wat rauwe house tracks, ben benieuwd naar jullie mening!

steven1

Stamgast
Hallo allemaal, hierbij 3 housetracks die ik de laatste tijd in elkaar heb gezet, ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

https://soundcloud.com/steifl/ricky
https://soundcloud.com/steifl/playhouse
https://soundcloud.com/steifl/dmin7

voor wie het interesseert, ik heb gebruik gemaakt van mijn tr 707, microkorg, bass station rack en een aantal drumsamples. Hoi!

Je eerste track klinkt SUPER DOF !! Hihats zijn inderdaad wat minder.. Heb je deze track uberhaupt ge-eq'd ? Mixgewijs klinkt ie echt heel erg slecht man.. zo dof. Ook die vocal is extreem dof en je verstaat niet wat ie zegt. Ik snap het plaatje, maar ik ben er toch niet zo echt voor te vinden.. Op het einde, wanneer die bass inkomt, wordt het geheel wel wat beter.. Technisch zit ie wel goed in mekaar..

Tweede track.. coole groove.. lekkere bass.. die hihats zou ik quantizisen.. wat meer leven erin blazen, nu zijn ze zo statisch.. Deze track is iets helderder, maar klinkt over het algemeen ook wat dof.. Verder wel een cool nummer, ook al duurt ie wat lang naar mijn zin..

Derde nummer.. raar begin, maar als die bass erin komt klinkt het wel heel leuk.. Oei, dat is wel heel erg repetitief hé ?! Een breakje.. die stabs de hele tijd werken op mijn zenuwen..paw paw.. paw paw .. Opbouw.. fuck, weer die stabs.. Nee nee, dit is maar niks.. Het lijkt op een gigantische loop, met weinig verrassingen.. je kunt veel meer spelen met effecten, me dunkt.

Ja man, je bent goed bezig, maar toch.. mix-en mastergewijs klinkt ie echt beneden alle peil..

Verder veel succes toegewenst.. Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Gegroet, Gloomer. ;)

Misschien wat tips of tricks? ;)

Welke DAW gebruik je ?

Ik zou ieder geluid sturen naar een apart kanaal, en op elk kanaal een EQ opzetten.. Dus ieder geluid lekker eq'n..

En voor te masteren gebruik ik persoonlijk Ozone, een steengoeie masteringsplugin.

Ik hoop dat je nog meer tips krijgt, want je maakt wel goeie muziek..

Succes ! ;)

Ik vind het helemaal niets, sorry. Droge sounds, geen power, er gebeurt te weinig. Het mist teveel. Wellicht dat het smaak is, want soms houdt iemand ervan dat er weinig gebeurt. Maar dat is aan jou ;)

Besteed je nu veel aandacht aan FX? Zoals EQ, delays en reverbs? Om het allemaal wat op te leuken? Ik denk dat als je dat doet.. en het wat 'dikker' maakt, het een stuk beter klinkt!

Ik sluit me aan bij bovenstaande commentaren, maar met de toevoeging dat ik hoor dat je wel leuke ideeën hebt eerlijk gezegd. Door jezelf een beetje te verdiepen in in eerste instantie eq, denk ik dat je je tracks al naar een hoger niveau zou kunnen kunenn tillen. Even door de zure appel heen bijten :).

Intro van track 3 vind ik erg lekker. Ik ben gek op dit soort akkoordjes. Lekkere timing ook van je snare. Heeft zeker potentie. Trouwens, een tambourijn op elke tel kan niet meer he, in 2014 ;).

