Dave Smith Instruments Pro 2

de P12 heeft geen "encoder shit" of "buggy OS" is een prima synth met een heerlijke sound
de Tempest was op zich ook een prima synth, maar juist door het proberen te voldoen aan allerlei user requests, om een drumcomputer in een soort van groovebox om te toveren is het OS een groot onoverzichtelijk broddelwerk geworden.

De Tempest had een fantastische drumcomputer kunnen zijn met als bonus 1 synth channel, waarmee je tot 6 stemmig hetzelfde kon als een mopho of P08, maar door het halfwas toevoegen van allerlei trukjes, shortcuts en functies waar de key layout orgineel niet in voorzag, is het nu een groot doolhof van functies, echt een broddelwerk. Het ironische is dat de de core gebruikers niet meer blij zijn en de mensen die liepen te janken om extra functies ook nog steeds niet happy zijn. De tempest is IMHO door het gezeur van z'n userbase echt over de afgrond geduwd.

Daar doet ROLAND het met z'n TR-8 weer fantastisch, iedereen kan dat apparaat bedienen, ok weinig tot geen synthese, maar wel eenvoudig en overzichtelijk resultaat.

de P12 heeft geen "encoder shit" of "buggy OS" is een prima synth met een heerlijke sound
.

Nou Raphie, de synth an sich met zijn specs enzo is natuurlijk helemaal okay, maar als je op het prophet forum kijkt lees ik toch echt teveel hardware faults en bugs etc.

En ze hebben idd maar 1 coder, dus als die bezig is met nieuwe gear dan kan ie niet bezig zijn met het finetunen van de bestaande spullen.

Nogmaals ik vind het echt jammer, want stiekum vind ik de Polyevolver bijv de beste synth van de laatste jaren. De P12 had er overheen kunnen gaan (zowiezo op papier met specs) en ik had er ook al lang een gehad als mijn eerdere ervaringen niet waren dan ze zijn. Ik ben daar vrij principieel in.

weke bugs bedoel je dan? in het laatste OS zit niks onoverkomelijks. en DSI gebruikt al jaren geen endless encoders meer.
Ik heb zelf een bug aangegeven aangaande patch selectie op de synth by local off, maar dat is slechts een constatering niet een dealbreaker voor het functionerem.

weke bugs bedoel je dan? in het laatste OS zit niks onoverkomelijks.
Ik heb zelf een bug aangegeven aangaande patch selectie op de synth by local off, maar dat is slechts een constatering niet een dealbreaker voor het functionerem.

Kan zijn dat er nu de meeste uit zijn inmiddels, maar ik heb het best een tijdje gevolgd. Maar als het als zo lang duurt voordat ie eenmaal goed werkt hoef het voor mij niet meer hoor.
Hij is dan ook alweer een tijdje van mijn radar af en volg het bug update verhaal dus niet meer.

de P12 is sinds de laatste update prima in orde , kan je rustig kopen.
ik heb nog steeds een haat/liefde verhouding met m'n Tempest. qua sounds nog steeds super, vult m'n andere drumbakken prima aan (ik word juist weer niet warm van het synthgebeuren erin) maar de workflow nodigt totaal niet uit om wanneer je eindelijk een kit op smaak hebt gemaakt, daar verder nog mee te gaan lopen experimenten. ik heb nu dus ook een "beat" (zo heet een bank geluiden, met bijbehorende sequences) met iets van 20 sounds ik zet em aan trigger via m'n Cirklon en verder doe ik er niks mee. en de Multi outs zuigen diep, deze zjn "stereo" maar de synths feedbck zit gemapped naar het linker kanaal
pan je dus helemaa naar links heeft je patch 100% feedback en naar rechts geen. de meeste patches hebben altijd wel ergen feedback en deze dan pannen en goed in de mix te krijgen is een ramp. ik gebruikt de indiviuele outs dus ook niet meer.

Wat dat betreft heeft elektron het met de AR wel goed begrepen, duidelijke een op een relatie tussen type sound, pad, beschikbare synthese functies en mono extra outputs.
qua ergonomie ALLES wat de Tempest helaas niet is. Ti's jammer dat ik z'n sounds helemaal niks vind, maar qua workflow was ik er een stuk gelukkiger van geworden.

de P12 is sinds de laatste update prima in orde , kan je rustig kopen.
ik heb nog steeds een haat/liefde verhouding met m'n Tempest. qua sounds nog steeds super, vult m'n andere drumbakken prima aan (ik word juist weer niet warm van het synthgebeuren erin) maar de workflow nodigt totaal niet uit om wanneer je eindelijk een kit op smaak hebt gemaakt, daar verder nog mee te gaan lopen experimenten. ik heb nu dus ook een "beat" (zo heet een bank geluiden, met bijbehorende sequences) met iets van 20 sounds ik zet em aan trigger via m'n Cirklon en verder doe ik er niks mee. en de Multi outs zuigen diep, deze zjn "stereo" maar de synths feedbck zit gemapped naar het linker kanaal
pan je dus helemaa naar links heeft je patch 100% feedback en naar rechts geen. de meeste patches hebben altijd wel ergen feedback en deze dan pannen en goed in de mix te krijgen is een ramp. ik gebruikt de indiviuele outs dus ook niet meer.

Wat dat betreft heeft elektron het met de AR wel goed begrepen, duidelijke een op een relatie tussen type sound, pad, beschikbare synthese functies en mono extra outputs.
qua ergonomie ALLES wat de Tempest helaas niet is. Ti's jammer dat ik z'n sounds helemaal niks vind, maar qua workflow was ik er een stuk gelukkiger van geworden.

Tis dat je te ver weg woont, anders had ik de AR onder mn arm meegenomen. Niks bliepbliep, hol, weinig bass of koude sounds als ik het zou laten zien.

Ik vind de tempest net wel leuk om mee te werken. Het is momenteel mijn enige synth (vl-1 niet meegeteld). De OS-issues hebben me nog niet gek gekregen. Ik heb me wel heel lang lopen afvragen wat ik verkeerd deed ivm glide op de digitale oscillators. Het enige dat ik nog echt mis zijn lfo's die niet bij elke noot retriggeren.

Ik vind het toch altijd wel knap wat een klein bedrijfje met een hand vol medewerkers als DSI kan maken.

Absoluut heel knap! Dat geld natuurlijk voor meer van die bedrijfjes zoals Elektron, Access, Waldorf en uiteindelijk is Moog ook helemaal niet zo groot. Gelukkig bestaan al deze bedrijfjes want anders moesten wij het zonder al dat leuke speelgoed doen! :)

Teaserplaatje...

Attachments

• 1498889_795871043771095_1076771501415167336_o.jpg
    1498889_795871043771095_1076771501415167336_o.jpg
    32,7 KB · Bekeken: 78
Hopelijk geen Mono :)

Aan het teaser plaatje te zien misschien niet.

spannend.

Back