U-he Bazille

Mods, had deze foto graag gescaled zodat deze niet de hele voorpagina inneemt, maar het lukt echt niet. Kunnen jullie helpen?

Hybride FM, PM en nog vele andere truukjes... in tegenstelling tot andere modulars wordt het hele algoritme, inclusief feedback consequent berekent....aan jullie om hierover een oordeel te vellen.

Voorlopig nog tot ongeveer 1 juli in beta (wat betekent dat iedereen gratis toegang heeft: zie kvraudio), maar toch de moeite om deze synth te melden, vooral als men de patches van enkele recente competities heeft beluisterd :)

http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=413149

http://www.kvraudio.com/forum/viewtopic.php?f=31&t=414103

Het lijkt me pas nieuws als die synth eindelijk klaar is. Die bètaversie was toch al te krijgen?

Misschien bedoel je de alpha versie die inderdaad twee jaar uit te proberen viel?

In de huidige vorm is hij ongeveer een maand (commercieel) beschikbaar als quasi-af. Wel nog officieel beta. En tegenover de alpha is er heel wat verandert...2 extra filters die op hoge resonantie als modulators kunnen dienen, effecten en een springreverb die heel goed klinkt, en een heleboel tweaks.

De release (inclusief presets) is gepland rond 1 juli en tot half juli zou er een grace-periode zijn met 30% van de prijs af: +- 70-80 euro. In mijn ogen twee maal niets voor zo een monster :okdan: Genoeg nieuwswaarde me dunkt voor zij die van een prijsje houden :)

Ik zou met plezier nog een plaatje willen bijsteken van de alpha ter vergelijking, maar dat zal bij sommigen niet in goede aarde vallen :p

Misschien bedoel je de alpha versie die inderdaad twee jaar uit te proberen viel?

In de huidige vorm is hij ongeveer een maand (commercieel) beschikbaar als quasi-af. Wel nog officieel beta. En tegenover de alpha is er heel wat verandert...2 extra filters die op hoge resonantie als modulators kunnen dienen, effecten en een springreverb die heel goed klinkt, en een heleboel tweaks.

De release (inclusief presets) is gepland rond 1 juli en tot half juli zou er een grace-periode zijn met 30% van de prijs af: +- 70-80 euro. In mijn ogen twee maal niets voor zo een monster :okdan: Genoeg nieuwswaarde me dunkt voor zij die van een prijsje houden :)

Ik zou met plezier nog een plaatje willen bijsteken van de alpha ter vergelijking, maar dat zal bij sommigen niet in goede aarde vallen :p

100 punten eens. Een fijne synth met heerlijke filters. Ze kunnen echt schreeuwen :mega:

In deze beta die ik draai is het nog niet zo super met poly sounds. Ik krijg een i3 3th gen zo op z'n knieën. Mijn 2nd gen i7 tot op heden nog niet.

Maar eerlijk is eerlijk een beta daarop afrekenen is niet zo fair in mijn optiek. Verder denk ik dat er nog wel wat optimalisaties aankomen voor de release.

Hoog CPU verbruik. Als monosynth nog te doen, maar zoals Virkaz zegt verslikt ie zich makkelijk in poly sounds. Het is dus geen synth die je op elk spoor zou inzetten... Computer is een laptop i5 3th gen.

Ik zou niet echt rekenen op optimalisaties voor de officiele release, hij is immers al lange tijd in ontwikkeling, maar je weet nooit.

Ik zou niet echt rekenen op optimalisaties voor de officiele release, hij is immers al lange tijd in ontwikkeling, maar je weet nooit.

Bij Diva hebben ze na de 1.0 release ook nog een enorme optimalisatie kunnen doen, dus wie weet ... lijkt me dat ze eerst de functionaliteit en klank goed willen hebben en daarna pas gaan sleutelen om efficienter met de CPU om te gaan. Dat hoop ik tenminste :)

Ik denk wel dat ik deze ga aanschaffen, ik vind de U-He synths altijd erg tof en de modular opzet spreekt me ook erg aan.

Bazille is tof ja...

net zo vaag als een echte modular :D

Ik heb hem ook binnengehaald en hij bevalt zeer goed. Er zijn nog opties als multicore die je kan inschakelen zodat het verbruik over meerdere cpu's wordt verdeeld, en er is nog een HQ schakelaar die je kan uitschakelen om cpu te besparen. Mijn i5 kan het allemaal met gemak aan en ik heb hem al over 3 sporen tegelijk gebruikt. Mijn 13" monitor is alleen te klein om hem in normaal formaat helemaal op het scherm te krijgen dus een monitor van redelijk formaat is wel een pre, ziet er ook mooi uit.

Back