Wat is dit voor synth?

Lawkeeper

Nieuwkomer
Hallo allemaal,

Nieweling hier. Ik heb laatst een doom metal/stoner band ontdekt die een bepaald soort synth gebruikt. Hij is ongeveer te zien in dit filmpje (volume is redelijk hoog, headphone users beware!):

https://www.youtube.com/watch?v=t5pYrVoETuY

Kan iemand mij vertellen wat voor synth dit is, of in ieder in welke categorie deze valt? Het lijkt me namelijk heel tof om zoiets in m'n band te gebruiken, tussen m'n baspartijen door.

Groetjes en alvast bedankt!

Ik zie of hoor geen synth. Staat de zanger in het begin niet aan een delay te draaien? Dat kan elk soort multi effect apparaat ziijn.

Lijkt mij ook een effect bakje te zijn.
Maar wat een hoop lelijke herrie zeg. Wie dat muziek durft te noemen moet dringend zijn mond gaan spoelen.

Maar wat een hoop lelijke herrie zeg. Wie dat muziek durft te noemen moet dringend zijn mond gaan spoelen.

Dat zeiden conservatieve geesten vroeger ook over Schönberg, Rachmaninov, Chuck Berry, Jimi Hendrix en ga zo maar door. :)

Maar dat terzijde… ik hoor ook geen synth.

Eerder een Solaris..

Maar goed ff serieus: gewoon een 19"rack effectenbakje - een of ander delay effect ofzo. Tikkeltje overdadig hier en daar, maar goed :D

Het helpt wellicht niet veel maar aan de rechterzijde van de unit zit een LED die meeknippert met het tempo van het delay. Dan kun je in ieder geval al wellicht weten wat het -niet- is.

Ik vond persoonlijk aan deze band niet veel aan, alhoewel ik wel een grote fan ben van het genre…

Mocht je een echt goede band zoeken die deze muziek maakt, en zelfs met synthesizer, kijk maar eens hoe het Zweedse Ocean Chief het doet. Ik vind dat magistraal.

Bedankt voor de antwoorden! Ik zag net dat Moog ook effectpedalen maakt, misschien is dat een mooie toevoeging aan m'n bas-arsenaal.

Ik vind het mooie aan dit optreden dat die zanger helemaal opgaat in zijn rol, en op een gegeven moment zijn paranoïde houding tegenover het publiek. En de vocals klinken zo gaaf :) Heb nu Ocean Chief opstaan, ben benieuwd!

Bedankt voor de antwoorden! Ik zag net dat Moog ook effectpedalen maakt, misschien is dat een mooie toevoeging aan m'n bas-arsenaal.

Ik vind het mooie aan dit optreden dat die zanger helemaal opgaat in zijn rol, en op een gegeven moment zijn paranoïde houding tegenover het publiek. En de vocals klinken zo gaaf :) Heb nu Ocean Chief opstaan, ben benieuwd!

Lijkt me een oudere digitale delay (Ursa Major, Lexicon Prime Time, van die periode ergens) maar het is er erg moeilijk uit te halen, want het kunnen natuurlijk ook 2 1U effecten boven elkaar zijn.

Lijkt mij ook een effect bakje te zijn.

Smaken verschillen nou eenmaal. Niet waar?

OT: Ik hoor evenmin een synth, wel veel effecten. gitaar in een loop lijkt het.

Die lijkt in elk geval qua formaat en in- en output niet te matchen.

Die lijkt in elk geval qua formaat en in- en output niet te matchen.

Het staat er toch met koeieletters op in het filmpje DL301 op 1 minuut

Ik denk qua specs dat een Dynacord DRS78 wellicht in de buurt komt met die hold function

Het staat er toch met koeieletters op in het filmpje DL301 op 1 minuut

Ik denk qua specs dat een Dynacord DRS78 wellicht in de buurt komt met die hold function

Heb je slecht geslapen?

Ik zie nu het tweede filmpje pas. In het eerste leek het formaat mij anders. Tijd voor een brilletje.

Back