Behringer ADA 8000 of Behringer ADA8200

ff een bump: Ja ik! Wat een verschil in geluidskwaliteit zeg. Zoals al beweerd wordt in het begin van dit topic: de ada8000 is legendarisch slecht met laag. Onze bassist had altijd de grootste moeite om het sublaag van zijn bas te horen. Wij dachten dat dit voornamelijk aan zijn inears lag maar met de ada8200 is dit echt stukken beter geworden. De preamps zijn echt verbeterd en ik kan iedereen aanraden zijn ada8000's te vervangen. Niet dat de ada8000 slecht zijn maar als je ze naast elkaar zet dan merk je het verschil echt wel.

ok. tijd om dit ff een keer aan te pakken.

Nu aan het opbouwen:

Alesis Andromeda A6 vanwege zn stereo output.
Left channel: ULN8 line-input
Right channel: ADA8000 adat to Rosetta800 AES to ULN

De Rosetta doet dus format conversie van adat naar AES.

Hier kunnen jullie een .zip file vinden met 24bit 44k files:

http://we.tl/wdteNGQKLW

De opnames zijn gemaakt nadat ik de gains zo nauwkeurig mogelijk heb gematched met Izotope Insight. Daarna heb ik een peak normalization toegepast. Allemaal in Protools 10.

De files zijn steeds in paren bijv

01-02A en 01-02B
01-04A en 01-04B
01-06A en 01-06B

de A en B zijn willekeurig omgedraaid. De ene keer zal A de ADA8000 zijn en de andere keer de ULN8.

ik weet zo niet ,wat , wat is, maar relatief gezien klinkt het hier zo
01-02 A duidelijke sound
01-02 B onduidelijker
01-04 A duidelijk sound
01-04 B onduidelijker
01-06 A duidelijk sound
01-06 B onduidelijker
01-10 A duidelijke sound
01-10 B onduidelijker
01-12 A onduidelijker
01-12 B duidelijk sound
01-14 A onduidelijker
01-14 B duidelijk sound
01-16 A onduidelijker
01-16 B duidelijke sound
01-18 A duidelijke sound
01-18 B onduidelijker
01-20 A weet ik niet
01-20 B weet ik niet
01-21 A onduidelijker
01-21 B duidelijke sound

Laatst gewijzigd:
je had 5 fout van de 9 en dan mats ik je met de "weet het niet" eentje was je vergeten.

heb je minder dan 50%

nog iemand?

Fout! Juist confused dat betekend dat er niet duidelijk kan worden aan gegeven wanneer iets beter is dan de andere. Hoe goedkoper hoe beter. Ik luister trouwens op ns10m

Ik vermoed dat een heleboel meningen die online staan gebaseerd zijn op fout opgezette tests en metingen waarbij de brein/verwachtingen van de luisteraar lekker hun gang konden gaan. Als je die zo goed mogelijk buitenspel zet worden de verschillen in mijn ervaring stukken kleiner.

Meestal doen ze deze testen anders.. Dat doen ze met cyclins .. een nummer 100 keer door een adda converter duwen en dan het verschil beluisteren want je hebt niet 1 track maar soms wel 45 heb je die allemaal met die converter kan het zijn dat het een heel verschil uitmaakt tussen een duren en goedkope converter. Meestal doen ze dat ook met een nummer dat bij iedereen bekend is zo dat je het verschil meteen opmerkt bv Micheal Jackson thriller kent iedereen. Nu ga jij roepen ik snap het niet.. Tja

Laatst gewijzigd:
Ik zeg niks over jouw chef. Jij staat ook niet te verkondigen dat iets legendarisch slecht is oid.

Ik probeer een beetje tegenwicht te bieden aan de wat mij betreft overdreven meningen hier over de ADA.

Hier kunnen jullie een .zip file vinden met 24bit 44k files:

http://we.tl/wdteNGQKLW

De opnames zijn gemaakt nadat ik de gains zo nauwkeurig mogelijk heb gematched met Izotope Insight. Daarna heb ik een peak normalization toegepast. Allemaal in Protools 10.

De files zijn steeds in paren bijv

01-02A en 01-02B
01-04A en 01-04B
01-06A en 01-06B

de A en B zijn willekeurig omgedraaid. De ene keer zal A de ADA8000 zijn en de andere keer de ULN8.

Back