Mackie Big Knob repareren.

Laandodeman

Symfomaan
De derde output van mijn Mackie Big Knob monitor controller geeft geen geluid meer. Verder doet het hele apparaat het gewoon nog prima. Alleen als ik 'm helemaal open draai, hoor ik nog heel zacht iets, zowel vanuit de linker als rechter jack.

Wat kan er aan de hand zijn? Het ding heeft gewoon jarenlang op mijn bureau gestaan. Ik heb 'm al opengeschroefd en zie niks vreemds. De printplaat ziet er schoon uit, geen breukjes in het soldeertin of zo.

Toch iets in een chip of zo?

Omdat zowel het linker als het rechter kanaal niet goed werken denk ik niet dat de jack/xlr aansluitingen los of versleten zijn.
Het schakelaartje waarmee je het kanaal aanzet (ik geloof dat er druksschakelaars op zitten) zou eventueel kapot kunnen zijn.
Of de soldeerpunten waarmee dit schakelaartje met de print wordt verbonden zijn los gaan zitten.
Dit kan je eenvoudig oplossen door de soldeertin even te laten vloeien.
Als de schakelaar kapot is moet je een nieuwe kopen. Mackie onderdelen zijn soms lastig te krijgen, maar dit is niet onmogelijk.

Het kan natuurlijk ook iets anders zij dan bovenstaande suggestie.

Succes, ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Dank Mathew, ja de schakelaar zou het moeten zijn. Ik ga s proberen. Enig idee waar je aan zo'n schakelaartje zou kunnen komen?

Ik zou het eerst via een muziekwinkel die mackie verkoopt proberen.
Als dat niets oplevert (ik zou wel een paar winkels benaderen) kan je direct contact met de importeur zoeken.

Succes

Back