Afterglow [Feedback Gevraagd]

Dr van Lansberg

Gepokt en gemazeld
Waarde luisteraar,

In een gekke bui heb ik mijn keyboard weer eens aangesloten. Soms, niet te vaak, helpt het met de creativiteit. Het werkt toch anders dan het intekenen van lijntjes en blokjes. Zo speelde ik wat met de Rhodes en kwam vanzelf onderstaande trak eruit rollen (in C, dat dan weer wel :)). Mijn grote vriend Ferryterry, beter bekend als Franco Quadroni kwam met een heerlijke sax solo die recentelijk door een vriend van hem is ingespeeld. Solo was in majeur, track in mineur. Links en rechts wat aangepast om het passend te maken. Sax is losjes ingespeeld, maar ik vond het wel kunnen. de betekenis van de titel spreekt voor zich vermoed ik.

Zoals altijd ben ik meer dan benieuwd naar enige feedback.

Mijn welgemeende dank bij voorbaat voor het luisteren en de beoordeling.

Weesch gegroet.

Inderdaad, lekker deuntje :okdan:
Suggestie mijnerzijds is vooral dat het hier en daar wat minder mag,
wat meer over laten aan de fantasie van luisteraar

Wederom leuk Bob...... mag wat minder hoor ik hier, wat kleine aanpassingen daar.... imo mag er iets minder Moog lijkende analoge mono synth in *dat ding dat er op 35 seconden inkomt :) gaat iets te lang door imo (maar dat is mijn idee, denk dat anderen daar juiste contennt mee zijn)

Plaats deze productie toch wel in je top 3 denk ik

Gaet zeau deur :okdan:

Dit nummer is af vind ik, tenzij ...
(een snare die een octaaf lager klinkt en die echo op de sax weg of enkel wat galm).

Dank voor het luisteren audiocollage :okdan:. Ik heb de pitch van die ene snare inderdaad lager gezet, maar dan kom ik in de knoei met de decay. Dus decay teruggedraaid, maar dan wordt de sfeer echt helemaal anders. Vreemd is dat, door alleen een snare aan te passen. Ik vond het ook lastig om de goeie pitch te vinden trouwens.

De delay op de sax vond ik juist wel aardig... Niet al te nadrukkelijk aanwezig, maar wel een tikkie meer ruimtelijkheid. Zal wel een smaakdingetje zijn :).

De mix is ook erg transparant, goed engineering werk in ieder geval, complimenten.

Inderdaad, lekker deuntje :okdan:
Suggestie mijnerzijds is vooral dat het hier en daar wat minder mag,
wat meer over laten aan de fantasie van luisteraar

Dank voor je suggesties GG. Ik snap ook wel wat je bedoelt denk ik. Het is voor mij de kunst om een track dusdanig op te bouwen dat je inderdaad in de eerste 3/4 wat aan de fantasie overlaat en dan losgaat. Dat lukt me maar niet omdat ik zoveel mooie dingen hoor die allemaal passen. En dat wil ik er dan in hebben :D. Overigens draait de track om de Rhodes solo, die moet dus blijven. Als ik in de drumtrack ga snoeien, gaat het ten koste van de groove. De bass zou ik waarschijnlijk wel iets mee kunnen. Dis sub laat ik erin, maar die kan minder (bijvoorbeeld alleen op de 1e en 2e 8sten. Die hogere bass wordt waarschijnlijk het slachtoffer.

Ik ga er nog mee aan de slag. Thanks! :okdan:

Wederom leuk Bob...... mag wat minder hoor ik hier, wat kleine aanpassingen daar.... imo mag er iets minder Moog lijkende analoge mono synth in *dat ding dat er op 35 seconden inkomt :) gaat iets te lang door imo (maar dat is mijn idee, denk dat anderen daar juiste contennt mee zijn)

Plaats deze productie toch wel in je top 3 denk ik

Gaet zeau deur :okdan:

Thanks Daniel :) Inderdaad is die hoge bass wat teveel van het goede. Dat hoor ik op een gegeven moment ook echt niet meer. Je kent het, je zit urenlang naar hetzelfde deuntje te luisteren en probeert elk detail afzonderlijk te beoordelen. En dan gaat het wel eens ten koste van het grotere plaatje. Dit is een mooi voorbeeld.

Oh, en de top 3?! Da's een wel heel mooi compliment. Toch maar vaker het klavier erbij pakken dan.

Thanks Daniel :) Inderdaad is die hoge bass wat teveel van het goede. Dat hoor ik op een gegeven moment ook echt niet meer. Je kent het, je zit urenlang naar hetzelfde deuntje te luisteren en probeert elk detail afzonderlijk te beoordelen. En dan gaat het wel eens ten koste van het grotere plaatje. Dit is een mooi voorbeeld.

Oh, en de top 3?! Da's een wel heel mooi compliment. Toch maar vaker het klavier erbij pakken dan.

Ja ik ken dat wel :) Ja ik denk dat dit wel top 3 waardig is en ja, het klavier erbij pakken heeft je goed gedaan..... goed bezig Bob

Ik heb de track inmiddels aangepast en vervangen. Er zitten nu minder nootjes van de high bass in, is dus minder nadrukkelijk aanwezig. Slot is aangepast en daardoor minder abrupt. Heb voor de flow ook nog wijzigingen in de hats aangebracht.

Met dank voor de tips en adviezen!

Luisterd lekker weg deze plaat. Van mij mag je wel vaker je keyboard pakken hoor! Ondanks dat ik alleen van bier en whiskey houd zou ik door deze track bijna iets met een parasolletje bestellen.

Heb eigenlijk weinig tips of adviezen voor nu. Laat ze maar komen die relaxte tracks!

Erg nice.. smooth 'n jazzy :) Lekkere solootjes.. :okdan: mag je vaker van mij doen Bob.. Lekker saxje ook :)

Luisterd lekker weg deze plaat. Van mij mag je wel vaker je keyboard pakken hoor! Ondanks dat ik alleen van bier en whiskey houd zou ik door deze track bijna iets met een parasolletje bestellen.

Heb eigenlijk weinig tips of adviezen voor nu. Laat ze maar komen die relaxte tracks!

Erg nice.. smooth 'n jazzy :) Lekkere solootjes.. :okdan: mag je vaker van mij doen Bob.. Lekker saxje ook :)

Dank voor het luisteren heren! En natuurlijk voor de commentaren. Keeps me going.

@Patrick: De sax komt hier vandaan:

@Rinkel: Die tracks van jou vragen ook immer om parapluudrankjes hoor :).

prima de luxe, en eindelijk een fatsoenlijk saxgeluid, in plaats van de gebruikelijke kermistoeter geluiden.

en majeur over mineur gaat prima, voor het extra blues gevoel.....:okdan:

:mega:

Back