Behringer ADA 8000 of Behringer ADA8200

Digimod

Really cool stuff
Ik kom wat kanalen te kort dus ik denk aan een uitbreiding , het is vooral
voor synths en samplers , en niet zozeer voor mics.
iemand ervaring met de Behringer ADA 8000 of Behringer ADA8200 :)

Als budget het toelaat de 8200, betere akm converters en Midas pre-amps, dus met de gain meer punch en crunch naar smaak.

De 8000 is legendarisch slecht met laag dus ik zou per definitie de 8200 bekijken. Er zijn in betaalbaar ADAT AD convertor wereld echter nog wel wat meer opties. :)

Uiteraard iets minder budget dan Behringer maar de Presonus Digimax D8 en de OctoPre MKII zijn leuke opties. Beiden merken komen ook nog wel redelijk vaak 2e hands voorbij.

Ik heb nog niet lang geleden drie ADA 8000's gekocht voor de Profire 2626, En ze worden toch wel erg warm nu... 't werkt wel perfect voor de rest,,
Mss dat ik als 4de ADA toch eens een ADA 8200 scoor, want die prijzen zijn de laatste maanden heel erg gezakt,, Die komen van 330 dacht 'k, ??

Ik Heb zelf ook eerst die Alesis AI willen scoren, maar die zijn toch niet zo veel te vinden, in 2de hands..

In een ad8000 kan je ook andere opamps plaatsen en signal pad aanpassen, op internet zweeft wel een leuke mod rond om van budget gear nog iets leuks te maken. Dan is de 8000 beter dan zn opvolger.

Ik heb twee 8000s in mijn rack gehad samen met 16 kanalen Apogee een tafel in. Toegegeven, ze zaten op de hogere kanalen, maar ik had niet echt het gevoel dat die dingen mijn style aan het crampen waren. ADDA-snobberij is niet 100% misplaatst, maar zeker niet het meest belangrijke in de wereld.

Ik vond de TOSLINK poortjes op de ADA8000 wel een beetje gammel, mijn optische kabeltjes wilden er heel graag uitvallen, als ze dat verbeterd hebben op de 8200 zou mij dat de asshole tax al waard zijn om voor een nieuwe te gaan.

De 8000 is legendarisch slecht met laag dus ik zou per definitie de 8200 bekijken. Er zijn in betaalbaar ADAT AD convertor wereld echter nog wel wat meer opties. :)

Uiteraard iets minder budget dan Behringer maar de Presonus Digimax D8 en de OctoPre MKII zijn leuke opties. Beiden merken komen ook nog wel redelijk vaak 2e hands voorbij.

Als die legendarisch slecht is zijn er vast tal van voorbeelden ervan? Kan je me wijzen naar deze?

Als die legendarisch slecht is zijn er vast tal van voorbeelden ervan? Kan je me wijzen naar deze?

Zijn genoeg gebruikerservaringen van te vinden op het internet. Bekijk de gebruikelijke fora even zou ik zeggen of stop een kwartje in de google zoekmachine.....
Maar deze opmerking komt ook voort uit eigen ervaring.

Zijn genoeg gebruikerservaringen van te vinden op het internet. Bekijk de gebruikelijke fora even zou ik zeggen of stop een kwartje in de google zoekmachine.....

Als je naar de dingen googlet kom je verrassend veel threads tegen met titels als "name me one Behringer product that doesn't suck" waar de ADA8000 in geprezen wordt.

tja, idd, 't Zal zeker wel beter kunnen, maar ik heb dan toch ook maar voor een 4de ADA8000 gekozen,,
Jammer dat ze zo warm worden, dat wel, maar voor de rest,, voor zover ik er wat van weet.. er zijn toch geen pops en clicks,,
verder: http://www.soundonsound.com/sos/sep13/articles/behringer-ultragain-ada8200.htm

Warmte hoeft op zich geen probleem te zijn. Bij veel behringer units (en zo ook bij deze) is de oorzaak echter een nogal krap bemeten voeding en dan is warmte wel een slecht iets. Er zijn echter ook een aantal ADDA units (zoals de FocusRite OctoPre en OctoPre LE) die klasse a versterking gebruiken en dit type versterking staat bekend om een hoge warmteontwikkeling (veel verlies maar wel lineair).

Dat een apparaat warm wordt is niet perse het probleem, de reden waarom wel.

Als je naar de dingen googlet kom je verrassend veel threads tegen met titels als "name me one Behringer product that doesn't suck" waar de ADA8000 in geprezen wordt.

Ik zou zeggen koop er 1, haal er iets met flink laag zoals een 808 kick doorheen en trek je eigen conclusies (welke waarschijnlijk zal zijn dat de ADA8000 lijkt te verzuipen in materiaal dat rijk is aan lage tonen). :)

Dit wil niet zeggen dat het rommel is, er zijn echter t.o.v. de alternatieven een aantal nadelen te benoemen. Waar nadelen zijn bestaan echter vaak ook voordelen. In dit geval kun je de prijs een enorm voordeel noemen en laten we eerlijk zijn, die speelt vaak gewoon een rol.

Als je de reviews van de ADA8200 bekijkt is deze gewoon op alle fronten beter dan de ADA8000:
Sound On Sound
The bottom line is that the ADA 8200 is a convenient, low-budget, workaday ADAT interface and eight-channel preamp. It's nothing special, but it is very handy and very cost-effective — and there's nothing wrong with that. It's also usefully and noticeably better than the original version.

Aah, leuk.

Zullen we een ABX testje opzetten? Is een ULN8 goed genoeg, of heb je liever een Apogee Rosetta800 met API 512C? Of misschien beide?

