akai push controller of akai apc40 mkII?

supahgrass

Stamgast
hallo

ik produce al een tijdje met hardware maar nu wil ik mijn gear via ableton aansturen, dus ik gebruik ableton hoofdzakelijk als sequencer en natuurlijk om live mijn muziek te spelen.

uiteraard is een goede midi-controller nodig. welke van de 2 is de beste hiervoor?

op het eerste "zicht" heeft de apc40 meer parameters om in te stellen of is de nieuwe push controller toch beter?

thx & grtz

Ik zie de APC meer als live controller en de Push als studio controller. Hoewel de Push wel goed is voor live als je veel live gaat sequencen. Ik heb de Push zelf niet. Ik heb wel de APC 40 mki gehad. Push en APC 40 mkii staan wel beide op mijn lijstje.

ok bedankt voor uw mening! anders niemand ervaring met 1 van deze controllers of beide?

Ik heb zelf een Push en ik ben hier erg tevreden mee. Ik kan achter geen uitspraak doen over de verschillen want ik heb geen ervaring met de MK1 of MK2 van de Akai APC's.

Ik kan je Push wel van harte aanraden maar dan vooral vanuit mijn eigen ervaring en niet vergeleken met iets anders.

ik heb de APC40 mkI gehad en heb nu de push.

Ik prefereer push. Eigenlijk alles wat de APC kan kan de push ook (op de faders na)
Maar de push kan nog veeeeeel meer.

Ik zie de APC als een controller, de Push als een volwaardig instrument.

Session mode (apc mode)
step sequencer
note mode met scales
Velocity sensitive pads
pressure sensitive pads
touch strips
touch sensitive encoders
full rgb leds

ect etc etc

Back