Modulars ranglijst

paol

Stamgast
Ik vroeg me af, tegenwoordig zijn er best wel veel modular fabrikanten, daar ik best wel interesse
heb in die dingen, maar niet echt goed thuis bent in welke tot de "top" behoort zou ik graag een
top xx ranglijst ofzo willen zien van de kenners.

Ik heb zo'n idee dat MOTM op 1 staat, maar ja ben geen kenner....

jaja hier zie je er een aantal http://www.modularsynth.com/
maar een top XX is vrij lastig en persoonlijk.

Moog System 55 vind ik wel erg vet klinken, keb er alleen een brute acid demo van gehoord.

Maar eigenlijk zijn gewoon alle modulars cool

Tja.. Het is ook waar je persoonlijk van houdt.

Mijn persoonlijke top:
0) Fenix
1) Modcan
2) Serge
3) Wiard
4) Blacet
5) Lassence
6) EFM
Dan heel veel zoals doepfer, analogue systems, analogue solutions, TMSS, enzovoort.
100) MOTM
101) synthesizers.com

Ik heb de Fenix het nummertje nul gegeven, want die is niet meer nieuw te koop, maar ik wou hem toch eventjes noemen.

Als je voor MOTM kiest dan moet je ook eens hier kijken: http://www.tellun.com/motm/diy/diy.html
Doctor Octopus! Die heb ik in mijn doepfer zitten. Echt leuk!

TLN-388.gif

Mijn advies is overgins.... NIET AAN MODULARS BEGINNEN!

Mijn advies is overgins.... NIET AAN MODULARS BEGINNEN!

Waarom niet ??? Ik dacht dat jij toch wel 'n beetje de MISTER MODULAR van eindhoven was ???

Origineel geplaatst door gemmetje
Waarom niet ??? Ik dacht dat jij toch wel 'n beetje de MISTER MODULAR van eindhoven was ???
Beginnen is makkelijk.. stoppen daarin tegen...

Ik moet nu echt modcan gaan kopen, want echt alles wat ik zoek heeft modcan. Ik vroeg op AH naar een lineaire ADSR... --> Modcan!

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Als je voor MOTM kiest dan moet je ook eens hier kijken: http://www.tellun.com/motm/diy/diy.html
Doctor Octopus! Die heb ik in mijn doepfer zitten. Echt leuk![/B]
Die tellun site biedt trouwens wel heel veel mods aan voor MOTM, blacet en encore modules, met PCB, stooge panels en alles, dus dat lijkt me wel interessant voor MOTM mensen. http://www.tellun.com

Ik kan moeilijk oordelen wie nummer 1 is.
Daar ik niet alles in het echie geehoord heb.
Maar een oude Buchla 200 :p

Attachments

• buchla200techbassshort.mp3
    405,5 KB · Bekeken: 119
Origineel geplaatst door koediman
wat is er mis met deze spullen johnny?
Der is niets mis mee, zo bedoel ik dat niet. Ik vind ze kwa prijs / kwaliteit / formaat verhouding niet erg bijzonder alleen, vermoed ik. Het is een persoonlijke smaak denk ik, en ik hoor ongeveer dagelijks dat ik geen smaak heb..

Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Der is niets mis mee, zo bedoel ik dat niet. Ik vind ze kwa prijs / kwaliteit / formaat verhouding niet erg bijzonder alleen, vermoed ik. Het is een persoonlijke smaak denk ik, en ik hoor ongeveer dagelijks dat ik geen smaak heb..

okee... het is maar net waar je van houdt natuurlijk, maar een beetje vreemde rangschikking blijft het wel :)
ik had juist van iemand anders weer gehoord dat die motm dingen doepfler de deur uitblazen.... maar goed... ik ben dan ook een liefhebber van de dikke amerikaanse sound dus mij spreekt dat wel aan moet ik zeggen.

die demootjes klinken trouwens erg tof mono! (over dikke sound gesproken! :D)

Aparte rangschikking ja.
Misschien ben ik bevooroordeeld/biassed omdat ik een .com systeem heb maar als ik
die naast een Doepfer hoor dan is het wel heel erg raar om te zien dat die ver (althans
ik weet niet hoeveel doepfer staat) onder de doepfer staat.
Je hebt gelijk dat de doepfer kwa afmeting en prijs interessanter is maar of die
kwa geluid ook interessanter is? Kwestie van smaak natuurlijk.

Ik kwam bij toeval op de site van Oakley Sound Systems UK terecht.
Misschien heb ik het mis hoor maar als ik hun nieuwste VCO module hoor, heb ik toch een vaag vermoeden dat die toch wel heel erg goed klinkt!!
De site ziet er niet uit maar volgens mij bakken ze mooie producten!

Link naar Oakley algemeen

Link naar VCO specs incl. samples

:biertje:

oakley is bij mij momenteel ook eerste keus wegens verkrijgbaarheid/kwaliteit/formaat maar eigenlijk moet ik niks over modulars zeggen want ik heb er nog steeds geen enkele ervaring mee... ik ga binnenkort echt bij wat mensen langs om 'ns te gaan luisteren (ook bij johnny als ik nog steeds welkom ben ;)).

om nog een beetje on topic te blijven... op zich is een rangschikking wel aardig maar als je moet kiezen tussen verschillende merken gaat het er uiteindelijk om een goede afweging te maken van features en sound.... je kunt maar 1 keer je geld uitgeven en we kunnen niet allemaal de meest uitgebreide versies van motm of serge betalen (ik al zeker niet)

Back