SEM clone diy?

voor diegene die deze pcb achter een eurorack willen plaatsen
vermits de verschillende deelschakelingen op het origineel mooi gescheiden zijn is het praktisch mogelijk het pcb in 2 te zagen (horizontaal tussen enerzijds de filter en de vco's en anderzijds de eg's met de voedingsstabilisatie)
en dan enkele verbindingsdraden tussen de 2 te leggen???
ik stel voor dat we in de definitieve versie de 2 versies aanbieden
wat is de maximum hoogte voor een pcb achter eurorack?

doorzagen kan op 105mm dus moet kunnen.

ja sprint layout50 hou van de eenvoud.
vroeger moesten we het ook gewoon tekenen met de rotring en mecanorma plakdingen waarna we met de reprocamera er een film van maakten
en SL50 is gewoon een dedicated tekenprogramma.
op een ingewikkelde print heb ik een autorouter nog nooit zinvolle dingen zien doen

Naast de eerder genoemde oplossing van een DPDT schakelaar en een normalised jack als vervanging voor de 3-standenschakelaars, kom je er volgens mij ook met een on-on-on tuimelschakelaar (waar ik er toevallig nog wat van heb liggen dus from there)

Attachments

• IMG_1430.jpg
    IMG_1430.jpg
    34,1 KB · Bekeken: 77
@ambi-j; Ben ook erg tevreden over SP50! (Gekocht op aanraden van Etaoin)
Ik ben er nog niet uit wat ik met deze PCB ga doen qua behuizing. Aan de ene kant wil ik een CrOwBX bouwen maar als je een 4voice hebt.. Evengoed goed nieuws dat ie op eurorack verzaagd kan worden. :)

@Etaoin; maar ik vind schuifschakelaars zoveel sexier dan tuimelaars..

ik heb deze, exact wat je nodig hebt , wel geen trough hole, maar mits de oogjes eraf kunnen ze ook TH dienen

kan er een 12 tal van missen

Attachments

• switch.jpg
    switch.jpg
    57,9 KB · Bekeken: 78
Snap ik. Idealiter zou je een pot/switch pcb kunnen maken en daar de schakelaars, doormiddel van spacers op monteren. Maar das wel weer meer werk..
Heb je al een panel dan?

Het ging me meer om het gebrek aan een vierkante-gaten-boor ;) Sliders zijn op een DIY panel veel meer werk. Of beter gezegd: het wordt gewoon niet mooi.

Nee, panel moet ik nog ontwerpen, maar ik maak waarschijnlijk een houten kastje in de lijn van mijn MFOS sequencer.

Attachments

• IMG_1436.jpg
    IMG_1436.jpg
    42,7 KB · Bekeken: 81
Perforatie maken in het PCB, zodat mensen hem al dan niet zelf door kunnen breken? Twee versies lijkt me onnodige logistieke overhead.

voor diegene die deze pcb achter een eurorack willen plaatsen
vermits de verschillende deelschakelingen op het origineel mooi gescheiden zijn is het praktisch mogelijk het pcb in 2 te zagen (horizontaal tussen enerzijds de filter en de vco's en anderzijds de eg's met de voedingsstabilisatie)
en dan enkele verbindingsdraden tussen de 2 te leggen???
ik stel voor dat we in de definitieve versie de 2 versies aanbieden
wat is de maximum hoogte voor een pcb achter eurorack?

Net boven de twee gate jumpers zit een +15V baan die eindigt in een ongebruikt eiland cq. via. Is dat bewust of ontbreekt daar aan de andere kant een lijntje? Ik kreeg een vermoeden dat die naar de connector moet doorlopen (waar ook twee aansluiten loos zijn).

je hebt gelijk, op de achterkant mankeert een baantje naar con. U 1 en 2

Laatst gewijzigd:
Back