Gloomer - Science Fact Adventures (Industrial) WIP

Jan (Gloomy)

Gepokt en gemazeld

Hey luitjes,

Ik heb een stel nieuwe oren nodig. :D
Een heel ander genre van me dat jullie gewend zijn.. Industrial deze keer.
I know, de stem is onverstaanbaar, maar dat is bewust zo gedaan.

Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.. op alle vlakken.

Alvast heel hartelijk bedankt.

Gloomer

:okdan:

Wel vet hoor, zou wel goed passen onder een game!

Je high end frequenties mogen iets minder, en de panned fx leunen iets teveel naar links.

Interesse zou iets meer vast gehouden kunnen worden maar als backing track voor bijvoorbeeld dus een game of film zou het ideaal zijn met een beetje bijschaven :okdan:

Ik heb op m'n iPad zitten luisteren en ik vind hem lekker, vooral je drums hebben een lekkere groove imho. Die break rond 1.30 vind ik ook lekker.

Het intro doet me wel wat aan de oudere New Wave denken...
De tekst is idd onverstaanbaar... :-)

Wat me iedere keer weer opvalt bij jouw tracks, onafhankelijk van het genre waarin ze geproduceerd zijn, is de hoeveelheid boze energie die je erin stopt (liever dat trouwens dan argeloze voorbijgangers schoppen, maar dat terzijde). Ik hoor nog steeds heel duidelijk de Gloomer style. Misschien moet je meer van dit soort dingen doen Jan. het bevalt me wel eerlijk gezegd. Die oplopende sequence is nu door de reverb en wellicht een LP filter, wat naar de achtergrond gedrukt. Ik denk dat het mooi is om die veel meer naar voren te halen zodat ie een prominentere plek in je track krijgt. Dus meer hoog en minder hall-reverb. Het is namelijk een aandachtstrekker die ook aandacht verdient.

Het lijkt me ook gaaf om de laatste maat of de laatste twee tellen in je intro super droog te doen, dus alle reverb er ineens helemaal uit net voordat de bass erin komt.

Als laatste, en dat hoor ik net, zou een vocalist als die van Rage Against The Machine hier ook niet misstaan.

Toffe track Jan!

De drums (met name de snare) klinkt wel dik als die er zo bijkomt. Dat plotselinge breakje rond anderhalve minuut is ook wel tof. Best geinig trackje, een stuk beter dan je reguliere dingen, naar mijn bescheiden mening.

Wel vet hoor, zou wel goed passen onder een game!

Je high end frequenties mogen iets minder, en de panned fx leunen iets teveel naar links.

Interesse zou iets meer vast gehouden kunnen worden maar als backing track voor bijvoorbeeld dus een game of film zou het ideaal zijn met een beetje bijschaven :okdan:

Hey Phye, dank je wel voor je super feedback man !
High end frequenties minder.. daar zal ik naar kijken..

Panned fx die teveel naar links leunt kan ik niets aan doen, want dat is een sample die teveel naar links gepanned is.. als ik hem naar rechts pan, dan verliest ie volume.

Dank je van harte :okdan:

@ Document1 : leuk dat je'm op je i-pad luistert, dank je wel voor de feed man !!! 8~

@ shyftexhales : "tripshit".. haha, leuk, dank je wel man !! 8)

@ scepticist : toppie van je, dank je wel *D

:okdan:

Wat me iedere keer weer opvalt bij jouw tracks, onafhankelijk van het genre waarin ze geproduceerd zijn, is de hoeveelheid boze energie die je erin stopt (liever dat trouwens dan argeloze voorbijgangers schoppen, maar dat terzijde). Ik hoor nog steeds heel duidelijk de Gloomer style. Misschien moet je meer van dit soort dingen doen Jan. het bevalt me wel eerlijk gezegd. Die oplopende sequence is nu door de reverb en wellicht een LP filter, wat naar de achtergrond gedrukt. Ik denk dat het mooi is om die veel meer naar voren te halen zodat ie een prominentere plek in je track krijgt. Dus meer hoog en minder hall-reverb. Het is namelijk een aandachtstrekker die ook aandacht verdient.

Het lijkt me ook gaaf om de laatste maat of de laatste twee tellen in je intro super droog te doen, dus alle reverb er ineens helemaal uit net voordat de bass erin komt.

Als laatste, en dat hoor ik net, zou een vocalist als die van Rage Against The Machine hier ook niet misstaan.

Toffe track Jan!

Hey Bob, dank je wel man voor deze super uitgebreide feedback.. "Boze energie", maar daar maar van : "pijnlijke energie".. boos ben ik niet, maar ik heb wel veel innerlijke pijnen. Ik zal eens zien wat ik kan doen met die reverb, want zoals ik al zei is dit een sample.. Misschien eens een tooltje downloaden om reverb van een sample te halen. Thanks man, apprecieer het van harte ! :halleluja

Back