Goede en minder goede Youtube kanalen - mijn reviews

Goed/leuk:

Dr Mix
Dom Sigalas
Chris Selim
Loopop
White Sea Studio
EDM Tips
RetroSound
Starsky Carr
MusicTrackJP

Boring:

Andertons
BoBeats
Matt Johnson Jamiroquai

Het gaat niet over synths, maar ben er wel op terecht gekomen, omdat ik zelf aan de slag wil met een fix voor mijn jx-8p. Wellicht dat ik daarna wel meer diy wil gaan doen, lekker aan het inlezen/kijken over de tools daarvoor. En deze gast is daar hilarisch bij

Luke Million. Als je gewoon even wat dikke synths in muzikale context zien. Goed gespeeld, goed opgenomen.

Deze bv: met die Jupiter 4 denk je al "oh yeah..." en dan komt die Obie er even overheen denderen. Yummie!

Misschien heb ik erover gekeken maar dat Jeremy van red means recording nog geen vermelding heeft gekregen vind ik wel heel straf.
De focus ligt soms nogal veel op modular maar voor mij is zijn kanaal echt wel een van de meest informatieve op YouTube (toegegeven de lat ligt nogal laag).
YT blijft toch vooral entertainment.

Ik stoor me mateloos aan Hainbach (veel te zoetsappig en raar) en aan die wannabe influecer typetjes als Andrew Huang, Dr. Mix, Espen Kraft en Ricky Tinez.

De enigen waar ik graag naar kijk zijn Miles Away Music, Audiopilz (van Bad Gear), en, met mate, Ben Jordan.

Ik vond hem wat minder worden, maar deze vind ik weer erg grappig. Ik ben erg gevoelig voor influencers en mode trends. Ik zie nu wel in dat ik al mijn Modular spul moet weg doen, om gelukkig te worden als synthesist. Ik had helemaal niet door dat ik er zo onder leed.

Misschien heb ik erover gekeken maar dat Jeremy van red means recording nog geen vermelding heeft gekregen vind ik wel heel straf.
De focus ligt soms nogal veel op modular maar voor mij is zijn kanaal echt wel een van de meest informatieve op YouTube (toegegeven de lat ligt nogal laag).
Voor modulair: Monotrail Tech Talk zowat de enige patreon die ik actief steun.
Ik wilde precies deze twee gaan posten en net op het laatst kom ik ze op deze pagina tegen, ik vind ze beide voor modular heel interessante sites, ze gaan vaak uitgebreid in op de mogelijkheden.

Vind deze ook verfrissend leuk. Kort en catchy.

Ik heb Cuckoo weer eens geprobeerd, maar nee.
Het ligt waarschijnlijk aan mij, maar je reviews doen met een spiegel in beeld is een vorm van ijdelheid die ik slecht trek.

Cuckoo verkocht me de Rytm. Ik ben vervolgens gestopt met hem te kijken :D
Net zoals Automatic Gainsay me de CS15 verkocht, ik voel me enkel dommer na t kijken van zo'n video's

Nog niet gezien hier.
Omri Cohen. Richt zich vooral al op VCV, Bitwig en Eurorack.
Omri Cohen.
Volg hem ook op Patreon en Discord samen met Monotrail. Fijne content.
Andere yt er meer op low budget d.i.y. eurorack is de Zweed. Chritian Blasol

Afraders mensen zoals Audiopilz; opdringerige shit, trek ik niet.

Laatst gewijzigd:
Ontzettend toffe draad!

Mijn 'toevoeging'

Posy!

Dat kanaal (NL) ,maar engels gesproken, beetje steenkolen"sound" 😆.
Maar zeer vermakelijk en zo nu en dan muziek gerelateerd. Helaas niet zo heel actief maar elke keer (voor mij) wel waardevolle content.

Btw @bombario : door jouw Podcast(s) heb ik mijn Synthforum account weer ge-heractiveerd! #ietsmetinspiratie😀

Ik weet niet of deze al gepost is, maar als je een SP-404 Mk2 hebt (hij behandelt ook andere samplers maar de SP is meestal wel het zwaartepunt) is dit een goede bron van informatie, op een prettige rustige en hype-arme manier.

Back