Waarom maakt niemand een goedkope simpele hardware sequencer?

ok

dan houd het op. Bedankt voor dit antwoord.. :D ;)

en idd, de RS7000 is een gave bak. Alleen iets afgeslankt en minder plastic aub. Dan is het helemaal een killer!

Ja mee eens dat plastic.. Altijd aan geërgerd maja..

waarom koop je niet gewoon een ouwe sequencer, er zijn er genoeg, als je allemaal fancy pants nieuwerwetse daw opties wilt dan lijkt me dit de keuze ook voor een fabrikant.

nou, het was meer een vraag vanwege het feit dat er helemaal geen hardware seq's meer gemaakt worden door de mainstream fabrikanten. Alleen hele beperkte of dure custom dingetjes..
Je moet nu idd een oude bak kopen met floppy's of gare knoppen of displays.
Terwijl een fabrikant als bv Zoom makkelijk zo'n ding kan uitbrengen, beetje zoals hun R8 recorder ofzo..

Heeft dat ding ook een breakoutbox te koop voor die analoge outputs? Dat zou je toch verwachtten.. (de CV en gate)

De dedicated midi efx knobs op de RS7000 (en de rmx1) zijn voor mij nog steeds onvervangbaar. Als de cirklon dat ook kan zou ik overstag kunnen gaan...

Zoiets?
bobs.jpg

En Je bedoelt dat je midi cc's naar je instrument kan sturen met de draaiknoppen?
Dat kan, elk instrument, bijv Virus XL rack, kan je de CC lijst van invoeren, ipv getallen kan je de naam ook nog invoeren bijv Cut 1, dit kan je opslaan als een instrument.
Als je nu een track/sequence opstart kan je uit je instrument lijstje de Virus selecteren en dan heb je al je cc's toegankelijk door twee keer op de track knop te duwen. Nu staan ze in de display en kan je erdoorheen scrollen en draaien aan encoder.

Hier staat het allemaal uitgelegd. De Cirklon is zoveel vetter als sequencer dan een RS-7000, is een geheel andere dimensie van sequencen.

pagina 9-1

grtzzz

Zoiets?

En Je bedoelt dat je midi cc's naar je instrument kan sturen met de draaiknoppen?
Dat kan, elk instrument, bijv Virus XL rack, kan je de CC lijst van invoeren, ipv getallen kan je de naam ook nog invoeren bijv Cut 1, dit kan je opslaan als een instrument.
Als je nu een track/sequence opstart kan je uit je instrument lijstje de Virus selecteren en dan heb je al je cc's toegankelijk door twee keer op de track knop te duwen. Nu staan ze in de display en kan je erdoorheen scrollen en draaien aan encoder.

Hier staat het allemaal uitgelegd. De Cirklon is zoveel vetter als sequencer dan een RS-7000, is een geheel andere dimensie van sequencen.

pagina 9-1

grtzzz

Nice!
Bedankt voor de heads up & info. Ik ga dat is goed doorlezen.
Wat bedoel je eigenlijk met "andere dimensie"?

Als niemand zo iets uitbrengt kan het zijn omdat het niet goedkoop kan, of simpel is.

Zo'n RM1x was toen ook niet goedkoop en Yamaha had al een hoop herbruikbare R&D.

Voor iets nieuws moet je from scratch beginnen terwijl je vrij zeker weet dat de markt niet supergroot gaat zijn. De Cirklon is relatief compact; en met een goede reden.

Ik heb een QY700 als master sequencer. Je kan er ook in step sequencen, maar idealiter zou ik bij elke synth nog apart een MAQ16 willen hebben. Bijzonder ver van de 150€ oplossing. :D

Nice!
Bedankt voor de heads up & info. Ik ga dat is goed doorlezen.
Wat bedoel je eigenlijk met "andere dimensie"?

Een klein voorbeeld.

Normaliter maak je een pattern van bijv. 4 bars.
Je sequencer speelt dan bar 1-2-3-4-1-2-3-4.
Wil je het complexer maken, zal je aan de slag moeten.
Bijv: 1-1-1-2-3-3-3-4, veel copy pasten enzo.

Op de Cirklon doe je ook bar 1-2-3-4.
Nu kan je binnen je channel (dus niet in een omslachtige song mode oid) zeggen dat bar 1 3 keer speelt, bar 2 1 keer, bar 3 3 keer en bar 4 1 keer. Als hij dat dan 1 keer gedaan heeft kan je hem laten loopen in bar 3 en 4.
Zonder dat je de werkelijke sequence in het kanaal aanpast.
Dit werkt heel intuitief en snel.

Selecteer een bar en je plakt hem zo op de plek waar je wilt. Transposen, kan je ook per bar instellen, zonder dat er iets wijzigt aan het origineel.

Lees maar vanaf 3-13.

Grtz Bruce

Wat ook erg fijn is dat als je dit alles aan het doen bent hij constant ervoor zorgt dat de midi timing en position correct blijft. Je hoeft dus niet te start stoppen, maar je laat alles gewoon lopen, net als in Ableton.

dat klinkt toch wel erg goed over de Cirklon.. heb het app. nog geen aandacht geschonken, toch maar eens goed lezen. Die breakout boxes 8~ nice

Gaaf ding, mooie grote displays. Heeft hij ook handige midi functies voor bv drumrolls, midi stretch, akoorden etc?

dan is die toch niet meer simpel, voor wat jij wil zijn diverse alternatieven, alleen niet in de prijsklasse die jij verwacht.

dan is die toch niet meer simpel, voor wat jij wil zijn diverse alternatieven, alleen niet in de prijsklasse die jij verwacht.

ik zei alleen dat het een gaaf ding was :)
ik verbaas me nog steeds dat niemand een simpele goedkope midi sequencer maakt.. bijvoorbeeld een rm1x zonder geluidsmodule deel. Of een MPC500 zonder sampler deel..

Zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn verdomme! :)

ik zei alleen dat het een gaaf ding was :)
ik verbaas me nog steeds dat niemand een simpele goedkope midi sequencer maakt.. bijvoorbeeld een rm1x zonder geluidsmodule deel. Of een MPC500 zonder sampler deel..

Zo moeilijk zou dat toch niet moeten zijn verdomme! :)

Koop dan een asq10, zo moeilijk is het niet hoor, :koffie:

:D ok my bad ;)

Ik zie ze trouwens voor 800$ op eBay staan, dat kan toch nooit kloppen die prijs!? Meer dan 200 zou ik er niet voor over hebben.

Back