Mixer voor Synth, Drumdoos en 1 mic

J

John Doe 41

Guest
Hey jongens. Zoals aangegeven zoek ik een (het liefst een kleine) mixer met 1 stereo input voor mijn Virus C, 1 stereo input voor mijn ER-1 en dan nog een input voor 1 of 2 mics (cardioid en dynamic).

Ik gebruikt een RME Babyface en zoals het nu is gebruik ik gewoon de stereo in (XLR) voor alles, maar ik wordt een beetje lijp van het unpluggen en inpluggen telkens wanneer ik een mic, Virus danwel de ER-1 wil gebruiken. En eerlijk gezegd, soms zou ik ze tegelijkertijd willen gebruiken.

Ik weet dat de inputs van de Babyface via ADAT zijn uit te breiden, maar ik ga het liefst voor de meest eenvoudige oplossing (mixer master stereo XLR out > Babyface stereo XLR in). En ik wil het liefst de babyface als clock houden. Met een adat oplossing kan dat en probleem zijn.

Ik ben zeer tevreden over de converters van de Babyface en de input is heel schoon en punchy. Het liefst heb ik dus en mixer die net zo schoon is en dus minimaal aan ruis aan het signaal toevoegd.

Heeft iemand suggesties die aan mijn wensen voldoen? Ik heb de zoekfucntie geprobeerd, maar kon niets geschikt vinden.

Mods, ik zie dat ik dit in het forum gedeelte van Mixers had moeten plaatsen.

Allen&Heath ZED-10

2x stereo en 4x mono (je kan er beter 4 dan 1 a 2 hebben, gelooof me ;) )

Niet al te duur bij Bax (en beter dan Behringer!!)

Eventueel ook in een versie met wat ingebouwde efx (maar goed)

Thanks voor de suggesties heren. De A&H lijkt me idd goed, maar ik heb geen ingebouwde geluidskaart nodig, dus ik ben niet van plan voor iets te betalen waarvan ik al zeker weet dat ik het niet ga gebruiken.

Ik zat zelf alvast meer te kijken naar iets uit de Mackie range of Tapco by Mackie.

edit.. On second thought... Ik zie dat de ZED wel heel goedkoop is bij Baxshop. En het formaat zou prima nog op mijn desk passen. Hebben hier meer mensen deze mixer? Hoe is de headroom en hoe geruisloos zijn de kanalen?

Last edited by a moderator:
Soundcraft Epm6-pa. Is wel wat duurder met 219 euro. Maar dan heb je een degelijk apparaat en kun je even vooruit. Verder voordeel Zijn de faders.

Ok, maar hoe is de Soundcraft in vergelijking met de A&H wat betreft geluidskwaliteit?

Ik ben een beetje verward nu, want ik lees hier op het forum nagenoeg slechte dingen over Soundcraft EPM series.

Voor mij staan de stilte van de kanalen en geluidskwaliteit het hoogst op de lijst van vereisten. Ik ben niet in mogelijkheid om de mixers ergens te gaan beluisteren helaas, dus ik moet er zo maar op vertrouwen. Alle hulp welkom jongens.

Ik wil vandaag mijn keuze maken. Zit nog verhoopt te zoeken naar A&H Zed-10 vs Soundcraft EPM 6 reviews. Kan weinig vinden moet ik zeggen en die stomme unboxing video's heeft niemand wat aan natuurlijk.

Heb pas 1 degelijk video review van de ZED-10 gevonden. Nagenoeg niets zinnigs over de EPM 6

Guys? Iemand? Jullie zitten natuurlijk ergens op een terras met een koud biertje! 8~

Vooruit, ik heb maar de Soundcraft EPM6 besteld bij Thomann.

Back