Waarom maakt niemand een goedkope simpele hardware sequencer?

ik zei alleen dat het een gaaf ding was :)
ik verbaas me nog steeds dat niemand een simpele goedkope midi sequencer maakt.. bijvoorbeeld een rm1x zonder geluidsmodule deel. Of een MPC500 zonder sampler deel..

Zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn verdomme! :)

Ik zou gewoon een RM1X kopen dan. Betere sequencer kan je niet wensen (ok, RS7000.. :D )

iedereen bedankt voor de input, maar het was eigenlijk meer een algemen vraag.

Ik heb een rm1x en rs7000 gehad.. evenals een MC303, MC307 en EMU XL7. Ik weet dat een hardware sequencer voor mij niet echt handig is, ik kan geen keys spelen en dus is een visuele sequencer voor akoorden etc voor mij handiger.

Maarrrrr..

het leek me gewoon cool als ik voor rond de 125,- een nieuwe eenvoudige hardware sequencer kon kopen.. voor dat bedrag zou ik er eentje 'voor er bij' kopen.
Het viel me op dat bijna niemand van de bkende merken zo'n ding maakt.. Terwijl harddiskrecorders als bv een Zoom R8 voor 250,- te koop zijn...

Maar ik ben er dus niet actief naar op zoek nu..

fijn! :D zal ik dan een topic maken waarom niemand een perfect setje monitoren maakr voor €100?
Niet dat ik er naar op zoek ben, maar vind het ook wel leuk om mensen aan het werk te zetten :D

Het komt inderdaad een beetje pauperig over.....

Hij moet eenvoudig zijn, maar ook weer veel kunnen en dat voor het schammele bedrag van 125 euro. Wat denk je zelf? Voor 125 euro koop je net een mooie case, of moet het weer gemaakt worden door slaaf arbeiders in Vervanjebedland....ik snap dat niet.

fijn! :D zal ik dan een topic maken waarom niemand een perfect setje monitoren maakr voor €100?
Niet dat ik er naar op zoek ben, maar vind het ook wel leuk om mensen aan het werk te zetten :D

Nou ik heb een setje dynaudio boekenplank speakers voor 100 euro gekocht en kan daar aardig mee uit de voeten.
He Raphie goede muziek maken hoeft niet duur te zijn :D

Ik gebruik sinds kort maschine als sequencer. Voor het analoog speelgoed. Moet t nog verder leren... Ik had liever nooit nog de computermuis aangeraakt, maar een circklon is me nog wat te geavanceerd, als prutsertje dat nog teveel moet leren :)
Anyway: als je een 2e hands micro maschine scoort op een laptopje, kan t voor je budget.

waar zie jij staan dat ik er nu naar op zoek ben? Lees m'n openingspost eens goed, is gewoon een algemene vraag hoor..

een roland mc500mk2 is 1/4 van 125 euro.. oke je moet er een blaadje voor openslaan om iets te leren en op start drukken.

Muziek maken is het zelfde als ademhalen, het moet vanzelf gaan. Je gaat toch ook niet expres moeilijk zuchten.

Ik gebruik de Octatrack hiervoor (8 tracks midi-cc) werkt perfect en de Sequentix heb ik hierdoor verkocht.

hee guys bedankt voor jullie input..

zoals ik al eerder melde was het meer een algemene vraag.. Meer een verwondering dat er vandaag de dag geen hardware sequencer gemaakt worden door de Korg's en Roland's etc.

Mocht ik voor een hardware sequencer gaan naast mn Ableton setup dan hou ik jullie tips in gedachten. Vooral die midibox is een mooi ding.

Voor mij is een MPC-2000xl als sequencer ook erg interessant. Het lijken me goede sequencers en ik ben nog steeds een beetje verliefd op die witte Akai oldschool bakken :-)

Wat mij betreft mag deze thread op slot... tenzij anderen lekker door willen babbelen over dikke hardware sequencers.

Back