roland W30 display

j.baars

vintage eigenheimer
bij de oranje ster recht-door de galaxy, linksaf,e
ik heb mijn W30 vandaag van een nieuw display voorzien, met led backlight...

attachment.php

als je dat ook wilt, dan moet je zoeken naar een 240x64 display met een t6963 controller.

en goed de display manual lezen, bij mij moest pin 4 voor de contrast sturing niet worden aangesloten...
nu nog wachten op de scsi chip, en dan ff een geheugenkaartje erin, dan zijn we weer helemaal klaar voor een paar jaar...
:mega:

Attachments

• P1030082.jpg
    P1030082.jpg
    55,2 KB · Bekeken: 94
Waar zijn die scsi chips te bestellen? Moet er hier nog een W-30 van voorzien. En backlight is ook zo goed als foetsie dus een diplay upgrade is ook zo gek nog niet :W,
Display lijkt ook op die van de D-70/JD990...

piept hij bij jou ook nog zo vervelend?
en wat is dat voor een geheugenkaartjes, dat klinkt wel interessant

Waar zijn die scsi chips te bestellen? Moet er hier nog een W-30 van voorzien. En backlight is ook zo goed als foetsie dus een diplay upgrade is ook zo gek nog niet :W,

scsi chip gewoon via ebay zoeken, er staan er zat te koop, ( gewoon zoeken op typenuimmer dus)
geldt ook voor display

piept hij bij jou ook nog zo vervelend?
en wat is dat voor een geheugenkaartjes, dat klinkt wel interessant

ik zet er een scsi naar ide converter in, en dan daarop een CF of SD kaart.

Die nieuwe met LED backlight zal niet meer piepen. Tenminste, ik denk dat Jeroen de inverter er wel uitgesloopt heeft :D

nou, ik heb de transistor van de driver eruit geknipt, ik was het na een ruime dag rondklooien meer dan zat, wat een klotewerk zeg......:D

Mooi werk!

Vergelijkbaar heb ik dankzij deze thread https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=77434&highlight=s950+display ook displays vervangen in o.a. mijn Akai S950.
Ppg wave display staat als volgende project gepland.

als je er eentje in een ppg wave 2.0 wilt vervangen, dan gaat dat niet zomaar, wel bij een 2.2 of 2.3

ik ben bezig met een 2.0 waarvoor aanvullende software door iemand geschreven is, en dat werkt bij de meeste 2.0 waves, maar niet bij allemaal.
( ik ben alreeds ruim een jaar aan het klooien ermee.)
nu ligt de halve ppg bij hem in duitsland, om het geheel even van dichbij te kunnen bekijken.
maar , als dat ding het doet, dan heb ik twee versies herschreven software, dan zou het moeten lukken , lijkt mij.
nog even geduild dus....

ik zet er een scsi naar ide converter in, en dan daarop een CF of SD kaart.

nou, ik heb de transistor van de driver eruit geknipt, ik was het na een ruime dag rondklooien meer dan zat, wat een klotewerk zeg......:D

kom wel weer eens naar je toe, ( met de neuron waarschijnlijk ) neem ik tegenlijkertijd de w30 mee...

Oorspronkelijk geplaatst door dj_bomber Bekijk bericht
Waar zijn die scsi chips te bestellen? Moet er hier nog een W-30 van voorzien. En backlight is ook zo goed als foetsie dus een diSsplay upgrade is ook zo gek nog niet ,
scsi chip gewoon via ebay zoeken, er staan er zat te koop, ( gewoon zoeken op typenuimmer dus)
geldt ook voor display

Thanks zal daar eens wat gaan rondbanjeren ik zoek nog meer scsci zooi :mega:

Mooi gedaan j.baars, die display gaat de rest van de eeuw wel mee denk ik :)
Maar een nieuw stukje EL-folie was toch veel goedkoper en simpeler geweest?

vast wel, maar dan moet je wel van het gepiep van de converter houden.....:D

ik ga dit ding in de studio gebruiken, dus het moet zo stil mogelijk zijn.

en het beeld is natuurlijk ook veel beter dan het orinele....

Ja dat geloof ik meteen. Het contrast van het origineel laat nogal te wensen over.

Nou Marc,

Ik kan wel iets positiefs bedenken.
Namelijk: dat die volledig uitgetekende schema's bij wijze van liefdadigheid ineens *plop* in mijn email inbox verschijnen :P

Een PPG 2.0. Breek de bek niet open.
Het enige positieve is dat ik de volledige schema's heb uitgetekend.

Nou Marc,

Ik kan wel iets positiefs bedenken.
Namelijk: dat die volledig uitgetekende schema's bij wijze van liefdadigheid ineens *plop* in mijn email inbox verschijnen :P

Beter nog, hier op het forum! :)

nou, zo erg is het nou ook weer niet met een ppg2.x hoor.....

ik kan er prima mee lezen en schrijver, zogezegd.
alleen het display met de nieuw software viel een beetje tegen.

ik heb de originele schemas, alleen heb ik daar een publicatie verbod bij gekregen ( gewoon van de maker van de ppg“s)

dus als Marc Marc de schemas hiet even neerzet, dan hoef ik mezelf niet in allerlei vreemde bochten te wringen....

Back