SEM clone diy?

@ Twikki:
wat doet die print precies?
is dat de print waarop je de 4 sems inplugt en is daar dan een soort keyboard decoder op?

Ik bedoel de voedingsprint, dat was ook het stuk wat ik gequote had. Jij bedoelt de keyboard assigner. Knap ontworpen, maar dat is nu vrij makkelijk met een microcontroller op te lossen.

Nu R158 (10k) eruit is is de sluiting verdwenen. Er is niks vreemds te zien aan de 10k, het is wel zo'n weeerstand met hele dunne pootjes. Ik hou helemaal niet van deze ('goedkope') componenten maar ik weet ook niet meer waar ik wel 'goede' weerstanden kan bestellen met dikkere pootjes. Deze kwam van EOO, waar ik tot voor kort nog wel de 'goede' weerstanden kreeg..
Vreemder nog is dat er aan de andere kant van de weerstand geen sluiting veroorzaakt werd door dit component.

Heb alle 10k's even nagelopen. Deze lijken geen sluiting te veroorzaken. Nu alle doorgesneden baantjes repareren! :)
Blij dat het is opgelost.
Dank voor je support Ambi-j!

Ik heb ook al gemerkt dat de 'hardlopers' bij EOO nu deze hele dunne draadjes hebben. Ik had het laatst met een zakje 47k.
Als je wat minder gangbare waardes bestelt krijg je wel nog de 'oude'. Ze zijn blijkbaar overgestapt op een andere leverancier.

EEO verkoopt chinese meuk.( tegen wat hogere prijzen dan gewone chinese meuk, dat wel)
( ook transistors ed)
goeie componenten koop je bij farnell oid.

bij een print met soldeermask zou je dit probleem waarschijnlijk niet gehad hebben. les voor mij voor in't vervolg.
misschien weerstanden een beetje 'zwevend' solderen kan ook helpen.
ben al blij dat het niet aan het pcb lag. dat zou al te kras geweest zijn.

nou, die slappe wasch zit ik eigenlijk ook niet heel erg ruim in ,op dit moment.
maar ik heb natuurlijk een bedrijfje...:D

maar bijvoorbeeld weerstande en transistoren koop ik meestal toch wel per 100 stuks.

maar voor grote hoeveelheden kan ik misschien wel even wat bestellen bij hun...

( soort groepsbuy dus)

:mega:

Bij conrad hebben ze die weerstanden per 100 stuks (of was het nou 200), ongeveer 2,50 euro per waarde. goede weerstanden, en 10k is redelijk gangbaar, dus dat komt wel op.

Zelf gebruik ik ook wel eens die dunne pootjes exemplaren, ik koop ze bij DX.com, nog geen problemen mee gehad.

Het liefst gebruik ik die weerstanden van Dale (RN55 of zo?) daar staat de waarde op (kleurenblind :D ). Op het werk hebben we nog old stock in 0.1%, soms wel eens handig (ook enorme weirde waardes in dat assortiment).

Het liefst gebruik ik die weerstanden van Dale (RN55 of zo?) daar staat de waarde op (kleurenblind :D ). Op het werk hebben we nog old stock in 0.1%, soms wel eens handig (ook enorme weirde waardes in dat assortiment).

Die vind ik ook erg handig (niet eens kleurenblind..8D) en cool. Maar ik meet tegenwoordig de meeste weerstanden na.
Had laatste een zakje 150 Ohms die allemaal stuk waren en helemaal geen weerstand hadden..

We hebben hier wel een hoop supergeleidende magneetjes staan, maar die hebben bijna geen weerstand (da's 't idee met supergeleiding :) ). 1.5Tesla of 3.0Tesla (we hebben ook nog 7.0Tesla, maar dan moet je wel de salontafel aan de kant schuiven).

Back