Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Valt reuze mee..
Verbindingen tussen de 3 interne prints zijn niet al te best, kunnen door beweging ineens geen goed contact meer maken en dan werkt de Oscar niet meer. Is op te lossen door de verbindingen te solderen.
Fysiek gezien is het ook niet de beste synth, rubbers houden alles op zijn plaats, maar rubbers zijn ook kwetsbaar, de behuizing van de synth blijft deels in elkaar zitten door de geschroefde zijkanten en vastgeklemde rubbers boven op.
Al met al, een Oscar kan prima werken, maar je moet er het liefst niet te veel mee sjouwen, maar als je voorzicht bent dan zou het wel kunnen.
Ga je hem kopen?
Arv> dat heb ik ook wel eens vernomen van anderen ja.
Maar ik heb dat ook vaker over andere synths gehoord en mijn persoonlijke ervaring met de synths waar dat over gezegd wordt die ik heb (gehad) is dat het allemaal wel meevalt.
Een kennis van me heeft een OSCar die ook gewoon netjes werkt, voor een periode van (gok ik) nu zo'n 10 jaar.
Wat hij wel gedaan heeft, en dan heb ik ook altijd gedaan met mijn "rampenbakken" is een preventieve service beurt.
Wat ik verder over de OSCar heb gehoord is dat de behuizing nogal gammel in elkaar zit.
Dat is natuurlijk vervelend als je moet (laten) servicen.
Ik heb zelf geen 2500,- over voor een OSCar, maar vind het wel een prachtige synth die ik graag zou hebben.

Hier een leuk draadje met de binnenkant van een Oscar.
http://www.gearslutz.com/board/elec...oscar-disassembly-keyboard-repair-photos.html
btw.. De behuizing van een Oscar is dus van plastic, geen metaal. Op de foto's zie je dat niet, maar dat is aanzienlijk kwetsbaarder dan de gemiddelde synth uit die tijd, maar hoeft ook geen probleem te zijn.
Een aparte synth die Oscar, net zoals wel meer synths uit Engeland..

Kan iemand me vertellen hoe betrouwbaar deze OSCars zijn? Is dit een machine waar je al zweet krijgt als je de aanknop aan wil doen? Ik herinner me zoiets uit het verleden namelijk.. Of valt het wel mee allemaal..
Verbindingen tussen de 3 interne prints zijn niet al te best, kunnen door beweging ineens geen goed contact meer maken en dan werkt de Oscar niet meer. Is op te lossen door de verbindingen te solderen.
Fysiek gezien is het ook niet de beste synth, rubbers houden alles op zijn plaats, maar rubbers zijn ook kwetsbaar, de behuizing van de synth blijft deels in elkaar zitten door de geschroefde zijkanten en vastgeklemde rubbers boven op.
Al met al, een Oscar kan prima werken, maar je moet er het liefst niet te veel mee sjouwen, maar als je voorzichtig bent dan zou het wel kunnen.
De enige euvels die de OSCar heeft zijn i.d.d. de verbindingen van de interne prints en nog een paar andere zaken.
Als je de OSCar uit elkaar haalt en je weet niet hoe hij van binnen geconstrueerd is dat trek je al snel de verbindingen van elkaar los ( niet kapot) wat resulteert in het verlies van al je data omdat de back-up batterij op de pcb van de osc/vcf/vc en env. zit die die weer met een stekker verbinding aan de pcb met de geheugen opslag is verbonden.
Dat had Chris Huggett beter anders kunnen doen.
Verder wordt de interne batterij alleen opgeladen als het apparaat ingeschakeld is, dus als je hem maanden niet gebruikt, heb je de kans dat al je opgeslagen data (sounds-sequence data) als ''sneeuw voor de zon'' verdwenen is.
Dat de behuizing BRAK ontworpen is, is ONJUIST.
Hij is mede door de materiaal keus (rubber) juist behoorlijk SHOCK PROOF, ik heb het nooit geprobeerd, maar ik denk dat hij een val (anderhalve meter) wel overleeft, probeer dat maar eens met een andere synth.
Mijne heeft onlangs nieuwe elco's gekregen en de interne (oplaadbare) batterij is vervangen door een die niet opgeladen hoeft te worden.
Ook het euvel van de pin verbindingen tussen de diverse prints is door Mark Cox verholpen.
Dus hij kan weer 30 jaar mee!
Je ziet ze ook weleens voor minder aangeboden worden, dus gewoon afwachten.Ik heb zelf geen 2500,- over voor een OSCar, maar vind het wel een prachtige synth die ik graag zou hebben.