Steve303
aka WOLF
Hallo,
Een hersenspinsel van mij waar ik graag wat meer info over zou verkrijgen.
Er zitten hier immers genoeg mensen met verstand van zaken.
Ik gebruik momenteel in mijn muziekruimte (4m op 6m) genelec 8030a monitors.
Ben er tevreden van maar ik vind ze in het laag niet echt oké.
Vorige week kwam ik bij een vriend die genelec 1031a's heeft (en ook een sub). Ik was helemaal onder de indruk van de sound.
Ik had ooit al eens het idéé om mijn 8030a's te vervangen door een groter genelec model. Vermoedelijk zou ik budgetair dan gaan voor de 8040a's.
Dus concreet:
- Is deze upgrade naar een grote genelec model de moeite?
- De genelec 80xx serie is achteraan voorzien van een baspoort. Is het niet beter om eventueel het verouderde model te gaan zoeken (dus de 10xx serie) omdat die vooraan gepoort is?
- Ik zou opteren voor een groter model maar zonder sub.
- Ik weet dat de 1031 is opgevolgd door de 8050a. Maar is dit voor mijn studioruimte niet teveel van het goede?
Graag jullie mening en ervaringen.
Een hersenspinsel van mij waar ik graag wat meer info over zou verkrijgen.
Er zitten hier immers genoeg mensen met verstand van zaken.
Ik gebruik momenteel in mijn muziekruimte (4m op 6m) genelec 8030a monitors.
Ben er tevreden van maar ik vind ze in het laag niet echt oké.
Vorige week kwam ik bij een vriend die genelec 1031a's heeft (en ook een sub). Ik was helemaal onder de indruk van de sound.
Ik had ooit al eens het idéé om mijn 8030a's te vervangen door een groter genelec model. Vermoedelijk zou ik budgetair dan gaan voor de 8040a's.
Dus concreet:
- Is deze upgrade naar een grote genelec model de moeite?
- De genelec 80xx serie is achteraan voorzien van een baspoort. Is het niet beter om eventueel het verouderde model te gaan zoeken (dus de 10xx serie) omdat die vooraan gepoort is?
- Ik zou opteren voor een groter model maar zonder sub.
- Ik weet dat de 1031 is opgevolgd door de 8050a. Maar is dit voor mijn studioruimte niet teveel van het goede?
Graag jullie mening en ervaringen.