Dan synths met stereo outs om alle gezeik te voorkomen? Andromeda, Juno 106, Nord Modular, en een FB01 met Solid Bass ofzo?

Die ADA moet je dan makkelijk eruit pikken toch?

Aah, leuk.

Zullen we een ABX testje opzetten? Is een ULN8 goed genoeg, of heb je liever een Apogee Rosetta800 met API 512C? Of misschien beide?

Dan synths met stereo outs om alle gezeik te voorkomen? Andromeda, Juno 106, Nord Modular, en een FB01 met Solid Bass ofzo?

Die ADA moet je dan makkelijk eruit pikken toch?

Veel succes daar mee! Topicstarter vroeg om ervaringen met de ADA8000....die zijn gegeven.
Mocht je daar als secundair aanwezige in dit topic wetenschappelijk bewijs voor willen hebben nodig ik je van harte uit alle units en synths in je voorbeeld te kopen en te testen.

Ik heb je buiten het in twijfel trekken van iemand met praktijkervaring met 1 van de door de TS genoemde units nog geen concrete eigen ervaringen toe zien voegen aan dit topic. :)
Soms is een tip gewoon een tip.......de TS mag er mee doen wat hij wil :okdan:

Lieve Acidfever,

Ik heb alle bovengenoemde apparaten inclusief de ada8000 reeds in mijn bezit. Eerste hands ervaring en zelfs tests met meerdere mensen hebben mij (tot nu toe)overtuigt dat het moeilijk wordt om de ADA eruit te pikken, zeker met synths.
Gezien de investeringen die we gedaan hebben in dure pre-amps en converters zou ik graag zien dat de ADA slecht uit de tests komt.

Jouw opmerking over legendarisch slecht vindt ik juist misleidend als je niet met voorbeelden aankomt. Dus als we het hebben over negatieve invloeden in de thread denk ik eerder dat jij nog wat hard te maken hebt.

Zal ik een 808 regelen voor de test?

Of hoeft het allenaal niet meer. Je hebt het natuurlijk zelf al gehoord en je eigen conclusies getrokken................. (veel puntjes hé)

Lieve Acidfever,

Ik heb alle bovengenoemde apparaten inclusief de ada8000 reeds in mijn bezit. Eerste hands ervaring en zelfs tests met meerdere mensen hebben mij (tot nu toe)overtuigt dat het moeilijk wordt om de ADA eruit te pikken, zeker met synths.
Gezien de investeringen die we gedaan hebben in dure pre-amps en converters zou ik graag zien dat de ADA slecht uit de tests komt.

Jouw opmerking over legendarisch slecht vindt ik juist misleidend als je niet met voorbeelden aankomt. Dus als we het hebben over negatieve invloeden in de thread denk ik eerder dat jij nog wat hard te maken hebt.

Zal ik een 808 regelen voor de test?

Of hoeft het allenaal niet meer. Je hebt het natuurlijk zelf al gehoord en je eigen conclusies getrokken................. (veel puntjes hé)

Ik hoor nog steeds maar 1 persoon om voorbeelden roepen en het is niet de topicstarter.

Mijn ervaring is dat de ADA8000 erg veel problemen (ik zou het willen uitleggen als "stikken") heeft met materiaal met veel laag en blijkbaar is een dergelijke uitspraak op basis van eigen ervaringen (en die van mensen op dit forum en andere fora) alleen acceptabel indien er een wetenschappelijke bewijslast achter zit.

Een dergelijke bewijstlast leveren zal voor mij lastig worden want ik heb mijn ADA8000 op basis van mijn ervaring reeds vele jaren geleden verkocht (ik houd geen gear waar ik niet tevreden over ben). Recent had ik weer extra inputs nodig en heb ik een andere AD convertor met ADAT output aangeschaft (OctoPre LE) en hier ervaar ik de genoemde karakteristiek totaal niet mee.

Aangezien je blijkbaar in bezit bent van alle apparatuur om de door jou gesuggereerde vergelijking te maken en zelf een aantal posts geleden hebt voorgesteld een vergelijking te maken weet ik niet perse wat je tegenhoud een poging te doen je punt te maken, al is het exacte punt wat gemaakt moet worden mij eerlijk gezegd niet helemaal duidelijk???

Ik heb het inderdaad zelf gehoord, er destijds veel met anderen over gesproken en mijn conclusies getrokken. Deze conclusie deel ik nu met iemand die vraagt naar mensen met ervaring met deze units. Dat kun je misleidend noemen maar het is gewoon een ervaring. De ADA8000 is goedkoop en doet wat hij doet met een aantal beperkingen die zeer begrijpelijk zijn gezien het prijssegment. Er is een opvolger (ADA8200) die volgens reviews op elk vlak beter presteert dus het lijkt mij vanzelfsprekend dat dit, samen met de ervaringen m.b.t. de ADA8000 de betere keuze is (zoals anderen ook aangeven).

En nu ben ik er eigenlijk wel klaar mee. Mocht je de genoemde test willen doen: By all means, zo niet...ook prima!

@TS: excuses voor het ontsporen, dit was nooit mijn bedoeling.

Hier is een gearslutz thread met voorbeelden van het effect van de conversie (1 van de voorbeelden doet 32x in en uit). De 32x wordt er door mensen redelijk goed uitgehaald, dus volledig transparant is hij niet. In hoeverre dat in een mix er uit zou springen is natuurlijk altijd de vraag.

Kijk als je 3 units gebruikt, dan heb je al 48x dat effect.
De unit klinkt gewoon wat vlakker met meer ruis. Of je dat wel of geen probleem vind moet ieder voor zichzelf weten

Back