Dave Smith Instruments Pro 2

bedankt voor dit nieuws, klinkt goed die fixes. ga ik wel doen. dat update artikel in de knowledgebase gaat trouwens over tempest, is het identiek bij de pro2?

bedankt voor dit nieuws, klinkt goed die fixes. ga ik wel doen. dat update artikel in de knowledgebase gaat trouwens over tempest, is het identiek bij de pro2?

Ja globaal gezien wel ja :)

Ik heb hem net geupdate,so far so good.

Ja had alleen gehoopt dat ze die leuke features van het pro12 os ook geport hadden, zoals linear fm en nog een paar andere leuke dingen... Naja wie weet over een paar maandjes :)

Dat zou de Pro2 inderdaad nog dikker maken. Wanneer heeft DSI dat aan de pro12 toegevoegd? Fingers crossed!

Ik heb de Pro-2 sinds gisteren door de analog inputs van mn A4 lopen.
Pro-2 functioneerd ook als masterboard. Zodoende is het een 3 osc + sub osc / 4 voice Abalog monster combo. Niet normaal hoe lekker deze twee engines met elkaar blenden. Ook de fx van de pro-2
In de fx van de A4 klinkt geweldig diep. De chorus op de pro-2 ook, maar vooral het geheel van alles.
Mocht je beide synths hebben is deze combo setup echt een aanrader. Ff de velocity curve en aftertouch tunen zodat ze wat dat betreft hetzelfde reageren en genieten maar.

Attachments

• image.jpg
    image.jpg
    34,5 KB · Bekeken: 73
Ik heb de Pro-2 sinds gisteren door de analog inputs van mn A4 lopen.
Pro-2 functioneerd ook als masterboard. Zodoende is het een 3 osc + sub osc / 4 voice Abalog monster combo. Niet normaal hoe lekker deze twee engines met elkaar blenden. Ook de fx van de pro-2
In de fx van de A4 klinkt geweldig diep. De chorus op de pro-2 ook, maar vooral het geheel van alles.
Mocht je beide synths hebben is deze combo setup echt een aanrader. Ff de velocity curve en aftertouch tunen zodat ze wat dat betreft hetzelfde reageren en genieten maar.

Heeft jou pro maar 3 oscs? Mijne 4 + sub :) Een linkje hier met het resultaat is misschien wel leuk!

gebruik de Pro2 tegenwoordig met daarachter een Reverb uit de Strymon Flint (Tremelo/reverb) pedal. Wordt het een stuk fraaier van moet ik zeggen. "opent'' het geluid als het ware

Knoop toch maar doorgehakt, Prophet 6 was teveel overlap met m'n Andromeda en toen dacht ik plots....

:)

Straks maar eens even rustig voor gaan zitten.

Attachments

• 12023034_10153299729644545_1087630795_n.jpg
    12023034_10153299729644545_1087630795_n.jpg
    59,3 KB · Bekeken: 74
Tot nu toe ben ik echt superpositief, enige puntje is dat hij wel wat snel gaat kraken als je diep de zelfoscilatie ingaat met filter 1. Zo eerst maar even het laatste os er op zetten, wie weet helpt dat.

Tot nu toe ben ik echt superpositief, enige puntje is dat hij wel wat snel gaat kraken als je diep de zelfoscilatie ingaat met filter 1. Zo eerst maar even het laatste os er op zetten, wie weet helpt dat.

Dit is alleen als je signaal door de delay heen gaat. Hier zitten a/d converters in die niet helemaal om kunnen gaan met de gain van de pro2. Gebruik je geen delay, dan is je headroom ineens heel ruim.
Ik zie dat je mooie strymon pedaaltjes hebt, dus de interne delay eraf moet helemaal goed komen :) Veel plezier!

Ah, ik had er dus beter een Timeline bij kunnen bestellen... :(

Het is behoorlijk bruut geweld, die Pro 2, dus vermoedde al gainstaging ergens als oorzaak. Als A6-bezitter iets waar ik maar al te bekend mee ben...

Back