Pulse Width MiniMS20 Ring Modulator obscuriteit

smackos

Gepokt en gemazeld
Op de MiniMS20:

Als je de Ring modulator aan hebt staan op VCO2
dan doet de VCO1 PulsWidth (PW) knop iets met VCO2 onafhankelijk van welke waveform je hebt gekozen op VCO1 (ook met VCO1 level uit en de waveform op iets wat niet Pulse is dus)

Het is geen probleem verder ik ben alleen nieuwsgierig wat er precies gebeurd/ wat die PW knop dan precies doet?

:koffie:

owja nog iets ik was wel een beetje teleurgesteld dat er niet van die coole overlay patchsheets bij zitten :(

Kan je die ergens krijgen of bestaat dat niet voor de miniMS20?

Dat klopt, dat is op de originele MS-20 niet anders.

Volgens mij werkt de ringmodulator op deze bak sowieso met square/pulse waves voor beide oscillators, ongeacht welke golfvorm je kiest voor osc. 1. Als je voor osc. 1 vervolgens de pulsewidth verandert dan heeft dit dus gevolgen voor de output van de ringmodulator.

Ow en wat die patchsheets betreft, dat zou ik zo niet weten! :)

ah op die manier, maar dan speelt die ook nog ieder ander geselecteerde VCO1 waveform erbij samen met de Pulse dus altijd...spanned :D

Die patchsheets ik bedoelde deze die je op de MS20 kon leggen die passen niet op de miniMS20

!But6-bwEWk~%24(KGrHqJ,!iYEv1%2Bz)nJpBMBc7rgS,!~~_3.JPG

Tip; een schaar past in princiepen in één hand. ;)

Moet Smack toch gelijk geven, al die rondjes knippen is een kutklus.. Ze moeten ook mooi rond zijn anders heb je er nog geen ruk aan. En je moet toch een leuk stapeltje sheets knippen.. :D

Lekker ponsen!

Zoiets als een appelboor maar dan voor papier?

Ja, je kan natuurlijk ook een (HD) foto maken van je MS. Desnoods maak je hem daarna nog negatief.

Maar dan heb je wel last van beeldkromming. Dus het "kusseneffect" zogenaamd. Moet je met een soft tooltje weer rechtbrijen, en dat is dan weer niet zo fijn.

Je kunt het fotograferen zonder die imagedistorion, maar vergt een juiste lens en afstand. (en een goeie cam)..

Ik ga morgen eens een test doen op mijn 20 met een 5S camera. Ben benieuwd...

Dan zou ik een wat langere focusafstand lens pakken. Telelens van zeg 80mm ofszo. En dan je MS20 op een meter of 3.

Back