Dave Smith Instruments Pro 2

ik heb een P08 gehad en nu een pro2
totaal andere wereld
die pro2 vind ik echt een gruwelijk gave bak!
de a4 is ook tof, vooral door de seq
de sound van de pro2 vind ik wel een stuk interessanter

Kan me hier helemaal bij aansluiten. Nog even naast elkaar gehad, maar vergeleken bij de pro2 klinkt de a4 vrij vlak. Die moet het echt hebben van de fx.

Ik heb zowel de pro2 en een ak en de pro2 kan qua synthese wellicht wat interessante sounds maken maar de sequencer kan niet op tegen die van de analog keys. Dit maakt beide erg interessante bakken. En de a4/ak kan natuurlijk polyfoon wat op die machine weer totaal andere mogelijkheden geeft.

De klank van de pro2 is behoorlijk beter dan wat ik van dave smith gewend ben en ook daar kun je met de parafonie zelfs best solide polyfone geluiden maken.

De pro2 is stiekempjes wel 1 van de favoriete synths in mijn setup geworden. Het is gewoon een hele leuke synth om mee te rommelen en je komt snel op unieke resultaten.

Er is gewoon teveel mooi speelgoed. :)

a godamnn good synth
modern / still fatt:P

goodpriced

a godamnn good synth
modern / still fatt:P

goodpriced

Heb m slechts een paar keer aangehad nog, raakte al snel onder de indruk van de aanwezige patches en met name de sequences, heb nog geen tijd gehad om patches van scratch te knallen maar gaat zeker gebeuren. Ik verwacht ook patches/sequences en control settings te gaan combineren met mn nieuwe modulaire setup (inmiddels al erg uit de hand gelopen) en die 8x cv in/outs op de pro2 zijn heel erg handig daarvoor :okdan: :D

Wie maakt er wel eens patches van scratch? (handige shortcut: rechter latch, linker hold knoppen tegelijk indrukken)
Hebben jullie nog goeie resultaten bereikt met de onconventionele waveforms? Nog tips om daar leuke dingen mee te doen?

Ik gebruik meestal alleen die andere golfvormen, soms wat standaard dingen om het aan te dikken...

Userpatchbank 1 Patch 69, dat zijn de sounds waar ik van hou, beetje wavestation digitale sounds met een stevige body...

ik zit met een andere vraag mbt de pro2, ik maak er basslines mee , 1 oscillator, bevalt goed maar ik vraag me af of ik m mono kan maken. ik weet natuurlijk ook wel dat ik de stereo outputfiles kan omzetten naar mono maar zou handiger zijn als ik gewoon direct mono eruit krijg.

ik zit met een andere vraag mbt de pro2, ik maak er basslines mee , 1 oscillator, bevalt goed maar ik vraag me af of ik m mono kan maken. ik weet natuurlijk ook wel dat ik de stereo outputfiles kan omzetten naar mono maar zou handiger zijn als ik gewoon direct mono eruit krijg.

Je kan toch in je daw alleen je rechter input opnemen? Of bedoel je dat niet

oops zo simpel, zat te denken dat ik dan alleen op rechts mn bass krijg, maar je hebt gelijk ik kan m dan natuurlijk gewoon in een mono kanaal prikken. stupid me, thanks.

Het enige wat ik daar als tegenargument op kan bedenken is dat de delays (lijkt mij) stereo zijn en je dan dus een delta hebt tussen je stereo en mono signaal.

In GLOBAL options kan je heel de synth op mono of stereo zetten.

Dat is volgens mij bij alle DSI bakken zo,, de P08 had het ook in ieder geval. En mijn P12 heeft het ook

vett willem , wilm egt !@pro 2 best buy aleen nu ineens duurder net as moog sub

Ja die prijzen beginnen wel een beetje uit de hand te lopen ja.

Maar R-on dat ding moet je gewoon kopen, superbak man....dikker dan dik en heeft echt een superbreed spectrum qua sounds, van romig analoog tot super ijle belletjes enzo

Die FM shit erop is ook cool... 4 x sync op je OSCs etc

vett willem , wilm egt !@pro 2 best buy aleen nu ineens duurder net as moog sub

De Pro2 was altijd al duurder dan de Sub37, ook voor de dollar toesloeg. :)

Ik snap deze zin niet echt:
"The OS updates can be installed in any order, just power cycle in between each update. "

Bedoelen ze nou dat je beide files moet laden (1.1.0 en 1.1.8)?

Back