Laatst gewijzigd:
Die eerste track is superdik, melancholisch mooi orgeltje en wat een baslijn :okdan:
zou er gewoon een compressor overheengooien ofzo, en een delaytje om het wat ruimterlijker te maken...kan misschien iets viezer ofzo
en die snaredrum roffel op 4:39 mag er soms ook wel eerder in
klinkt toch niet zo slecht verder, als je sommige platen binnen dit genre soms hoort lijkt het soms wel afgemixed op winamp en een 1993 soundblaster maar dan is het nog steeds superdik zoals deze bv 8o :koffie:

https://www.youtube.com/watch?v=GIrjCGoJIc8

Als je start met goede samples en instrumenten hoef je nauwelijks te eq-en. Vaak is alleen het laag eraf knippen beneden de fundamental al genoeg. Teveel eq-en verminderd de kwaliteit van het geluid, zeker bij eq boosts.
En idd ogone is super, maar het is geen plug waar je ff een preset van kiest en klaar. Als je daar goed in wil worden is het handig om wat tutorials op youtube te volgen. En de belangrijkste tip is denk ik wel: vergelijk je eigen track met een track die goed is uitgemixed van iemand anders. Zo is heel makkelijk te ontdekken of iets te hard of te zacht staat, te dof of te schel is etc. Als je zelf al uren aan een track bezig bent hoor je dat niet meer tenzij je het vergelijkt.

Als je start met goede samples en instrumenten hoef je nauwelijks te eq-en. Vaak is alleen het laag eraf knippen beneden de fundamental al genoeg. Teveel eq-en verminderd de kwaliteit van het geluid, zeker bij eq boosts.
En idd ogone is super, maar het is geen plug waar je ff een preset van kiest en klaar. Als je daar goed in wil worden is het handig om wat tutorials op youtube te volgen. En de belangrijkste tip is denk ik wel: vergelijk je eigen track met een track die goed is uitgemixed van iemand anders. Zo is heel makkelijk te ontdekken of iets te hard of te zacht staat, te dof of te schel is etc. Als je zelf al uren aan een track bezig bent hoor je dat niet meer tenzij je het vergelijkt.
Dank je voor je tip, ik had inderdaad ook niet verwacht dat Ozone op magische wijze alles met één druk op de knop beter laat klinken ;) Maar na al jullie feedback heb ik ook wel zin om de wereld van het mixen in te duiken.

sounds en arrangement zijn erg aangenaam. niets mis mee! gewoon lekker. Bass Station yeah! er is groove en zal helemaal niet misstaan in een deep house set.
mix dingetje, tjah.. vind ik zelf niet zo heel belangrijk, een goede plaat mag slecht gemixt zijn. Dan zijn t de remixers die je over een draaibare versie verschaffen.

Ik heb t idee dat dit allemaal op koptelefoon is gemaakt. Luister ik zelf op namelijk, en klinkt top! :P
Daar en tegen lijkt alles mono. Dus naast EQ is panning en widening, (stereo) ook een aandachtspuntje.

Geen idee momenteel hoe t op monitors klinkt maar de derde is qua stijl mijn favoriet. Heel toegankelijk. Stabs zijn prima, drums wat droog, maar dat heb je snel met samples. t trouwt allemaal nog niet echt met elkaar.

In dit stadium denk ik dat je het mastering stukje beter aan een ander kan over laten. Focus je op de mix. Er is muzikaal gezien genoeg potentie!

Ik hou van deze site: http://www.askaudiomag.com/category/mixing-music

Laatst gewijzigd:
Hoi Steven, alle tracks, sorry, je vroeg mijn mening.
De rest klinkt ook slecht, maar die hihats nog slechter.

Ja het klinkt alsof je 1 sampler gebruikt, en die direct vanuit de mainout op een goedkope opnameaparaat opneemt.
Iedereen is het daar wel over eens zo te lezen.

Gewoon doorgaan met investeren.
Zoals al gezecht ook, ga vooral de breedte in, veel kanalen analoog mengpaneel ( 1 geluidje door meerdere tracks + effect tracks ), dan pas krijg je een luisterbaar geluid.

Ik ben ook een Pietje-presies : samples voor hihats is zoiezo verrot, bekijk eens hoe een 808 hihat inelkaar zit ( en dan bedoel ik niet een sample ervan ).

Ik sluit me aan bij Smackos, gewoon lekker authentiek en gruisig, niks mis mee
Geluiden zijn voor het stijltje ook prima, mix kan wat beter, maar "widening" en allerlei andere EDM kunstjes hier juist gewoon lekker weglaten, minimaal zoals het komt, niks poetsen, lekker smerig GHETTO, HOUDEN ZO!

Back