Jaimie Fanatic - Freestylen (met melodie!!! ;))

wel leuk dat ook hier weer heel veel tegenovergestelde entries komen. sommigen vinden het top anderen vinden het niet top. ook met de eerste release van groove fanatics zeiden 9 van de 10 hier; samples geript, niets origineels, niet mooi afgemixt, weinig diepte, geen melodie en wat zie je.. judge jules draait hem op bbc.

dit wil niet zeggen dat ik stop met advies vragen en luisteren naar wat jullie allemaal zeggen. ik pas het meestal ook toe om te testen en als het beter klinkt dan houd ik de nieuwe versie.

over de trancelead, gast, je doet me pijn door het een trance lead of synth te noemen hoor :( anyways.. dat is niet de melodie lijn die ik bedoelde met het over/nagespeeld te hebben van het originele melodietje. De belletjes is het originele melodietje. De lead is meer als back up lead om het meer feel te geven.

De samples ga ik proberen te clearen dus daar verder over discussieren is niet echt nodig. Ik weet 100% zeker (mede omdat ik die ervaring als dj heb) dat wanneer iets goed gebruikt is dat juist heel veel djs hem draaien. Niemand boeit het of het gepakt is van een top nummer van vroeger. het enige wat telt is dat het eindresultaat of heel herkenbaar en tof is of dat het gewoon een tof nummer is. Kijk naar UMEK die die Doug E Fresh en Slick Rick samplede "TICK- TOCK" (gejat van de line .. "To da Ah tick tock ya dont stop" .. Iedereen ging mad op die plaat maar was volledig geript van het origineel. Nou boeie :) Ook daar zat niets meer in als je de samples weg haalde. Zo kan ik nog veel voorbeelden noemen, maar misschien bevind ik mij in een andere scene als dat jullie hier bevinden :)

Ik wil best wel eens kijken of ik de stem over kan doen met een vocoder en dan misschien zelfs een eigen tekst, maar dan vervalt de stelling en het image van mijn label " het terughalen van de old skool hip hop sound en die op mijn eigen manier de new skool tonen" Wat je dan aan het doen bent is gewoon de track remaken..

IK wil zelfs kijken of ik met die originele schrijvers de deal kan maken dat op mijn label het als volgt komt te staan
"Freestyle - Dont Stop The Rock (Jaimie Fanatic 2003Mix)"
en dan op de B kant nog 2 tracks van mijzelf.

Dat zou het mooiste zijn. Verder ga ik alle adviezen eens uitproberen, hoewel ik zelf de track af vind en dus niet kan zeggen of ik ook idd de adviezen in de final version zal behouden.

ik vind 't eerlijk gezegd wel een vrij lekkere track...apart sfeertje zit erin, zal 't zeker leuk doen op een feest...

mix kan ik verder weinig commentaar opleveren, luister hier met een paar pc-speakers en me oren zitten nog een beetje dicht van mysteryland :)

tja ik zou niet over het woord trancelead vallen (al begreep je meteen waar ik het over had ;) )
maar probeer te begrijpen wat ik zeg ...
en daarbij kan je natuurlijk nog steeds afvragen wat je er zelf van vindt .. het zijn slechts tips

Ik zou zelf gemakshalve ook proberen te clearen want dat begin bestaat voor een gedeelte uit hun samples.
En maak je niet na zoals dit .. maar om te begrijpen hoe ze het maken zeker interresant.

success !!

IK HEB DE LICENTIE!!

IK HEB DE LICENTIE!!

YES!

ik heb de licentie voor het gebruiken van de samples!!

er zitten wat voorwaarden aan vast, maar dat was logisch..
ik mag zelfs het origineel op mijn B kant zetten!!!!!!!!

allereerst gefeliciteerd met je licentie....

geweldig ritme; catchy tune.... Zou dit nooit zo snel kopen; maar het heeft zeker hitpotentie......

jaimiefanatic in de top 40, tzou wel lachuh zijn....

suc6 en hou ons op de hoogte over de vorderingen...

jerzz

En maar denken dat ik hem al gehoord had. Niet dus.

