Ik vind het net iets tè. Dit kan je niet verkrijgen indien alles live zou ingespeeld zijn door muzikanten.
M.a.w.: ik hoor niet het "samenspel" maar eerder het "netjes naast elkaar" spelen.
Een Rhodes solo-tje erin zou natuurlijk ook mooi zijn.
Op 2:38 ga je naar een andere toonaard over (duurde wel wat lang eer het gebeurde vind ik) en op 2:55 is het alweer gedaan.
De drums in dat stukje mochten misschien ook iets boeiender.
Is dat op 3:22 een soort "clap" geluid of zijn dat eerder bretellen die tegen je blote bast kletsen?
Het einde waarbij instrumenten wegvallen kon misschien iets interessanter of kordater.
Doch, til er niet te zwaar aan. Smaken verschillen voor iedereen.
Cheers,
Exo.![]()
Waarde Exo, je persoonlijke mening wordt, zoals je weet, altijd op prijs gesteld. Met onpersoonlijke meningen kan ik namelijk weinig aanvangen. Dus dank daarvoor.
(Te) clean en strak is iets dat wel vaker wordt gezegd over de drums in mijn tracks. Het gekke is dat bandjes altijd proberen zo strak mogelijk te spelen, hoe strakker hoe beter. Maar als het vanaf een laptop wordt geproduceerd, is het streven kennelijk om het minder strak te laten zijn. Da's een contradictie waarmee mijn brein lastig kan omgaan. Dat zou betekenen dat er ergens een optimum zou moeten zijn voor "strakheid". En die ligt bij elke stijl en track weer op een andere plek. Dat vind ik maar ingewikkeld
.Ik denk inderdaad dat ik nog wel iets van solootje erin kan verwerken. Dat was in principe ook het uitgangspunt. Maar dan moet ik de hele boel (laptop inclusief toebehoren) weer meeslepen naar mijn muziekhok omdat daar het keyboard staat. En daar had ik geen zin in. Ik mag niet roken in dat hok en roken is iets dat ik heel graag doe als ik met muziek bezig ben. Zo'n baslijntje en synthpingeltje kan ik gewoon via mijn qwerty toetsenbord inspelen. Anyway, komende week zal ik het alsnog gewoon gaan doen. Ik denk dat ik dan dat synthpingeltje ga vervangen.
Die toonsoort wisselt in mijn andere tracks, zoals je weet, inderdaad veel sneller. Hier ging het mij om ritmes en veel minder om melodie. Maar ook hier zal ik nog eens wat alternatieven in overweging nemen.
Haha, ja dat geluid is een brakke clap
. Valt wat minder in de smaak begrijp ik? Dat eind zal ik ook nog eens naar kijken. Dank voor je feedback Exo! Zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
.
.
.

.