Jaimie Fanatic - Freestylen (met melodie!!! ;))

hmm.. de hele melodie is geript.... compleet gesampelt, maar okay. het is dus meer een remix van dat nummer dus..

'freestyle - dont stop the rock' is ook wel een erg goed plaatje

Ik hoorde laatst een house remix van planet rock... klonk eigenlijk wel cool ook..

Ik vind je plaatje eigenlijk wel een goeie house versie geworden... hij klinkt lekker energiek en stuwend. Heb je die planet rock remix misschien als inspiratiebron genomen?

op 2.45 klinkt 'in the house tonight 'niet lekker in de maat.. gaat te snel.

Maar wat heeft 'super-hoe' scott la rock ermee te maken?

Ik kan niet vinden wat scot la rock met freestyle te maken heeft ,
Produced by "pretty" Tony and Sherman Nealy .
Is Scott La rock Sherman nealy ?
Verkrachting van het origineel btw .

ik ben het wel wat met dexter eens,zonde van het origineel.
ik ben ook benieuwd als je dit gaat releasen hoe je daar mee wegkomt,dit is meer dan 1,4 sec
de meeste dingen die je doet zit vol met stukken cq flarden van anderen,je zou meer moeten gaan richten op eigen dingen jaimie.
scheelt je ook een hoop kopzorgen straks

Re: Jaimie Fanatic - Freestylen (met melodie!!! ;))

Origineel geplaatst door jaimiefanatic
...een beetje voor elkaar om melodie te gebruiken

...waar dan misschien ?

k wil niet de betweter uithangen, maar ik hoor je melodie nergens

gr jzz

ten eerste is de enige sample die ik gebruik de stem en de melodie (belletjes op de achtergrond en de strings) zijn op het akkoordenschema van het originele melodietje gemaakt. Dus geen melodie geript, alleen de stemmen.

in de tekst referreert de stem toch echt naar Scot La Rock, volgens mij is dat net zoals met Grand Master Flash en Melle Mell, dat Melle Mell dan referreert naar Grand Master Flash (wheels of steel) dan is de plaat dus in naam gemaakt van deze persoon. Ik moet je eerlijk bekennen dat ik niet precies weet wie de schrijver is van deze track. Hij staat op een paar CDs die ik heb waarop allemaal oude tracks staan uit deze tijd.

We hadden in een andere discussie, daarom had ik die thread geopend, het over het samplen van OUDE tracks die NIET zo bekend zijn bij de mainstream publiek. Groot verschil tussen oude madonna platen of oude hip hop platen (dan niet al la def jam/ll cool je enzo maar roxanne shante, scot la rock, schooly d enzo). Menig synthforum lid zei toen; gewoon gebruiken! Maar dat haal ik er hier niet uit.

Ikzelf vind het resultaat cool. Ik ga geen vergelijking maken met het origineel want die plaat hoor je nu niet meer en heeft menig mens al 10 a 20 jaar niet meer gehoord. Hoe zou deze plaat klinken als het niet gesampeld was maar gewoon zelf verzonnen? in mijn ogen gewoon een toffe track, zo beoordeel ik muziek en maak ik het ook. Het gaat er niet om HOE of WAARVANDAAN je shit haalt, als het resultaat maar tof is.

Origineel geplaatst door Shivah
ik ben het wel wat met dexter eens,zonde van het origineel.
ik ben ook benieuwd als je dit gaat releasen hoe je daar mee wegkomt,dit is meer dan 1,4 sec
de meeste dingen die je doet zit vol met stukken cq flarden van anderen,je zou meer moeten gaan richten op eigen dingen jaimie.
scheelt je ook een hoop kopzorgen straks

sommige producers zijn juist sterren in het remixen van andermans werk, denk aan armand van helden, dave clark etc.
sommige producers zijn sterren in het creeren van een totaal eigen sound.
ieder zijn ding, mijn ding is het gebruiken van oude hip hop shit en daar mijn eigen style/tracks van maken.. ik kan me voorstellen dat veel mensen zullen zeggen dat ik geen echte producer ben, maar een remixer.. om eerlijk te zijn vind ik dat best. Dan ben ik toch geen producer maar een remixer. Zolang wat ik maak maar tof klinkt :)

Het gaat er om wat je er zelf van vind .
Sample is trouwens wel al een paar keer eerder gebruikt .
In een redelijk commercieel nummer ook want ik heb het in een of ander grand cafe gebeuren gehoord .
Ik heb nogmaals op de plaat geken maar geen Scot La Rock .

Origineel geplaatst door dextah
Het gaat er om wat je er zelf van vind .
Sample is trouwens wel al een paar keer eerder gebruikt .
In een redelijk commercieel nummer ook want ik heb het in een of ander grand cafe gebeuren gehoord .
Ik heb nogmaals op de plaat geken maar geen Scot La Rock .

ik kreeg net een mailtje terug van mijn distributeur dat ie er kippevel van kreeg, dus iemand met kennis van het kunnen verkopen van platen zal qua marktpotentie wel een betrouwbare mening hebben.

tjee, ik wist niet dat ie zo commercieel was dan, de laatste en enige keren dat ik hem gehoord heb was echt toen ik nog een kind was. Maar ja.. dan zullen die samples ook wel of gecleard of niet gecleard gebruikt zijn.

Die duran duran remix die ik trouwens niet uit mocht laten komen (je kunt hem downloaden van mijn site als hidden track) heeft samples die Armand van Helden wel gebruikt heeft en die heeft ze ook niet gecleard! dus..

