Jomox XBase09 adapter uitproberen?

Maxynth

Nieuwkomer
Hallo,

De adapter van mijn XBase09 heeft het kortgeleden begeven. Dom als ik was, heb ik een andere adapter geprobeerd, maar die was AC/DC terwijl in de handleiding duidelijk staat dat ieAC/AC moet zijn.
Je kunt bij Jomox zelf een nieuwe adapter bestellen, maar deze kost €49.00.
De kans bestaat dat ik de Xbase verkloot heb door de DC adapter te gebruiken, en dat ik dan voor niets €50 uitgeef aan een nieuwe adapter.

Daarom aan jullie de volgende vraag:
Is er iemand in de omgeving Rotterdam met een XBase09 + adapter, bij wie ik mijn eigen Xbase met jouw adapter even kan uitproberen, zodat ik weet of ie het nog doet? Zo ja, graag contact via PM :)

Mijn dank is bij voorbaat gigantisch. :halleluja

Joe!
Max

I know, het zou inderdaad moeten gaan om de originele Jomox adapter.

40euro voor een adapter? Afschuwelijk zeg..

Met een DC adapter in een AC kan je geluk hebben dat je niks beschadigd. Met een AC in een DC input zitten is altijd zeer gevaarlijk. Als je daarbij geen smeltzekering in je synth zit heb je wellicht alles opgeblazen..

Dit is een link als je in België woont en is nog goedkoper dan bovenstaande.

http://www.gotron.be/compacte-ac-voeding-met-vaste-spanning-12v-ac-1000ma.html

Voeding is wel niet gestabiliseerd. De meeste apparaten kunnen zo'n schommeling in voltage wel aan.

Het was DC adapter in AC, dus ik hoop maar op het beste...
En hij moet 10,5V zijn met minimaal 1A. De jomox adapter zelf heeft volgens mij 2A.
Bij de eerdere modellen was het inderdaad 12V en dat staat inderdaad ook op de achterkant van de XBase, maar ze hebben ze vervangen door 10,5V omdat dat beter scheen te werken.

Back