Volca mods

ok cool.. ik zit toch wel te denken om een volca in mijn livesetup te gaan gebruiken maar dan wil ik toch wel indv outs.

Dit als een verzamelthread voor Volca Mods houden of een nieuwe openen?

Heb nog ff gezocht naar die 3.5mm chassisdelen.. 'n kleinere diameter dan 8 mm is er nie echt.. en da's ook zo'n beetje de ruimte die er beschikbaar is voor zover ik het heb kunnen meten nu. Of idd misschien gewoon dat batterijen vak eruit halen.. is keurig demontabel zag ik :)

Welke diameter hebben die chasisdelen die jij hebt gebruikt in de jouwe ??

FV6A628HX1WF1YJ.MEDIUM.jpg

Volca beats individual outs zijn zeer makkelijk te doen,

plaats is er weinig dus ik heb deze manier gebruikt, (zie foto)

snare mod durf ik niet aan omdat dat te precies werk is en ik bang ben hem te slopen

daarnaast heb je ook een prachtige trigger in / midi out clock waarbij ik heel gemakkelijk mijn ( nintendo ) Korg DS10 kan syncen met midi !!!!!!

Volca RULES !!!!!

Attachments

• vob6.jpg
    vob6.jpg
    160,8 KB · Bekeken: 103
Midi out mod

Midi out mod

Even oud draadje oprakelen, om te weten te komen of deze mod (hier in dit topic vermeld) ook zo eenvoudig is voor een volca keys/bass/sampler?

Midi out mod: http://blog.utopianlabs.com/2013/09/korg-volca-beats-midi-out/

Ik zag dit in een filmpje van Legowelt (shit synth, great polyphonic sequencer) en ik vind niet echt iets dat out of the box (en voor die prijs) kan sequencen.

CV out en trig zou nog mooier zijn. De beatstep kan dit ook allemaal, maar die doet me echt niks.

Hallo, oud draadje, maar hopelijk nog Volca gebruikers aanwezig hier!

Ik wil graag de snare mod doen en baseer mij op dit filmpje voor de klank. Nu lijkt mij .15uf of .22uf een correcte waarde aangezien ik .1uf wat kort vind klinken en de hogere 3.3uf onbruikbaar vind wegens geen decay controle. Veel van electronica ken ik niet en mijn vraag luidt dus: welke spanning moet die condensator hebben? De onderdelen in het filmpje hebben de waarde 250V, maar ik vind enkel 50V condensatoren zoals deze.

Wat hebben jullie gebruikt voor de snare en waar heb je ze gekocht?

Super, bedankt! Maakt dat uit, die voltage waarde? En gebruiken we liever keramisch dan iets anders?

Laatst gewijzigd:
de volca's werken op een laag voltage.
keramisch werkt en of iets anders zou vast ook werken maar het is maar de vraag of je het gaat horen.

als je het leuk vind kun je natuurlijk wat verschillende caps proberen.

Hoi! Ik heb de mod gedaan en de snare klinkt een pak steviger nu. Alleen heb ik de indruk dat de "muzieknoot" die achter de snare zit opvallender is dan ervoor. Kan dat? Ik heb nogal een atypische condensator gebruikt, denk ik: deze foliecondensator

Wat ik liefst zou willen is een snare zonder duidelijk merkbare noot...

Volca beats individual outs zijn zeer makkelijk te doen,

plaats is er weinig dus ik heb deze manier gebruikt, (zie foto)

snare mod durf ik niet aan omdat dat te precies werk is en ik bang ben hem te slopen

daarnaast heb je ook een prachtige trigger in / midi out clock waarbij ik heel gemakkelijk mijn ( nintendo ) Korg DS10 kan syncen met midi !!!!!!

Volca RULES !!!!!
Eenvoudig? Hoe eenvouding? Zitten er al connecties op de print die je kunt gebruiken? Ik raak stiekem wel benieuwd, aangezien ik ook een beats heb liggen.

Back