Enne, het is wel het belangrijkste wat ik ervan vind, maar ik vind het ook belangrijk te weten wat jullie ervan vinden. Muziek mensen van verschillende hoeken. Kritisch publiek houdt me scherp. Ik hoop dat wel duidelijk is dat ik steeds beter wordt, juist doordat ik hier mijn tracks laat horen en met jullie adviezen wat doe :)

ps: niet van scot la rock? :( dan heb ik het verkeerd natuurlijk, blundertje :erm:

Wel een leuke track, hier en daar wel erg druk.

Ik ga geen vergelijking maken met het origineel want die plaat hoor je nu niet meer en heeft menig mens al 10 a 20 jaar niet meer gehoord.

Niet helemaal waar; op het album van The Freestylers (1999 ?) hoor ik deze sample ook terug komen, maargoed.

Hoe zou deze plaat klinken als het niet gesampeld was maar gewoon zelf verzonnen?

JAa, super vet natuurlijk. Lache toch, zo'n zanglijn door de vocoder. Meteen uitbrengen in dat geval!! Maar zo blijft het natuurlijk. Het is niet zelf verzonnen, helaas. :W

Ikzelf vind het resultaat cool. Ik ga geen vergelijking maken met het origineel want die plaat hoor je nu niet meer en heeft menig mens al 10 a 20 jaar niet meer gehoord. Hoe zou deze plaat klinken als het niet gesampeld was maar gewoon zelf verzonnen? in mijn ogen gewoon een toffe track, zo beoordeel ik muziek en maak ik het ook. Het gaat er niet om HOE of WAARVANDAAN je shit haalt, als het resultaat maar tof is.

Kijk, hier sluit ik me volledig bij aan! Hoewel er voor sommige mensen wat van de charme afgaat als je dingen gaat samplen, gaat het naar mijn idee echt alleen om hoe het resultaat klinkt. Ik ken het origineel niet, maar vind 'm zeker erg cool klinken! :okdan:

Een paar puntjes van kritiek:
- Af en toe hoor ik een clap die ik toch echt iets te goedkoop vindt...zou een andere nemen...
- Op 2:38 komt het synthje er weer in, maar die past gewoon niet bij de rest van de track vind ik. Ik vind 'm een beetje te slap.

Maar eigenlijk meer positiefs te melden...Die kick vind ik echt te gek klinken..Percussie is ook goed...Meer dan genoeg dynamiek in het arrangement...Tja, deze track geeft me gewoon ontzettend veel energie. Verzin even iets nieuws voor die synth waar ik 't over had en dan iedereen petje af!

ten eerste is de enige sample die ik gebruik de stem en de melodie (belletjes op de achtergrond en de strings) zijn op het akkoordenschema van het originele melodietje gemaakt. Dus geen melodie geript, alleen de stemmen.

De percussie komt ook uit dat nummer

in de tekst referreert de stem toch echt naar Scot La Rock, volgens mij is dat net zoals met Grand Master Flash en Melle ..

----------------
Het nummer van Freestyle heet " Dont stop the rock "
Hij heeft het niet over Scot La rock maarrrr dont stop the rock .

Freestyle's kickin' in the house tonight
Move your body from left to right
To all you freaks, don't stop the rock
That's freestyle speakin' and you know I'm right .

Ik kon de link met Scot La rock maar niet vinden .

De percussie komt ook uit dat nummer

in de tekst referreert de stem toch echt naar Scot La Rock, volgens mij is dat net zoals met Grand Master Flash en Melle ..

----------------
Het nummer van Freestyle heet " Dont stop the rock "
Hij heeft het niet over Scot La rock maarrrr dont stop the rock .

Freestyle's kickin' in the house tonight
Move your body from left to right
To all you freaks, don't stop the rock
That's freestyle speakin' and you know I'm right

percussie komt er idd uit ja :)
en thanks voor de correcte info :)

Hey Jamie ik zou toch maar ff nadenken .

Freestyle 2000 - Don't Stop the Rock - The Millenium Mixes

Freestyle Dont Stop the rock
(22. Juli 1997)
Audio Audio CD

Zyx/Gdc (ZYX) (31. Oktober 1992)
Maxi-CD

Die plaat is bekender dan je denkt

Hey Jamie ik zou toch maar ff nadenken .

Freestyle 2000 - Don't Stop the Rock - The Millenium Mixes

(22. Juli 1997)
Audio Audio CD

Zyx/Gdc (ZYX) (31. Oktober 1992)
Maxi-CD

Die plaat is bekender dan je denkt

deste beter! hoe vaker gebruikt hoe minder shit ik krijg als ik hem release :)
of zijn dit allemaal originele releases ? want ik zit net met iemand te praten die zegt dat het origineel van arthur baker is
en dus zou dit ook allemaal ripp offs zijn??

maarre.. praten we hier over de samples? of over of de track tof of niet is?

Dat zijn originele releases ..
Waarom koop of leen je geen MicroModular .. Daar zit de beste vocoder in die ik ken ... en laat je niet een MC over je track heen brallen ?

mijn doel is juist die oude hip hop muziek aan de nieuwe generatie te tonen, op mijn eigen manier
de samples zijn dan juist wat ik wil gebruiken..

Ik zag het origineel bij DemonFuzz liggen een tijdje terug.
Heb je hem ook op vinyl .

ik heb hem van een oude CD .. opgenomen van platen..
hoezo voorbereiden?

Back