Dave Smith Instruments Pro 2

Even 'n beeld.. voor als je geen FB hebt....

10440625_791818647509668_5637516953207172553_n.jpg

Dat denk ik ook. Dave Smith kennende wordt het waarschijnlijk een afgeleide van de Prophet 12. Een mono-versie lijkt me wat karig vergeleken met de Prophet 12 dus ik schat 2 of 4 stemmig.

Uhuh, ik hoop op een duofone synth met Pro-12 oscillators. Ik hoop ook dat ze het A- en B-layerconcept behouden met external inputs voor elke layer.

Zou wel passen in de strategie... eerst een toetsenbord, dan een rek en dan minder stemmen en een kleiner toetsenbord.

Dit staat er op Matrixsynth. :)

"What is that in front of him? A little birdy told me it's a new Pro-One style mono synth."

Grappig dat ze nog altijd constant de namen van de klassiekers ophalen als er nieuwe synths aangekondigd worden.

Indertijd was de Mopho ook "de nieuwe Pro-One".

heeft de prophet 12 dezelfde filters als de mopho?
wil niet op tenen trappen maar ik vind die filter echt kaas.

als dit nieuwe ding die weer heeft hoeft t van mij niet, jammer want ik vind de mopho voor de rest echt super qua sequencers, lfo's, keyboard en de hele rambam, maar die filter verpeste het hele aparaat voor mij.

Ja dacht ook al bij mezelf van, wacht is de mopho ook al niet eens vergeleken met de Pro-One? :\
Ik heb zelf een Prophet 08 gehad en wat mij vooral tegenviel waren de oscillatoren :(... De filter was ok naar mijn idee, maar de OSC's vond ik te digitaal en te klein klinken in vergelijking met andere analog synths.

De prophet 12 heeft als ik het juist heb een getweakte curtis lowpas filter (de typische DSI-filter) en een analoge highpass filter met resonance.

Het typische DSI/Curtis filter is eigenlijk wat mij steeds weghoud bij verdere Dave Smith aankopen. In de evolver vond ik het filter nog wel een aardige match maar in bijvoorbeeld de Mopho zo ontzettend zonde.

Ik begrijp best dat het een filterdesign is wat DSI zo van de plank kan trekken maar je moet als fabrikant toch ook een keer doorhebben dat dat filter echt benedenmaats is. Dat je daar de eerste paar synths die je maakt niets mee doet begrijp ik ook, maar een keer ga je toch kijken of/hoe dat beter kan??

Ze tweaken die filter wel voor elke synth. Ik vond 'm op de Evolver niet tof en op de Tempest kan ik er zeker mee leven. Ik denk wel dat dit meer te maken had met de trage envelopes van de Evolver :p.

Ach, alles heeft zijn toepassing toch? Maar dat die Prophet 08 te klein is, neu, vind ik niet. Het heeft wel een digitaal randje ofzo inderdaad, maar da is wel lekker. Het kan m'n JX3P aardig imiteren.

Ik vind zelf het Curtis filter dat DSI gebruikt juist wel heel mooi, maar wat meer variatie zou wel mogen ja. Ik ben wel benieuwd in elk geval, DSI weet toch altijd weer wat moois neer te zetten voor een redelijke prijs. Ik hoop dat hij dat analoog/digitaal hybride gedoe van de Evolver en Prophet 12 doorzet.

ik vind alle dsi synths prima de luxe klinken.
alleen is het zonde dat hij( om het geheel nog een beetje betaalbaar probeert te houden), het een beetje zonde dat hij echt bezuinigd op de onderdelen.
( veel made in china pcb´s met parts)

maar ja, als hij het goed zou doen, dan zouden de synths het 3voudige kosten.

:koffie:

Een nieuwe analoge Prophet met multimode filters of een zesstemmige Prophet 12

ik vind alle dsi synths prima de luxe klinken.
alleen is het zonde dat hij( om het geheel nog een beetje betaalbaar probeert te houden), het een beetje zonde dat hij echt bezuinigd op de onderdelen.
( veel made in china pcb´s met parts)

maar ja, als hij het goed zou doen, dan zouden de synths het 3voudige kosten.

:koffie:

Ja en OSsen vaak afraffelt. Lijkt soms of meneer dave alleen geinteresseerd is om nieuw speelgoed te maken maar weinig tijd steekt in optimaliseren/bugfixen. Er is volgens mij maar 1 developer voor alle synths die ze hebben en die komen gaan.

Ja en OSsen vaak afraffelt. Lijkt soms of meneer dave alleen geinteresseerd is om nieuw speelgoed te maken maar weinig tijd steekt in optimaliseren/bugfixen. Er is volgens mij maar 1 developer voor alle synths die ze hebben en die komen gaan.

Ja, ik denk hetzelfde hierover.

Teveel bugs, teveel nieuwe producten, net te goedkope onderdelen allemaal.

Als ik zeker wist dat die P12 geen encoder shit, buggy OS etc zou hebben dan had ik er al allang een. Maar elk jaar weer iets nieuws op de markt gooien lijkt leuk, maar geef mij maar een synth zonder die troubles.

Ik heb een PER gehad, PEK en een P08, dus ik heb wel enigzins ervaring met die DSI spullen.

Het is erg jammer want de Polyevolver klonk echt wel fijn. En is een perfecte drone bak....als ie niet al die bovenstaande omissies had.

Back