Welke SYNTH gebruiken

TonL

Ingeburgerd
Hallo ik ben al een tijd op zoek naar een Synth, die het geluid kan benaderen ,van de Intro van van Halen LP 1984.
Op Yutube kan ik alleen de Alesis Ion vinden die dat goed kan.
Zelf heb ik een JV-80 een E423 en een MM6 geen van allen komen in de buurt...
MVG Ton.

Ik hoor 2 geluiden in de intro van die LP

Eigenlijk 3 aangezien er nog een S/H geluidje op het eind om de hoek komt kijken.

Maar zoals al gezegd, dit komt waarschijnlijk allemaal uit een oberheim

Het geluid van Jump kan ik benaderen met mijn E 423 en mijn MM6 maar het gaat dus om 1984 komen inderdaad van een OB8 dacht ik in ieder geval wel een Oberheim.

Dit kan je bereiken met de meeste hedendaagse synthesizers (en ook met je jv-80, hangt er van af hoe dicht je het resultaat wil benaderen)
De vraag is of je hardware of software wilt....beide zijn vandaag de dag gelijkwaardig, hardware geeft je meer hands-on ervaring, software kan veel dieper gaan. Wil je gewoon een synthesizer kopen die deze geluiden in haar bibliotheek heeft, of ben je bereid om er zelf aan te werken?

Dit kan je bereiken met de meeste hedendaagse synthesizers (en ook met je jv-80, hangt er van af hoe dicht je het resultaat wil benaderen)
De vraag is of je hardware of software wilt....beide zijn vandaag de dag gelijkwaardig, hardware geeft je meer hands-on ervaring, software kan veel dieper gaan. Wil je gewoon een synthesizer kopen die deze geluiden in haar bibliotheek heeft, of ben je bereid om er zelf aan te werken?

Ja moeilijk ,ik wil graag alles tastbaar onder de knoppen hebben ,nu heb ik wel software zoals Adobe edition en FL studio, Ben er mee bezig geweest maar het instellen pfffffffffff heb er al wel een geluid uit gehaald ....hahahaha, ja niet makkelijk....

Voor de main Jumppatch (dus niet de sweepy toestanden):

Selecteer op de oscilatoren twee zaagtandjes met hetzelfde volume en oktaaf.. beetje onstemmen tov elkaar
Volume envelope: attack en release op 0. Sustain op 10
Filter instellingen: envelope mod (werking van envelope op filter) op 0 en cutt-off ook open (of naar smaak misschien iets terugdraaien)
Delaytje erop en spelen maar :)

Voor de main Jumppatch (dus niet de sweepy toestanden):

Selecteer op de oscilatoren twee zaagtandjes met hetzelfde volume en oktaaf.. beetje onstemmen tov elkaar
Volume envelope: attack en release op 0. Sustain op 10
Filter instellingen: envelope mod (werking van envelope op filter) op 0 en cutt-off ook open (of naar smaak misschien iets terugdraaien)
Delaytje erop en spelen maar :)

Ja Jump zelf heb ik dat geluid ,heel goed zelfs ,maar het gaat mij om dat sweep geluid ,uit die intro 1984, zowel die E 423 als de MM6 kunnen dat goed er staat zelfs een patch in de 423 Underheim ipv Oberheim hebben ze leuk bedacht trouwens.
Maar toch bedankt voor het meedenken...

Ah.. oke.

iig de resonance van het filter flink open zetten en alsmede de attack en release van filter en volume envelope.. zit ook een flinke dosis delay op trouwens. :)

Heb dit geluid trouwens nog nooit uit mijn ION gehaald.. klinkt best goed eigenlijk :D

Back