Maar energiek nummer. Wellicht dat hij daarom ook geschikt is voor de UK radio. (past bij hun stijl van muziek die ze draaien)

Die lead past niet zo in de track hoor. Een jaren 80 cheesy synth geluidje zou denk ik toch wel beter passen.

En dit is ook niet te persen want teveel exciting gebruikt en het hele stereobeeld is net zo breed als de grand canyon.
Hij vervormt ook als een dolle, maar da's jouw stijl. ;)

En OK, ik zou van alles en nog wat kunnen zeggen maar denk dat je zo onderhand wel weet wat ik bedoel. Maar ik zeg het toch want ook al is dit goed dan blijft het knagen omdat het nog veel beter kan en moet ik het dus wel zeggen. Dat vind ik wel zo eerlijk nl.

Re: IK HEB DE LICENTIE!!

Re: IK HEB DE LICENTIE!!

Origineel geplaatst door jaimiefanatic
YES!

ik heb de licentie voor het gebruiken van de samples!!

er zitten wat voorwaarden aan vast, maar dat was logisch..
ik mag zelfs het origineel op mijn B kant zetten!!!!!!!!

goe...

als ik je een tip mag geven:

laat deze voorwaarden op papier zetten & informeer eens bij een advokaat of dit koosjer is

want voor je het weet ben je gefuckt

ik breng hem niet uit als een remix maar als een eigen track waarbij ik vermeld dat de samples gebruikt zijn van het origineel

als alles goed is dan zet ik ook het origineel op de B kant :)

Re: Re: IK HEB DE LICENTIE!!

Re: Re: IK HEB DE LICENTIE!!

Origineel geplaatst door JazzMann
goe...

als ik je een tip mag geven:

laat deze voorwaarden op papier zetten & informeer eens bij een advokaat of dit koosjer is

want voor je het weet ben je gefuckt

voordat alles aan de gang gaat worden contracten opgesteld en alles nagechekt natuurlijk

Origineel geplaatst door Dobre
dope!

ik heb 'm nog steeds niet gehoord :erm:

zal binnenkort even luisteren...

doe dat :) want de request voor remix ligt al bij gaston in de mailbox :)
jark prongo remix + jaimie fanatic mix + original op een groove fanatics release mmmmm sounds hot!!

lagguh trackie maar je percursie vind ik er niet echt lekker in mee vloeien verder best netjes

Peez Tron

Origineel geplaatst door fuse
En maar denken dat ik hem al gehoord had. Niet dus.

Maar energiek nummer. Wellicht dat hij daarom ook geschikt is voor de UK radio. (past bij hun stijl van muziek die ze draaien)

Die lead past niet zo in de track hoor. Een jaren 80 cheesy synth geluidje zou denk ik toch wel beter passen.

En dit is ook niet te persen want teveel exciting gebruikt en het hele stereobeeld is net zo breed als de grand canyon.
Hij vervormt ook als een dolle, maar da's jouw stijl. ;)

En OK, ik zou van alles en nog wat kunnen zeggen maar denk dat je zo onderhand wel weet wat ik bedoel. Maar ik zeg het toch want ook al is dit goed dan blijft het knagen omdat het nog veel beter kan en moet ik het dus wel zeggen. Dat vind ik wel zo eerlijk nl.

he man :)
ik ga nog wel wat pielen met synths en wat extra melodieen, heb toch nog veel tijd voor hij naar de pers kan
wel moet ik effe melden dat ik helemaal geen exciter heb gebruikt en dat voor het stereo beeld ik alleen een "sample delay" met een break out van 40 heb genomen (standaard plug in in logic).. Ook de eerste release is zo gemaakt en die is toch echt heel netjes geperst :)

verder gebruik ik tegenwoordig op veel dingen een distortion omdat je zo lekker dat rauwe krijg. Wel vind ik dat de bassline nog wat aandacht mag gebruiken. Ik denk dat ik hem uit de compressor haal en dat ik hem veel harder inzet.. met wat extra hoog EQ zodat je de sync hoort zagen.. misschien nog een subbassje voor het mooie lage..

