wat rauwe house tracks, ben benieuwd naar jullie mening!

Ja aan FX al wel (delays en reverbs inderdaad) maar EQ-en gaat me nog niet heel goed af (zoals je hoort ;)).
Was wel benieuwd hoe je bedoeld 'dikker' en hoe doe je dat het beste?

Het is hierboven al gezegd ;)! Maar EQ het laag eens lekker, gooi wat FX over je leadjes heen, etc. En meest belangrijke: sommige basissound zou ik vervangen want die zijn van zichzelf al beetje slappe hap.

Vind het super sportief hoe jij commentaar opvat :mega:

Ik moet eerlijk zeggen, ik vind de mix helemaal niet zo vervelend klinken als hierboven wordt gesuggereerd. Sounds zijn basic en droog, maar soit, dat is ook stijl eigen voor dit genre. Enige is dat aan de volume-verhoudingen wel wat verbeterd kan worden, sommige sounds overheersen, dus die kun je dan wat terugschroeven. Ik zou verbs, delays, stereo-wideners hier lekker op de plank laten liggen. EQ is wel een must natuurlijk in het mixen, maar de mixen klinken niet echt dichtgesmeerd ofzo, dus ik verwacht ook daar niet dat je erg hoeft in te grijpen.

Kwa arrangement/sounds/stijl, lekker! Lekker doorgaan ook!

Hoi Steven, alle tracks, sorry, je vroeg mijn mening.
De rest klinkt ook slecht, maar die hihats nog slechter.

Ja het klinkt alsof je 1 sampler gebruikt, en die direct vanuit de mainout op een goedkope opnameaparaat opneemt.
Iedereen is het daar wel over eens zo te lezen.

Gewoon doorgaan met investeren.
Zoals al gezecht ook, ga vooral de breedte in, veel kanalen analoog mengpaneel ( 1 geluidje door meerdere tracks + effect tracks ), dan pas krijg je een luisterbaar geluid.

Ik ben ook een Pietje-presies : samples voor hihats is zoiezo verrot, bekijk eens hoe een 808 hihat inelkaar zit ( en dan bedoel ik niet een sample ervan ).
Hey Designer, bedankt voor je feedback! Vind het fijn dat iedereen eerlijk antwoord anders steek ik natuurlijk niks van op ;)
Ik heb inderdaad niet een hele geavanceerde set-up en probeer met wat ik heb steeds meer te leren en te ontdekken. Het advies van SB-SIX om in de toekomst er een track naast te houden om de mix te vergelijken is een heel goed idee. Dank voor de feedback

Tenzei zelf bouwen.

Ok : behalve voor de mensen met een miljoen aan plugins in hun PC gedownload, die willen helemaal niets betalen natuurlijk, die willen het ook niet horen trouwens.

Hoezo : vanwege dat nulletje teveel achter de prijs van aparatuur!

Designer, laat eens wat van je werk horen? Hoop geblaat, tijd voor wat wol?

Maar zoals je het opschrijft, lijkt het net of TS alleen maar goede kwaliteit muziek kan maken als hij veel geld heeft. Ook met beperkt materiaal kun je gewoon goed geluid maken volgens mij.

En een miljoen plugins? Bestaan er zoveel?

Nog een vraag: Vind je dan ook dat je alleen goed kunt koken als je dure pannen hebt?

Nee designer, je schijnt het allemaal zo goed te weten, voor anderen, laat die berg aan ervaring maar eens horen dan.

Hallo Raphie, zodat ik afgezeken kan worden ?

@ Lansberg : voor een miljoen euro onbetaalde plugins.

Ik lees het nu inderdaad. Had het woordje "aan" even over het hoofd gezien. :).

Ik heb net nog even terug gelezen wat je eerder in hetzelfde draadje schreef en ik moet echt constateren dat ik het 100% met je oneens ben. Of ik begrijp je niet. Waarom zouden alleen zelf gemaakt hihats goed kunnen klinken bijvoorbeeld?

ik vind bijna elke hat die ik sample mooier uit mijn sp komen

tracks klinken een hoop beter dan die superuitgemixte zesdubbel gecompreste eurotrance meuk

Alles klinkt beter zelfgemaakt vergeleken met een sampletje of digitaal.

Gaap.. daar heb je weer een purist :Z. Van alle gasten die dit uitkramen heb ik nog nooit iets verbluffendst gehoord, laat staan iets wat goed klinkt. Dus hou je onzin voor je, want wat je beweert slaat nergens op.

mee eens, je hebt geen dure spullen nodig om goeie muziek te maken.
kan wellicht wel wat helpen als je mooie bakken hebt staan. En uiteraard hebben sommige synths/drumcpu's een fantastische (eigen) sound. Maar of het echt noodzakelijk is.....nee....Ik denk ook van niet.

its the cook, not the kitchen.

Back