Output Philicorda fixen

Drooler

Nieuwkomer
Oké, ik heb dus gisteren deze gekocht voor bijna niks.

B0C493FE-AA08-41EF-AFB7-7133D9C319B8.jpg

E7146FFC-7141-4861-BE03-07E99C7CF940.jpg

En ik vind 'm gaaf. Hij doet 't alleen niet. Dat wist ik al toen ik 'm kocht overigens. De vorige eigenaar (Waar ik 'm dus van heb gekocht) dacht dat het een goed idee was om de oude aansluiting om te solderen naar jack, en dat is niet gelukt. Dus nu doet-ie het niet meer:

708C1ACA-8E37-4F03-8684-125653AE53BB.jpg

D5AA3762-D3E5-45EB-B1C6-464A1900C400_1.jpg

4B20782D-5AAC-4A07-8DFA-C158BDDE29A7.jpg

Ik ben nu even aan het kijken wat de makkelijkste/goedkoopste oplossing is. Kan ik beter de oude aansluiting (waarvan ik niet eens weet hoe-ie heet) in ere (laten) herstellen, en proberen er een verloopje naar m'n gitaarversterker voor te vinden, of omsolderen naar jack en de behuizing ietsje verbouwen?

Overigens vind ik de binnenkant echt geweldig om te zien:
8F3590E0-7FE9-420A-AFB8-26111B338BC1.jpg

Ja die stekkers waren de eerste stereo stekkers die Philips in de jaren 50 introduceerde, voorloper van de DIN plug.
Ik heb volgens mij dezelfde gehad qua orgel en hier hoort een stereo versterkersmeubel bij...daar kwamen de kabels voor het orgel signaal eruit en kon je hem zo inprikken en via het orgel regelde je dan het volume.
Ik zou de oude aansluiting wel laten zitten maar een nieuwe aansluiting erop zetten meer van deze tijd.
Stekkers van dit type vind je bij groot geluk alleen op een rommelmarkt of radio beurs.
Let wel even op de signaal sterkte want die kan nogal fors zijn uit dit oude beestje.
Het kan zomaar het einde van je gitaar versterker betekenen..
Op internet vind je wel gegevens hoe deze uitgang ooit gepoold zat.

Maar dat was nog eens elektronica wat ik op de foto's voorbij ziet komen, niet dat kleine spul van tegenwoordig.

Ik heb wel eens succes gehad door gewoon losse draadjes in die stekkers te doen. Dan ben je er zo achter welke draden je moet hebben. (op eigen risico natuurlijk, dit kan wel eens niet zo'n slim idee zijn :)

Ja die stekkers waren de eerste stereo stekkers die Philips in de jaren 50 introduceerde, voorloper van de DIN plug.
Ik heb volgens mij dezelfde gehad qua orgel en hier hoort een stereo versterkersmeubel bij...daar kwamen de kabels voor het orgel signaal eruit en kon je hem zo inprikken en via het orgel regelde je dan het volume.
Ja, dat weet ik. Da's de AG7600 (het orgel zelf is de 7500), die had de verkoper ook maar wilde-ie zelf houden :)

Ik zou de oude aansluiting wel laten zitten maar een nieuwe aansluiting erop zetten meer van deze tijd.
Tsja, maar die moet ook ergens zitten, en ik heb twee linkerhanden:D

@Richard: Dat de twee draadjes op die stekker moeten zitten lijkt me vanzelfsprekend, het zijn de output-draden :) Ik weet niet of ik ze aan een jack durf te maken, maar ik heb even geen stereo-jackie liggen.

Eeehhh ja mono dus. Geeft niks. ;) Heb ik ook niet liggen volgens mij.

Anyway, jij mist deze:
ag7600_627946.jpg

Maar die heb ik dus niet bij kunnen kopen. Vind ik niet zo erg, want hij moet toch door m'n gitaarversterker en daar zit een reverb op die puik klinkt.

Nee, ik moet inderdaad wel even weten welke signaal is, anders doet-ie niks. Moet ik er toch even mee naar een technicus. Iemand hier die zin heeft om er even naar te kijken? :)

gewoon een gitaarsnoer doorknippen, draadjes in het stekkertje doen, andere kant in je gitaarversterker. Als het goed klinkt is het goed :)

Back