kijk ik wil niet de smartass uithangen. Maar al jullie gezeur over samplen... en dit zit fout dat zit fout.. Uiteindelijk draait het erom als je dit op een Event of in een Club hoort ga je echt wel los, en dat zelfde gevoel heb ik ook bij je andere platen Jaimzzzz, ik heb ze ook op mijn mp3 speler staan *D lekker swingend schoonmaken, te gek man. Ik vin em echt vet hoor je niewe plaat, Grtz mike

Ik ken de originele plaat niet, dus kan ik vrij objectief blijven.
Dit is zeker een floorfiller en begrijp best dat DJ's dit ideaal draaivoer vinden. Energiek, anders dan de gewone shit.

Als echter het origineel bekend is (bij de insiders bv) en het origineel is beter dan het niveau van de remixer, is het normaal dat daar kritiek op komt.

Als je nu een nummer helemaal uit jezelf maakt, krijg je ook van de insiders respect. Is moeilijker maar creëert wel meer bewondering. Is respect niet de "main word" in Hiphopland?

Je drive en motivatie zijn er, nu nog meer diepgang in je werk steken. (En verzorg je klanken, zodat ze beter bij elkaar smelten, maar da's enkel mijn mening...)

Dit is opbouwend bedoeld en niet zinloze-discussiewekkend.

Origineel geplaatst door nick nova
Ik ken de originele plaat niet, dus kan ik vrij objectief blijven.
Dit is zeker een floorfiller en begrijp best dat DJ's dit ideaal draaivoer vinden. Energiek, anders dan de gewone shit.

Als echter het origineel bekend is (bij de insiders bv) en het origineel is beter dan het niveau van de remixer, is het normaal dat daar kritiek op komt.

Als je nu een nummer helemaal uit jezelf maakt, krijg je ook van de insiders respect. Is moeilijker maar creëert wel meer bewondering. Is respect niet de "main word" in Hiphopland?

Je drive en motivatie zijn er, nu nog meer diepgang in je werk steken. (En verzorg je klanken, zodat ze beter bij elkaar smelten, maar da's enkel mijn mening...)

Dit is opbouwend bedoeld en niet zinloze-discussiewekkend.

thanks man!

je hebt gelijk hoor, ik heb nog een lange weg te gaan om echt een eigen unieke sound te hebben zonder samples.. maar bekijk het ook zo.
als ik nou eerst wat leuke dingen doe en wat credits win met mijn remix achtige muziek en ik verdien wat geld ermee en kan zo een kapitaaltje opbouwen om echt mijn eigen labletje enzo te runnen, zonder dat een distributeur en of iemand anders en financieel mee gemoeid is.. dan bouw ik nu dus een fundament om, terwijl ik veel leer en groei, later helemaal mijn eigen ding te kunnen doen.

ik kom net van strengholt af en ik zal met deze club naar alle waarschijnlijkheid in zee gaan. je zit dan toch in eens bij de grote jongens van nederland en dat is goed voor mij als motivatie en om door te groeien. ik heb nu echt iemand hier gevonden die mijn steunt in het kunnen gebruiken van samples van vroeger. ook heb ik hier weer een push mee gekregen om me weer helemaal in te zetten als dj, dus nu even een stukje voorbereiding weer en dan hopelijk volgend jaar weer actief, danwel actiever dan vorig jaar, als dj..

de volgende stappen zijn gezet van de lange reis die ik maak, maar het is wel een leuk groei proces. en dit soort tracks doen het gewoon goed in een club en event. is dus een goeie boost voor mijn naam als artiest.

Back