Volca mods

dextah

Ouwe rot
Wie heeft er hier zn volca gemodded?
Ik zag iets over distortion mod voor de volca bass en zag ook een mod voor indv outs voor de volca beats.

Iemand hier al zoiets gedaan hier?
Wil mischien wel een beats met die snare fix en als er indv outs op kan en dan niet die koma mod maar iets op de volca zelf.

ik ben zo knullig met DIY.. heb de filmpjes enzo bekeken.. lijkt me wel geinig sommige dingetjes
vooral die snaredrum mod van de beats.. klinkt stuk beter...
In engeland worden ze nu als goedkope bundel aangeboden, tis zo verleidelijk om het te proberen
maar uiteindeljik ben ik veels te bang me speelgoed te slopen.

Hoi,

Heb vandaag de beats binnengekregen en zojuist de snare-hack uitgevoerd, zonder pot, enkel de condensator. (Toch geen behoefte om de originele snaresound te behouden...)

Ik heb hiervoor 2 draadjes aan de c78 solderpads gezet om makkelijk de condensator te kunnen wisselen, zodat ik de komende tijd wat kan experimenteren.

Conclusie: snare klinkt nu veel beter
Conclusie 2: volca's modden is een priegelwerk!!! Zelfs de vrije solderpads voor c78 zijn erg klein, gezien origineel bedoeld voor smd-componenten. Verbindingen aan smd-weerstandjes vastsolderen is geen kattenpis en geeft het risico op dode volca.

Ik ga weer verder spelen :)

Individual outs zijn mogelijk, maar daarvoor moet je dus aan smd-componentjes aftakkingen solderen.
Daarbij is er in de originele behuizing nauwelijkd plaats voor jacksockets o.i.d.. Waarschijnlijk dat je ze daardoor niet veel ziet.

Midi-poort installeren is simpel qua solderen: drie mooie grote ogen voor de connecties. Wederom is het de uitdaging waar je de connector voor de out laat.

Btw: ook als je bv dw kick op een individual out zet fam verdwijnt deze NIET uit je mix out.

Dat idee had ook ja.
Ik heb wel een output mod op de volca gezien. stond op youtube met een link naar ebay.
Ik kan die alleen niet meer vinden.

Wel ik vind dat eerlijk gezegd nergens op lijken (al zal het natuurlijk zij nut wel bewijzen).
Ziet er ook zeer kwetsbaar uit met die flatcable; ik zou daar snel problemen mee verwachten... .

Ik heb er (nog steeds) geen.. misschien ooit :engel:

Kan me voorstellen dat je een nieuwe niet zomaar met een soldeerbout te lijf gaat. Het is echt behoorlijk goed uitkijken dat je niet op een verkeerd plekje terechtkomt met de bout... Een soldeer loupe is geen overbodige luxe hierbij :)

Die output mod (ff geen CV in-out) zou ook te doen zijn op een standaard 5 polige din plug.
Kick, snare,, toms, hats en massa.. dat maakt 5.. maar dan moet je natuurlijk wel weer een din chasis-deel in je Volca willen zetten.

Edit:

En dan is het redelijk compatibel naar zoiets.. bedoel ik dan :)
din-tulp-kabel-din-5-polig-male-naar-4x-tulp-female-0.2-meter.jpg

Laatst gewijzigd:
Midi out is precies wel heel simpel:
http://blog.utopianlabs.com/2013/09/korg-volca-beats-midi-out/

Die output mod (ff geen CV in-out) zou ook te doen zijn op een standaard 5 polige din plug.
Kick, snare,, toms, hats en massa.. dat maakt 5.. maar dan moet je natuurlijk wel weer een din chasis-deel in je Volca willen zetten.

Edit:

En dan is het redelijk compatibel naar zoiets.. bedoel ik dan :)
din-tulp-kabel-din-5-polig-male-naar-4x-tulp-female-0.2-meter.jpg

Lijkt me een goed idéé en vooral meer solide dan met een flatcable.

Allereerst even thumbs up voor je werk.. :okdan:
Ik denk dat in je video de snare separated wel klinkt zoals ie is.. idd nog even die snare mod doen misschien.. Erg cool dat de toms ook te separaten zijn trouwens :)
Ik ga nog even overwegen of het niet beter is toch een andere oplossing te bedenken dan die dinplug voor de individual outs.. die toms apart lijkt me wel wat.

Oh ik zie net deze http://s513.photobucket.com/user/pulplogic/media/Volca/VCA_Notes_VB_zps29714579.jpg.html

Zo direct even uitproberen, want ik vond deze niet toen ik mijn mijn speakertje aan het voelen was...
Volgens mij zijn deze meer bedoeld om de decay te beinvloeden.. "env" staat er iets te onopvallend boven..
VCA_Notes_VB_zps29714579.jpg

Edit.. Volgens mij is een 7 pins xlr wel een optie.. maar alleen de vraag of die chasis past qua diepte.. en natuurlijk of het solderen gaat met 6 paartjes..

1146212971_778.jpg

Laatst gewijzigd:

Duidelijk :mega:

@ Fretloos: Heb er nog es 'n nachtje over geslapen maar die jacks zijn zo gek nog niet... maar eigenwijs als ik ben.. ik zou het dan met de stereo versie willen doen.. aangezien ik toch die toms separated zou willen en 6 female jacks op je Beats best wel veel is volgens mij. :D
Waren die punten voor de lo en hi tom makkelijk te vinden?

Oh en had je die jack-chasis speciaal geselecteerd op de grote? ik lees iets over weinig ruimte onder het circuitboard :)
Een exemplaar als hieronder... any chance??

jack-chassis-3.5mm-chassisdeel.jpg

Twee instrumenten onder een stereo jack is zo gek nog niet, gewoon zo'n kabel erbij gebruiken.

De jacks die ik heb gebruikt waren gewoon degene die ik had haha. Ze zijn ook net te groot, waardoor ik helaas het doosje niet volledig dicht kan draaien. Als ik het nog een keer zou doen, zou ik overwegen het batterij compartiment er uit te slopen. (Met die individuele outs wordt het toch meer een studio ding.)

Als ik hem vanmiddag open maak voor de snare fix, zal ik ook wel even een fototje maken van dee puntjes voor individuele toms Ze zijn overgens vrij gemakkelijk te vinden aan twee van de buitenste pootjes van een van de op-amps.

Back