Bronksi Beat - Smalltown Boy Acoustic 94 (Elkuefo bootleg)

elkuefo

Stamgast
Hoi hoi!

Tussen de andere werken door kwam deze bootleg in me op, dus gelijk aan de slag gegaan en hier is ie dan!

Veel luister plezier!

Leuk, vocals een beetje te zacht en leadje iets te hard naar mijn smaak maar opzet is goed

Grappig, ik liep vorige week ook met deze track in mijn hoofd. Aparte kijk erop, de akoestische gitaren maken het wel heel erg zoetsappig.

Ook wat Raphie zei, vocals mogen een stuk harder in de mix. Ze zijn goed genoeg (zelfs al gebruik het niet het originele castraatregister).

Grappig, ik liep vorige week ook met deze track in mijn hoofd. Aparte kijk erop, de akoestische gitaren maken het wel heel erg zoetsappig.

Ook wat Raphie zei, vocals mogen een stuk harder in de mix. Ze zijn goed genoeg (zelfs al gebruik het niet het originele castraatregister).
Tis een beetje het kampvuur deephouse/lounge/minimal genre, wat helemaal hip is op het moment. zo'n 115-120bpm minimaal 707 / sample achtig beatje, dikke langzame bass, tokkel Chris Isaak achtige gitaartjes en zwoele zangers/zangeressen
indien goed gedaan hou ik er wel van.

:D Weinig akoestisch meer aan..

Bedankt voor het luisteren en de reacties! De vocaal zit in de combi met de gitaartokkel, jammer genoeg had ik deze 2 sporen niet los. Hier zit voor mij het dilemma met het volume van de vocaal. De zang is inderdaad goed, maar het volume van de vocaal in de originele mix schommelt nogal.

@Exel, ik kende ook alleen het origineel, maar deze versie leende zich wel voor dit genre. Ik was positief verrast met deze uitvoering.

@Zoidsity, mee eens, maar ik denk dat Raphie doelt op de acoustic versie van Bronski Beat, die gitaren zijn akoestisch.

Hhmmm... Je moet van goede huize komen om zo'n geweldige klassieker na te maken. Er zijn een paar dingen die ik minder geslaagd vind.

- Ik mis expressie in de track, kom voor een deel door de vocals denk ik. Ik vond dit in het origineel toch een bepalende eigenschap. Ook jammer dat de vocal niet een octaafe omhoog gaat (Castraatregister :D). Kun je het zelf niet inzingen? :)
- De piano klinkt naar mijn smaak niet helemaal lekker, weinig/geen hoog en dat mis ik
- Clap is ook wat slapjes
- Over de gehele track mis ik hoog

Dat is toch het nadeel van een cover, je ontkomt er niet aan de vergelijking met het origineel te maken. Kende ik het origineel niet, dan was het eigenlijk een prima track.

Mooie opzet, vocalen mogen iets harder in het geheel, imo zou het in tegenstelling tot de andere commentaren wel geheel jouw versie maken (sorry guys) :) ik denk ook dat daar de kracht zit.

Geluidstechnisch dus nog even nalopen (tips waren hier en daar al beschreven)

Mooi werk dus

@Dr, thanks, zelf inzingen? Deze niet.... er komt er wel 1-tje aan, daarmee neem ik wel een risico. Het is nu niet zo dat mijn zangkwaliteiten overlopen :-)

@WarehouseGroove: ik neem de feedback mee en check de mix nog eens!

Thanks all!

Tis een beetje het kampvuur deephouse/lounge/minimal genre, wat helemaal hip is op het moment. zo'n 115-120bpm minimaal 707 / sample achtig beatje, dikke langzame bass, tokkel Chris Isaak achtige gitaartjes en zwoele zangers/zangeressen
indien goed gedaan hou ik er wel van.

Waar is dat hip?

Lekker, 'n beetje intiem sfeertje haast.. :)
Zoals eerder opgemerkt vocalen zitten veels te ver achterin de mix.. en wisselen ook sterk qua volume.
Misschien wat experimenteren met compressie en daarna opnieuw de vocals inmixen.

Oh.. en ik miste toch wel het melodietje, het pingeltje wat zo typerend is aan het origineel.. en minstens zo bepalend als de vocals vind ik..
Vanaf 0:50 komt ie een oktaaf lager voorbij.. daarna wel wat variaties erop.. maar had deze toch wel minstens nog een paar keer verwacht.. :)

Back