The Unspoken Rule [Feedback Gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

Onder het genot van enkele sigaretten en licht alcoholische versnaperingen, heb ik zojuist weer een track afgerond. Wel, afgerond, online gezet in elk geval. Zelf vind ik dat de drumtrack beperkt is, zeker in vergelijking met sommige andere van mijn tracks. Maar misschien hoeft het hier ook niet zo uitgebreid, misschien ook wel. Vandaar uwen feedback gevraagd. Additioneel zou ik u willen vragen met een kritisch oor te luisteren naar het gebrek aan bass in een groot deel van deze track. Kan het of kan het niet (ja, I know, het kan altijd als ik het zelf vind :), maar wat vindt u)?

De vocal is van Eshar deze keer. Lage kwaliteit opname met nogal wat ruis op het lijntje. Vergeef me dit vraag ik u.

Overigens heb ik ruim gebruik gemaakt van timbals samples/loops. Spijtig dat John Doe 9 niet langer onder ons is om dit te mogen meemaken. Het is mijn eerste keer en ik heb ervan genoten.

Laatst gewijzigd:
O man klinkt vet,
pot-bonen.jpg

Remikz?

:) Als het geen compliment is dan weet je het meteen...... eerste indruk is goed, zal er een keer de tijd voor nemen om er op een Mokumse wijze naar te luisteren ;)

Heb eerst de track beluisterd en net de tekst in de OP gelezen.. listen without prejudice heet dat toch? :D
De bas(lijn) heb niet gemist :) maar ik snap je vraag of ie mist volkomen..
De kick klinkt behoorlijk vol.. lange decay (uitsterftijd) en is naar mijn mening voldoende dragend
In de pad en het arpje is ook wel e.e.a. aan lage tonen aanwezig..

Maar lekkere track weer.. heerlijk gevarieerd door thema's en toonwisselingen.. en daarnaast ook weer het typerende Dr. loungeberg akkoordenwerk en percussie :okdan (en eh.. lekker trommeltjes ;))

Lekkere track! Ik vind je snare erg mooi! :okdan:

Waar komt die snare uit, dokter?

oooow, lekker relaxed dit zeg8~

Waar komt die snare uit, dokter?

Dank voor je comment Psycho! De snare komt uit de Vinyl Kit die ik in Groove Agent One heb draaien in Cubase. Ik heb net even voor je gezocht, maar ik kan de sample niet als los bestand terugvinden.

Ik gebruik deze snare wel vaker omdat ie inderdaad erg lekker is. In deze track zit er een beetje reverb over van de REverence en wat delay.

Ik kan hem als one shot voor je opnemen en als wav naar je mailen als je hem wilt hebben.

Heb eerst de track beluisterd en net de tekst in de OP gelezen.. listen without prejudice heet dat toch? :D
De bas(lijn) heb niet gemist :) maar ik snap je vraag of ie mist volkomen..
De kick klinkt behoorlijk vol.. lange decay (uitsterftijd) en is naar mijn mening voldoende dragend
In de pad en het arpje is ook wel e.e.a. aan lage tonen aanwezig..

Maar lekkere track weer.. heerlijk gevarieerd door thema's en toonwisselingen.. en daarnaast ook weer het typerende Dr. loungeberg akkoordenwerk en percussie :okdan (en eh.. lekker trommeltjes ;))

Dat zou ik mezelf ook eens eigen moeten maken, eerst luisteren en dan pas lezen. Maar ik ben zo iemand die bij tijd en wijle zelfs laat bepalen door de comments van anderen of ik een track wel of niet ga beluisteren. Shame on me! :o:

Dank voor je constructieve feedback man. En fijn dat je me vanacht van een slapeloosheid weerhoudt :). Ik herinner me comments op mijn allereerste track hier gepost Ïk mis een bass". Tja, die was ik vergeten :D. Het zit dus diep, dat snap je. Maar el fijn dat het dus ook zonder kan. Hoewel, als de arp z'n dingetje doet, heb ik ook een bass meelopen hoor.

Ik ben wel eens bang dat mijn tracks te weinig structuur hebben juist door die hoeveelheid variatie. maar ik begrijp dat het deze keer nog wwel was te volgen toch? En die akkoorden, tja, da's heel simpel werk voor mij. Gewoon intekenen :-) (maar dat weet je).

Dokter, ik heb Cubase 6.5 en heb hem dus ook. Ik had hem nog niet gehoord, maar ik weet hem nu te vinden! Thx! :eureka:

Back