Hartmann Neuron

Een gepimpte Windows 95 computer.

er zit inderdaad een gewoon moederbordje in, en een HD.

maar verder vind ik het best een mooie synth, de interface is best goed.

:mega:

maar wat is er dan zo bijzonder aan dat ie 2500+ moet kosten?

zijn er maar een paar van gebouwd? of heeft ie ook daadwerkelijk wat bijzonders in huis

Volgens mij maakte hij destijds een geluid en had-ie mogelijkheden die toen nog niet mogelijk waren. Redelijk innovatief, maar intussen een beetje achterhaald, denk ik. En inderdaad, even na productie is de firma failliet gegaan… er zijn er niet zo heel veel van gemaakt.

oke leuk dus, ietwat obscuur, maar naar huidige maatstaven iets te veel overschat, en zo te zien 100% digitaal, dus allemaal software

idd, allemaal software, maar best wel met extreem veel mogelijkheden.
wat ik al zei, ik vinnut een mooie synth, alleen zou iets in de richting van de 1000,- de klus wel moeten klaren.

( maar dat geldt voor meer synths en nog meer voor brakke drummachines die op dit moment populair zijn)

Als je goedkoper? wilt, heb je ook nog altijd die Neuron VS, als plugin,idem mogelijkheden maar dan als vst etc. Alleen zie ik ze nooit voorbij komen....

Ooit een keer op gespeeld toen ie nog gewoon verkrijgbaar was (voor een ECHT hoge prijs) in de winkel.

Ik irriteerde me aan de volgende dingen:
- aansluitingen aan de linkerzijkant (net als de MOOGjes tegenwoordig :( )
- lange(re) laadtijd als je naar een volgende preset gaat (zelfs voor de begrippen toen)
- de joystickjes, etc. vond ik nogal fragiel (zeker voor die prijs).

Het geluid vond ik over 't algemeen wel mooi - niet diep gegraven in alle mogelijkheden, etc. maar goed.

die issues zijn dezelfde al bij iedere computer van deze leeftijd.

alleen als de geluidskaart stuk is, dan ben je echt de sjaak, dan hebbie niets meer, zogezegd.
verder is alles redelijk goed te vervangen.....

( en ook door andere dan de originele onderdelen)

- de joystickjes, etc. vond ik nogal fragiel (zeker voor die prijs).

Ik heb die VS controller gehad toen ze gedumpt werden door Music Store, die heeft van diezelfde plastic knoppen op de sticks. Volgens mij kreeg je daar zelfs standaard al reserve-stickjes bij omdat ze zo fragiel waren.

die lange laadtijd kan ik niet onderschrijven , iha minder dan 1 seconden, behoudens de pianopatch , die zal een seconden of 7 zijn.
heb nog nooit 1 joystick gebroken, los daarvan zijn er nog genoeg reserve setjes a 5 stuks te vinden links en rechts.
de rest kan ik wel onderschrijven, vind het wel een fijn ding, alleen niet te lang uit laten staan is mijn ervaring

Back