Waarom maakt niemand een goedkope simpele hardware sequencer?

Furious5

ENOUGH ALREADY!
Ja, waarom doet niemand dat? Ik bedoel simpel maar niet zo simpel als een Beatstep of Trigger Finger Pro.
Maar gewoon een reissue van bv een MMT8. Of een MPC500 zonder sampling engine.. En dan voor 150,- nieuw ofzo.

Daar is toch een markt voor? Even geen touchscreens van een tablet.. maar gewoon aan bakkie met knoppen..

Waarom zou een Yamaha RM1x dan niet voldoen aan je eisen?

die heb ik vroeger gehad.. leuk ding, maar niet meer nieuw te krijgen. Dus je koopt hem tweedehands gare knoppen, vergeelde knoppen, een display wat op is..

maar er zijn helemaal geen hardware sequencers meer te koop bij Korg/Yamaha/Roland.
Zou toch mooi zijn, een leuk bakkie van bijvoorbeeld Zoom.. met een sd card slotje..

Cirklon, of 2e hands P3 als het beperkter mag.

voor 150€ meer verwachten als een korg of mpd achtige midipad is natuurlijk onzin.

Als Yamaha de sequencer van de RS7K/RM1X in een los doosje zou stoppen dan zou ik 'm inderdaad direct kopen. De RS7K is best fors als je 'm alleen als sequencer gebruikt, neemt onnodig veel plek in beslag als ik 'm live gebruik. De RM1X heeft altijd dat risico van slechte drukknoppen en als enige backup mogelijkheid floppies... Ik weet dat dat ook wel op te vervangen is, maar toch. Nieuw apparaatje met die sequencer zou welkom zijn!

Als Yamaha de sequencer van de RS7K/RM1X in een los doosje zou stoppen dan zou ik 'm inderdaad direct kopen. De RS7K is best fors als je 'm alleen als sequencer gebruikt, neemt onnodig veel plek in beslag als ik 'm live gebruik. De RM1X heeft altijd dat risico van slechte drukknoppen en als enige backup mogelijkheid floppies... Ik weet dat dat ook wel op te vervangen is, maar toch. Nieuw apparaatje met die sequencer zou welkom zijn!

Mja, 14 jaar geleden had ik nog hoop dat Yamaha een opvolger voor de RS zou bedenken, maar helaas..
Ik denk dat er gewoon een te kleine markt is. Iedereen zit te kloten met laptops of machine.

Mja, 14 jaar geleden had ik nog hoop dat Yamaha een opvolger voor de RS zou bedenken, maar helaas..
Ik denk dat er gewoon een te kleine markt is. Iedereen zit te kloten met laptops of machine.

Dat is het antwoord heb ik zo het idee.. het middelpunt van de hedendaagse studio = een rekendoos.

Lijkt me lastig om een uitgebalanceerd apparaat te verzinnen, zoals bijv een reissue van de MMT8 maar dan duidelijk uit het jaar +2014 :)

Met uitgebalanceerd bedoel ik:

Tweakbaarheid vs Vastzetten van settings < op de MMT8 knal je een paar midi-sqnces erin en die kan je uit/aan zetten tijdens een Jam, en dat was het wel zo'n beetje. Daar kan je volgens mij met een apparaat anno nú, echt niet mee aankomen. Men wil tóch weer tweak vrijheid, en dus wordt het al weer complexer = verder weg van de basis (en kracht) van de MMT8

Computer vs Geen-Computer < de rol van de PC is nu bij nieuwe apparaten zeer belangrijk, terwijl ik tussen de regels -denk ik- juist lees, dat je dit apparaat juist wenst om maar niet aan de PC te hoeven ; laat staan tijdens de live jam. Mja, als het apparaat vervolgens wel bijna zoveel kan als een PC.. waarom dan niet gelijk een laptop met ableton o.i.d.??

al met al lijkt me zeer lastig om nú een uitgebalanceerde controller te verzinnen als fabrikant die meerwaarde biedt (over de PC en/of bestaande controllers), toch simpel / effectief blijft, van deze tijd is, betaalbaar, strakke timing, etc
Meestal hebben mensen zelf al van alles uitgevonden en geknutseld wat voor hun werkt.

Maar ben benieuwd naar je ideeen erover, ben het ook wel met je eens, ik zou zo'n apparaat ook wel fijn vinden.. maar tegelijkertijd vraag ik me af wat zou voldoen? wat moet erop zitten? En voor ik het weet is de PC alweer in beeld

Laatst gewijzigd:
Cirklon.............

Ja, dat is een hardware sequencer.. maar bijzonder ver van 150euro af
ding kost 996uk pound als ik het goed bekijk op de website..

daar koop je 2 laptops voor!!

een mpc500 zonder sampling engine zou toch niet veel hoeven kosten?

Cirklon.............

Heeft dat ding ook een breakoutbox te koop voor die analoge outputs? Dat zou je toch verwachtten.. (de CV en gate)

De dedicated midi efx knobs op de RS7000 (en de rmx1) zijn voor mij nog steeds onvervangbaar. Als de cirklon dat ook kan zou ik overstag kunnen gaan...

ok

dan houd het op. Bedankt voor dit antwoord.. :D ;)

en idd, de RS7000 is een gave bak. Alleen iets afgeslankt en minder plastic aub. Dan is het helemaal een killer!

Back